Ne opravdavajući zločine počinjene za vrijeme NDH, protiv bilo kojeg naroda, vjere ili pripadnosti, pitam: g.Klasić, povjesno gledano, da li je stvarno po vama samo jedna strana bila u krivu, i da li je druga strana, pod petokrakom počinila po vama ijedan zločin, ikada i bilo gdje? Iza svakog napada, dođe do otpora, kako partizana protiv NDH, tako i ostataka vojske ili naroda nakon NDH, protiv novih zločina. Povijest nije uvijek crno-bijela, niti naglašavajući jedno, opravdava ili zaboravlja drugo. 🤷♂️
Gogo1983
22.3.2025.
Uređivanje komentaraOdustani
@Anonimus2017 ne smatram ni antifašizam, ni fašizam, ni nacizam, a niti komunizam u jednom slovu dobrim za Hrvatsku povijest. Idej
a svakog je u suštini dobra, praksa ne, kad prijeđe u totalitarizam, što je svaka od njih postala. Relativizacija bilo kojih zločina, za mene je iskrivljena povijest.
Prikaži još ↓
An
Anonimus2017
22.3.2025.
Uređivanje komentaraOdustani
Ne nije svaka ideja u suštini dobra, to i je problem zbog kojega se ne može opravdati nacizam. Po osnutku NDH ustaše na vlast ne dolaze izborima već su tamo ins
talirani, usvajaju odmah rasne zakone i provode ih. Dakle to nije moglo ni u teoriji završiti dobro
Prikaži još ↓
Gogo1983
22.3.2025.
Uređivanje komentaraOdustani
Rasni zakoni nisu u začetku bili dio nacizma, ako govorimo o nacizmu kao ideji. Jednako kao ni zakoni protiv vjere i nacije u socijalizmu, kasnije komunizmu. A
ko govorimo isključivo i samo o ideji. U što se oboje kasnije razvilo, voljom jednoumlja, to je onaj dio koji ne valja, ni u jednom ni u drugom i ne može opravdati nijedan zločin, niti NDH, niti antifašista, kasnije Jugoslavije. Tu i je problem, što se nitko ne može dogovoriti oko povijesti, i podvući crtu, nego evo i 80.godina kasnije, i dalje raspravljamo "tko je veći katolik od Pape".
Prikaži još ↓
An
Anonimus2017
23.3.2025.
Uređivanje komentaraOdustani
Slažem se dijelom ali opet kažem nacizam u teoriji i praksi podrazumijeva diskriminaciju pojedinaca te ne može biti prihvatljiv ako je to temelj društva dok kom
unizam u teoriji nije loš i može opstati čak i bez zločina. E sad zašto god nas nije taj slučaj ....dio razloga leži i u ustašama i borbi protiv njih međutim pogledajmo kineze danas. Komunizam funkcionira bez logora i sl.
Prikaži još ↓
Gogo1983
23.3.2025.
Uređivanje komentaraOdustani
Komunizam u teoriji i praksi podrazumjeva vjeru i naciju kao opijum za mase. Što je to nego diskriminacija? Po čemu se u tome razlikuje od nacizma? Ekstrem su n
a kraju i jedno i drugo. Komunizam, socijalizam kao društvo jednakih, da, naravno, slažem se, ali u praksi to nigdje nije bilo tako. Jugoslavija, Rumunjska, Bugarska, Poljska, Mađarska, Čehoslovačka, S.Koreja...itd., Kina koju spominješ, Tianmen kao primjer, ali ne jedini, pa cijela država je logor ako strogo gledamo na slobodu. Niz je primjera da nijedan totalitarizam nije dobar, svakom je ideja ista - nadmoć nad drugima i drugačijima.
Prikaži još ↓
An
Anonimus2017
23.3.2025.
Uređivanje komentaraOdustani
Razlika je jednostavna. Evo komunizam je ateizam no onaj tko je vjernik možda neće napredovati u društvenoj ili radnoj strukturi no neće ni završiti u konc logo
ru samo zato što je vjernik. Dakle ne postoji dogma da se istrijebi onaj čije stavove ( koje sam bira) ne podržavaš. S druge strane nacizam otvara logore za istrebljenje rasa i ljudi su ubijani samo zato jer pripadaju nepoželjnoj rasi ili narod iako tu pripadnost nisu sami izabrali.
Prikaži još ↓
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu 24sata te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona .