Jedina obveza koju je ministrica imala sljedeći dan u Zagrebu bila je stranačka konferencija za novinare na kojoj su ministri HNS-a predstavljali svoje uspjehe
Zašto je Pusić žurila avionom u Zagreb? Zbog presice HNS-a
Korištenje Vladinog aviona za brzi povratak Vesne Pusić iz Ankare u Hrvatsku dovelo je do svađe u Vladi, no malo se ministara htjelo jasno očitovati o slučaju. Gordan Maras u petak je bio među konkretnijima:
"Mi se moramo ponašati u okviru situacije u kojoj se Hrvatska nalazi i to je jedini odgovor koji mogu dati", rekao je ministar obrta i malog poduzetništva.
U slobodnom prijevodu na hrvatski to bi značilo da je Vesna Pusić mogla prespavati u Ankari, pa dan kasnije doći redovnom linijom. A već idući dan imala je na raspolaganju najmanje devet letova iz Ankare za Istanbul i od tamo dva leta prema Zagrebu.
Potpredsjednica Vlade, pak, smatra da je njen potez bio najekonomičniji i najefikasniji.
Evo računice
Riječ je o letovima Turkish Airlinesa, čija je karta oko 1800 kuna. No da nije stigla ni na njih, imala je još nekoliko opcija. Letjela je i Lufthansa preko Münchena, čija je cijena od 2500 kuna naviše. Tu je i čitav niz letova preko Varšave, Frankfurta, Beča... Sve zajedno, da se prva potpredsjednica Vlade zajedno sa svojim suradnicima vratila sutradan, noćenje i karte njezine delegacije stajale bi nas oko 20.000 kuna. Ovako, ona je komotno dignula Vladin avion čiji sat stoji više od 27.000 kuna. Za pet sati leta do Ankare i nazad u vjetar je bačeno 100.000 kuna više nego što su zaista morali. Ako se uzme da obrok za djecu u školi stoji pet kuna, za taj iznos se moglo priskrbiti 20.000 školskih obroka i podijeliti ih djeci koja su gladna. Ukupni trošak Vladina aviona bio je oko 120.000 kuna za taj put.
Također, da je unajmila i auto, to bi je stajalo oko 1000 kuna, i to za višu kategoriju auta. Na stranici ViaMichelin izračunali smo da bi je gorivo stajalo oko 1700 kuna. Tako da se delegacija od njih četvero uz malo truda mogla dokopati zemlje za oko 3000 kuna.
Ostali ministri uglavnom su davali nejasne izjave, poput Siniše Varge koji je rekao da "predsjednica Vlade ima svoje ovlasti" pa on to "ne bi komentirao", Ivana Vrdoljaka koji tvrdi kako "nema dovoljno informacija pa se ne bi očitovao" dok je Anka Mrak Taritaš rekla da joj "novinarsko pitanje nije dovoljno jasno", a avion bi uzela kad bi na putovanje išlo više ministara.
Potpredsjednica Vlade naručila je vladin zrakoplov zbog "neodgodive obaveze."
Po povratku u Zagreb održala je konferenciju za novinare zajedno sa svim HNS-ovim ministrima i ministricama. Rezimirala je godinu koja je već bila na izmaku, dala svoj pogled što moraju raditi u sljedećoj godini i nanizala rezultate HNS-ovih ministara u Milanovićevoj vladi.
- Što se Vlade tiče, ovo je godina u kojoj je veliki dio čišćenja i raspakiravanja ormara te konstatiranja što se gdje skriva završen - rekla je Pusić toga dana.
Dodala je i da je 2014. godina bila velika prekretnica i za Vladu i za HNS, no očito se još nije preokrenula svijest da pogodnosti političari nisu dobili da bi se njima razbacivali, nego da ih moraju racionalno koristiti. Budući da se često susreću s europskim državnicima, naši političari bi od njih mogli nešto i naučiti.
Na primjer, novi predsjednik Europskog vijeća Donald Tusk i dalje se na sjednice uredno vozi niskotarifnim Ryanairom.
U tiskanom izdanju 24sata u subotu, otkrivamo što bi u Ankari, na mjestu Vesne Pusić učinila Kolinda Grabar Kitarović, što bi učinio Ivo Josipović, te što bi se s novcima koji su "sprženi" na tom letu moglo napraviti u Gunji.