Crni tjedan na hrvatskom cestama i dalje uzima maha. Od ponedjeljka do danas život je izgubilo devet ljudi. Upravo zbog toga u studiju 24sata ugostili smo prometnog stručnjaka Željka Marušića...
'Vozači koji ne rade prekršaje trebaju za to biti i nagrađeni'
Crni tjedan na hrvatskom cestama i dalje uzima maha. Od ponedjeljka do danas život je izgubilo devet ljudi. Upravo zbog toga u studiju 24sata ugostili smo prometnog stručnjaka Željka Marušića.
- Činjenica je da je stanje jako loše. Jutros se kamion zabio u stup nadvožnjaka, problem je što se to dogodilo po špranci kako se događa. Svi znaju da vozači takvih vozila krše propise. Dogodilo se da je vozač možda zaspao. Kod nas na granici se ne kontrolira u kakvom je stanju vozač koji dođe iz inozemstva - kaže Marušić spomenuvši i probleme čeških autobusa gdje vozači često voze umorni.
Marušić ističe da vozi već 40 godina i da u tom razdoblju nikad nije imao težu prometnu nesreću:
- Tu treba imati sreće i prometne kontrole. Ja svaki dan svoju vožnju analiziram i unaprjeđujem. Glupo je voziti brzo, to ljudi trebaju shvatiti. Vozilo je sredstvo za prijevoz, bolje stići kasnije nego nikada. Vožnja po propisima daleko jeftinija, rezervoar,vam traje duže kao i gume, a najgore od svega je što nekoga možete ubiti - kaže Marušić.
Stručnjak ističe da treba promovirati jeftinu vožnju, promicati vožnju taksijem, davati povlastice.
Je li bolje potrošiti novce na presretače ili imati pasivni oblik prevencije poput kamera?
- Kamere su daleko bolje. Presretače bi trebalo koristiti niti 10 posto i to za neke druge funkcije. Na naplatnoj kućici onda treba naplatiti svaki put kad netko napravi prekršaj. Kamere su učinkovite i garantiraju sigurnost - smatra Marušić.
On je naglasio da postoji povezanost između prometnih nesreća i vremenskim uvjetima na cestama.
- Zimske gume moraju biti obvezne zimi u cijeloj Hrvatskoj, ali to se mora pratiti smanjenjem PDV-a na gume. Sve ljude koji u posljednjih pet godina nisu imali prekršaj, treba nagraditi popustom i bonusima na davanja uključujući i cestarinu - rekao je Marušić dodavši da se ljude treba kažnjavati ako su loši i nagrađivati ako su dobri vozači.
Je li biciklizam način za rješavanje prometnih problema?
- Da, ali treba riješiti ključne prometne tokove. Ja sam za to da se poveže Avenija Gojka Šuška s Domovinskim mostom, omogući korištenje gradske željeznice, napraviti biciklističke staze. Najveći problem Zagreba je rotor na Remetincu, ali Zagreb treba što prije napraviti i južni i sjeverni jarunski most.