Vlasnik agencije za oglašavanje informacije o poslu naplaćuje od 20 do 30 kuna i tvrdi da je to daleko jeftinije od provizije koju uzimaju agencije za zapošljavanje
Želite posao? Dogovorit ćemo se. Minuta razgovora je 7 kuna
Našla sam oglas za posao i nazvala navedeni broj mobitela. Javio mi se ženski glas i uputio da za detalje nazovem 060 643 420, na kojemu minuta razgovora stoji 6,99 kuna, kaže čitateljica.
Da je doista riječ o pokušaju zarade na muci nezaposlenih, uvjerili smo se
i sami. Nazvali smo broj s posebnom tarifom, a automat nas je upozorio o
iznosu koji naplaćuju nakon zvučnog signala. Čuli smo signal i tek tad je
telefon zazvonio. Znači, ako telefon zvoni i nitko se ne javi, svejedno će
naplatiti poziv.
Javila nam se žena i kazala nam da se radi o tvrtki Euro-Clot iz Rijeke i
napomenula da oni nisu agencija za zapošljavanje već za oglašavanje te da
imaju bazu podataka poslodavaca. Tu bazu nemaju objavljenu na internetu
već one prebiru po njoj. Istražujući na internetu, shvatili smo da
stavljaju oglase za razne poslove na različite oglasnike. Uza svaki oglas
je broj mobitela, ali nije uvijek isti. Pitali smo vlasnika riječke tvrtke
kako posluje.
- Tvrtke mi predaju oglas, a ja ga objavim. Kad se jave ljudi koji traže
posao, dam im broj poslodavca. Na oglase pišem broj mobitela jer ne smijem
one koji počinju s 060. Agencije uzimaju proviziju od 10 do 20 posto, što
je puno za plaćati svaki mjesec i tako godinu-dvije, ovisno o sklopljenom
ugovoru. Ovako nazovu 060 broj i dobiju informaciju o poslu, a potroše
nekih 20-30 kuna. Dakle, to je jeftiniji način da dobiju posao -
objašnjava Dalibor Clot, čudeći se zašto ga uopće pitamo za to.
Kazao je da ima dozvolu HAKOM-a (Hrvatske regulatorne agencije za mrežne
djelatnosti) za korištenje navedenog 060 s posebnom tarifom. Kazao je i da
je glas koji se javi nakon poziva na mobitel ustvari snimka.
- Morao sam staviti snimku jer 200-300 ljudi dnevno nazove za posao. Nemam
vremena javljati se na svaki poziv i govoriti da moraju nazvati 060 - kaže
Clot.
- U ovakvim je slučajevima najčešće riječ o zabranjenoj zavaravajućoj
poslovnoj praksi. Građane, koji se nerijetko nalaze u nezavidnim
prilikama, navodi se da troše novac na poziv. Pritom druga strana ne pruža
konkretnu uslugu nego djeluje prijevarno - rekla je mag. iur. Dunja Mak,
iz Potrošačkog foruma.
U HAKOM-u kažu da su oni zaduženi samo za to da oni koji zovu 060 brojeve
budu obaviješteni o cijeni poziva i početku naplate.