Tvrtka se reklamirala na internetu. Kad bi kupci otkrili prevaru, vlasnici bi promijenili ime i nastavljali isti posao. Uhitili su ih pa pustili da se brane sa slobode
"Dođite sutra": Uzimaju novac, a uređaje nikad ne isporučuju
Evo da po tko zna koji put iznesem svoje iskustvo s nekadašnjom tvrtkom Corbis, pa Kućanski uređaji, pa Kućanska oprema, i sve te tvrtke od istih ljudi, koji su, izgleda, pametniji i od državnih tijela koja bi trebala zaštititi kupca, požalila nam se čitateljica Sandra Živolić, koja je od te tvrtke kupila šest uređaja a dobila je samo tri.
- Uspijevaju varati ljude na internetu već više od šest godina i nitko im ništa ne može. Mene su prevarili još prošle godine u siječnju. Platila sam uređaje vrijedne više od 20.000 kuna, a isporučili su mi dio, za 9000 kuna. I tu je sve stalo. Svojih 11.000 kuna, koliko vrijedi neisporučena tehnika, nisam dobila - kaže Sandra Živolić. Nakon prijave Državnom inspektoratu i policiji te tužbe protiv vlasnika tvrtke, Vanje Andrašića, već više od godinu dana čeka povrat novca.
Kad izvuku novac od kupaca, otvore tvrtku pod drugim imenom i nastave raditi
- Iako sam dobila rješenje od Državnog inspektorata, koje je ovršno, da mi moraju vratiti novac, Fina ne može naplatiti jer je račun ondašnje tvrtke blokiran, a ista tvrtka samo drugog naziva i dalje vara kupce i uzima im novac na drugom računu - nastavlja čitateljica, koja se na društvenim mrežama spojila s ostalim prevarenim građanima pa su zajedno prijavili slučaj, ali, kaže ona, kao da netko ne želi da se to riješi.
- Čini mi se da mi rješenje Državnog inspektorata neće pomoći da vratim novac, pa se nadam da ćemo pokrenuti uspavane institucije, da će proraditi pravna država, u koju sve više gubimo povjerenje - kazala je na kraju naša čitateljica, koja svima savjetuje da budu oprezni u poslovanju s tom tvrtkom.
- To je prevara međunarodnih razmjera. Riječ je o supružnicima koji imaju oko 90 prijava na Državnom inspektoratu. Ta priča traje godinama, stalno su isti vlasnici, ista je fora, ljudi uplate novac i ne dobiju robu. Ti supružnici su čak bili pritvoreni, ali su brzo izašli iz zatvora. Nikome nije jasno kako oni još posluju. Mijenjaju imena tvrtke, jednu zatvore pa drugu otvore - objašnjava Igor Vujović iz udruge Potrošač i dodaje da je tu riječ o nepouzdanom, nekorektnom i neodgovornom trgovcu. Dodaje da, prema Zakonu o zaštiti potrošača, kupljena roba mora biti isporučena u roku od 30 dana.
Jedan prevareni kupac još je 2010. godine Corbisu platio 5000 kuna za pećnicu, ploču za kuhanje i perilicu posuđa. Stalno su mu odgađali isporuku. Tek nakon što je došao u njihovu tvrtku i zaprijetio im sudom, dali su mu uređaje iz izloga. Mislio je da je on jedini prevareni, no ubrzo je upoznao i druge kupce, od kojih su neki ostali bez 20.000 kuna.
Supružnike sumnjiče da su prevarili 59 kupaca za više od 200.000 kn
Prevareni građani svoja su iskustva objavljivali i na internetskom portalu www. reklamacije.net. - Nadam se da će moja priča nekome pomoći - napisao je na internetu kupac perilice i štednjaka.
- U sjedištu tvrtke je prazan izložbeni prostor, a u podrumu neki tip, zove se Vanja, koji me uvjerava da će štednjak i perilicu dovesti na moju adresu za dva dana. Vadim iz džepa 9500 kn, a gospodin Vanja izdaje mi račun uredno ovjeren od strane Corbisa. Robe, naravno, nema. Zovem Whirlpool, u kojemu mi prvo kažu kako Corbis puno naručuje od njih, a 20 dana poslije tvrde da je tvrtka Corbis kod njih u blokadi mjesecima zbog neplaćanja. Ipak sam uspio izvući svoj novac - sretan je nesuđeni kupac.
Vlasnika tvrtke Kućanski uređaji Vanju Andrašića (46) i direktoricu Branku Primorac Šipura (43) u studenom prošle godine uhitili su zbog sumnje da su 59 kupaca prevarili za više od 200.000 kuna. Državno odvjetništvo tražilo je njihovo zadržavanje u pritvoru, međutim, sud ih je pustio da se brane sa slobode.