Lordan Zafranović sprema povijesnu dramu punu seksa i nasilja kao odgovor na recentnu hrvatsku kinematografiju za koju kaže da je zaboravila na publiku
Zafranović za ulogu redikula želi angažirati Dannyja DeVita
Rođeni Šoltanin za jedne je komunistički pozer koji eksploatira seks i nasilje, a za druge velikan modernizma čija trilogija o Drugom svjetskom ratu (“Okupacija u 26 slika”, “Pad Italije” i “Večernja zvona”) stoji uz bok djelima legendarnog talijanskog filmaša Bernarda Bertoluccija. Teško je reći je li izgubio “ono nešto” što mu je u prošlom stoljeću donijelo lovorike jer Lordan Zafranović nije snimio dugometražni film od 1995., ali sigurno je da ni na pragu osmog desetljeća nije izgubio samouvjerenost i upornost koja ga prati u 50 godina kontroverzne karijere.
- Od 2000. se pokušavam vratiti u hrvatski film, ali ne ide. Taj je prostor zauzet osrednjim kriterijima na koje ja kao profesionalac ne pristajem. HAVC mi je na zadnjem natječaju odbio komediju o splitskom redikulu Karuzu, iako su moji suradnici stupili u kontakt s Dannyjem DeVitom, koji je idealan za tu ulogu. No to je film smješten u razdoblje prije Drugog svjetskog rata. To razdoblje treba dočarati autima, modom, kočijama... To sve košta. U kuloarima se govori da nemaju novca za Zafranovićeve široke kadrove. Zanimljivo je da je široki kadar postao jedna kategorija nepoznata u hrvatskoj filmskoj estetici. To valjda znači da moram sužavati kadar s više lica na jedno ili ga snimati bez lica. Možda da ga svedem na prizor gumba tako da sve ispadne jeftinije i napokon snimim film - zaključuje cinično i dodaje da to valjda znači da za Zafranovića i njegove vizije više nema novca.
Spektakl o stvarnom splitskom redikulu Karuzu koji si je umislio da je slavni talijanski tenor Enrico Caruso i dalje doživljava kao svoje životno djelom od kojeg, ni nakon što ga je HAVC odbio na zadnjem natječaju, ne odustaje. Dapače, kaže da će ga snimiti pod svaku cijenu.
>>> Više pročitajte u Expressu