Statistički gledano, avion je najsigurnije prijevozno sredstvo oduvijek. Veće su šanse da ćeš poginuti u automobilu na putu do aerodroma nego u samome letu. Godišnje u prometnim nesrećama na cijelom svijetu pogine 1 milijun i 300 tisuća ljudi dok je u avionskim nesrećama prošle godine poginulu točno 760 ljudi. Avionske nesreće su jako rijetke i kada se dogode u pitanju je uvijek velika smrtnost u samo jednoj nesreći zbog prevelikih G sila prilikom pada aviona. U pola slučajeva se radi o greški pilota dok 30% otpada na sami mehanički kvar ako gledamo 2000-te godine. Treba uzeti u obzir da se avioni stalno usavršavaju i uz kvar pojedinog sustava uvijek postoji jedan ili više pomoćnih sustava dok samom istragom svakoga pada zrakoplova oni postaju još pametniji i sigurniji da se jedna greška ne dogodi dva puta po sistemu na pogreškama se ući.
qw
qwert123
24.3.2015.
Uređivanje komentaraOdustani
koliko se ljudi vozi autom na dan a koliko avionom?
cu
cuki99
24.3.2015.
Uređivanje komentaraOdustani
@qwert123, teško pitanje :))
na
nav1e
24.3.2015.
Uređivanje komentaraOdustani
Smiješno je uopće raditi ovakvu usporedbu. Ne samo da svaki čovjek skoro posjeduje auto, nego se svakim danom za sve svoje obaveze koristi njime. A i tko je rek
ao da prometne nesreće uključuju samo voače auta? Ima i dosta pješaka koji nastradaju, vozači buseva, putnici u busevima i sl. Ne možeš ni sam zamisliti koliko je po kvantiteti korištenje cestovnog prometa veće od zrakoplovnog.
Prikaži još ↓
maxo27
24.3.2015.
Uređivanje komentaraOdustani
modri2010 je samo uvrstio krive brojeve ali statistika ne laze... naravno ako znamo da se uzima reprezentativan uzorak...omjer koji naravno varira iz godien u g
odinu uz neka mala odstupanja je 825:290490 sto je cca 1:352 u korist zrakoplova...ova pitanja su samo simpaticna statistika je ta koje kaze da nema smisla raspravljat o sigurnosti jer je omjer debelo u korist zrakoplova
Prikaži još ↓
maxo27
24.3.2015.
Uređivanje komentaraOdustani
ne razumijem kakve veze ima hocu li mozda poginit u avionskoj nesreci i toga da se ostavim statistike??
na
nav1e
25.3.2015.
Uređivanje komentaraOdustani
Oba dvojica krivo gledate na tu stvar. Ma kakvi brojevi bili, ovakvu usporedbu ne možeš raditi. Ona bi bila moguća kada bi broj putovanja avionom po osobi u svi
jetu bio jednak broju putovanja autom po osobi. Možda je činjenica da po kvantiteti najmanje ljudi umire putujući zrakoplovom, ali omjer putovanja/smrti možda i neće ići u korist zrakoplovu. Ne znam ni sam koji je omjer bolji, ali vas dvojica vadite krive zaključke iz istraživanja.
Prikaži još ↓
maxo27
26.3.2015.
Uređivanje komentaraOdustani
gle...napisao si mozda i to par puta ali zakljucujes da krivo informiram...nije tesko, ako vec ne znas, istrazit cinjenicu da je u svakom pogledu avion sigurnij
i a ne samo po ovome sto sam ja naveo... uzmimo jos jedan primjer koji cestovni promet izbacujee u startu van svake usporedbe, a to je broj predenih kilometara... kad bi se samo to gledalo onda bi auto,kamion,autobus,tranvaj i pješak bilo jednako samoubojstvu na godisnjoj razini...sve zavisi kako gledas...zato kazem generalni zakljucak je omjer sigurnost koji je iskazan brojkama...bitno je napomenuti da u broj od 825 godisnjih smrti ulazi sve vezano uz zraci promet pa tako i padobrance te bilo kakav ekstremni sport u zraku
Prikaži još ↓
na
nav1e
26.3.2015.
Uređivanje komentaraOdustani
Broj provedenih kilometara se tu uopće nikako ne može ubrajati. Jedino što se računa u takvoj usporedbi je vrijeme koje je putnik proveo putovajući.
Ja ni sam
ne znam što je sigurnije, a što ne, ali iz tvog komentara i kakve usporedbe vučeš se može jednostavno zaključiti da krivo gledaš na tu stvar. Ne želim se praviti pametan nego samo hoću ukazati na greške koje radiš. Istu stvar si ponovio i sad uzimajući u obzir kilometražu putovanja koja je poptuno nerelevantna za takvu komparaciju.
Prikaži još ↓
na
nav1e
26.3.2015.
Uređivanje komentaraOdustani
Gdje sam ja napisao da ti krivo informiraš? Pa čak ti i ja vjerujem da si u pravu. Samo ukazujem na to da svoj komentar baziraš na krivim varijablama.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu 24sata te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona .