Obavijesti

Promo sadržaj

Hrvatski osiguratelji pokazali poslovnu otpornost i u izazovnim vremenima

Hrvatski osiguratelji pokazali poslovnu otpornost i u izazovnim vremenima
11

Na najvećoj regionalnoj konferenciji posvećenoj osiguranju vodeći ljudi industrije raspravljali o zakonskim i regulatornim promjenama, klimatskim rizicima te utjecaju digitalne transformacije na ukupno poslovanje industrije osiguranja

Deseto izdanje najvećeg godišnjeg okupljanja osigurateljne struke Hrvatski dani osiguranja 2023. održano je pod visokim pokroviteljstvom Predsjednika Republike Hrvatske i Ministarstva financija u organizaciji Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO) i partnera. Vodeći stručnjaci iz industrije osiguranja raspravljali su o aktualnim trendovima, izazovima ali i najnovijim kretanjima na tržištu hrvatskog i europskog osiguranja na kojemu se okupilo više stotina stručnjaka iz svijeta osiguranja i reosiguranja, regulatora, posrednika u osiguranju, znanstvene zajednice i drugih pratećih financijskih institucija s nacionalne, regionalne ali i europske razine koje su uvodno pozdravili dr.sc. Davor Zoričić, državni tajnik Ministarstva financija Republike Hrvatske te mr. sc. Martina Ciglević, izaslanica Predsjednika Republike Hrvatske.

U uvodnom dijelu prisutnima se na konferenciji obratio i predsjednik Upravnog vijeća Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (HANFA), dr.sc. Ante Žigman istaknuvši: „U 2023. godini tržište osiguranja može očekivati popuštanje pritiska daljnjeg rasta inflacije, ali ne i prestanak rasta kamatnih stopa. Ipak, nadziru se očekivanja da nećemo ponoviti povijest i nakon ovako brzog rasta kamatnih stopa doživjeti recesiju, kao u velikoj prethodnoj krizi prije 15 godina, što će ovisiti prvenstveno o stabilnosti i odgovornosti financijskog tržišta. Zasada, neizvjesnost još uvijek postoji, a ako potraje može negativno utjecati na interes za ugovaranjem osiguranja kao i na daljnju promjenu vrijednosti ukupne imovine osiguranja. Društva moraju biti spremna da se u doglednom roku može očekivati globalni pad vrijednosti nekretnina i da to mogu osjetiti u svom porfelju gdje je takvo ulaganje značajno. Važno je i povećati razinu likvidnosti o čemu će HANFA posebno voditi računa. Društva za osiguranje su trenutno solidno kapitalizirana i solventna, uspješno su primijenila nove računovodstvene standarde uz primjerenu razinu profitabilnosti. Taj je buffer potrebno sačuvati kako bi usprkos trenutnoj neizvjesnosti mogli izdržati svu potrebu tržišta i pojačati fokus na održiva ulaganja i na zaštitu od kibernetičkih napada. Također, slijedi nam porast globalnog zatopljenja te prirodnih i ekoloških katastrofa, a osiguranje će odigrati važnu ulogu u zaštiti poduzeća i ljudi od gubitaka uzrokovanih klimatskim promjenama pa i za to slijedi velika priprema u cijeloj Europskoj Uniji.

Prije središnjeg panela, zanimljivu prezentaciju pod nazivom „Putovanje prema izvrsnosti“ održao je poseban gost konferencije, naš proslavljeni skijaš Ivica Kostelić, predstavivši sudionicima konferencije svoje viđenje razlike između prosječnosti i izvrsnosti temeljem svog osobnog iskustva. Na panelu ovogodišnje trodnevne konferencije stavove i promišljanja o nizu ključnih tema za industriju osiguranja, uključujući strategije upravljanja rizicima, primjenu novih tehnologija, aktualne zakonodavne okvire te isticanje važnosti društvene odgovornosti i održivosti u poslovanju, iznijeli su vodeći ljudi osigurateljne industrije.

Nataša Kapetanović, predsjednica Uprave Grawe Hrvatska d.d. istaknula je sljedeće: “Nove tehnologije se strelovito razvijaju, svjedoci smo sve veće uporabe umjetne inteligencije, ona će zasigurno iz temelja promijeniti naše poslovne modele, osloboditi resurse i otvoriti neke nove prilike. Mnogi će poslovi nestati, neki novi će se pojaviti. Istraživanja pokazuju da unatoč svemu mlađe generacije i na razvijenim tržištima još uvijek osiguranju radije pristupaju kroz osobni kontakt s prodavačima, što je djelomično i utjecaj nedovoljnog razumijevanja odnosno kompleksnosti osiguravateljnih proizvoda. Ubrzo ćemo vidjeti hoće li prodaja osiguranja ostati jedno od zanimanja koje neće biti zamjenjivo ili će umjetna inteligencija uspješno podignuti razinu svijesti o osiguranju i napraviti iskorak u potražnji za osigurateljnim proizvodima.

Jasminka Horvat Martinović, predsjednica Uprave Wiener osiguranja Vienna Insurance Group d.d. naglasila je važnost prilagodbe potrebama potrošača: „U doba nezaustavljivog rasta i razvoja umjetne inteligencije i digitalne transformacije i dalje će, posebice u našoj industriji, kojoj je osnova osigurati najvrjednije u životu, ostati važan ljudski kontakt i personalizirani pristup klijentu. Osiguratelji će se prilagođavati potrebama klijenata kroz razvoj individualiziranih usluga i proizvoda, te hibridnih i integriranih kanala komunikacije i prodaje. Na taj način pružit ćemo klijentima dodanu vrijednost i sigurnost unatoč izazovima koje donosi inflacija. Time ne samo da osiguravamo održivost i otpornost samog društva, nego i stabilnost tržišta u cjelini.

Hrvatska značajno zaostaje za europskim državama u pokrivenosti imovine osiguranjem jer se procjenjuje da je samo 20 posto privatne imovine osigurano. Taj podatak je zabrinjavajući jer živimo u vrijeme kada sveprisutne klimatske nepogode za sobom često ostavljaju veliku materijalnu štetu, ali i ljudske živote. Zbog toga je iznimno važno da u Hrvatskoj svi zajedno radimo na podizanju svijesti i edukaciji o važnosti osiguranja kako bi se zaštitili od potencijalnih problema koje donose nepredviđene situacije, na koje ne možemo utjecati“, poručio je Vančo Balen, član Uprave Croatia osiguranje d.d. dok je Daniel Matić, predsjednik Uprave Allianz Hrvatska d.d. dodao: „Rad u izazovnim vremenima ponajprije uzrokovanih rastom inflacije i kamatnih stopa, prilika i obveza su svakog društva za osiguranje preispitati i unaprijediti temelje našeg poslovanja. Fokusiranost na klijente, ulaganje u zaposlenike, snižavanje troškova kroz unapređenje poslovnih procesa i digitalizaciju, informacijska sigurnost te održivo poslovanje ključne su teme na koje je potrebno obratiti pozornost u predstojećem razdoblju.

Tadej Čoroli, član Uprave Zavarovalnica Triglav d.d. osvrnuo se na izazove koji se nalaze pred industrijom osiguranja: „Kroz ovih nekoliko stvarno turbulentnih godina iza nas pokazali smo da je naša industrija i dalje temelj otporne ekonomije i upravljanja rizicima. Pokazali smo i da smo sposobni za brzu reakciju u kriznim situacijama te da smo baš u najtežim vremenima uistinu stabilan i pouzdan partner i građanima i gospodarstvu. Pred nama su naravno i novi izazovi – i makroekonomski i tehnološki i regulatorni - ali naglasio bih i važan društveni izazov za nas kao industriju, a to je nastavak podizanja svijest građana o važnosti osiguranja općenito ali i preuzimanja osobne odgovornosti za život, zdravlje i imovinu.

Na panelu posvećenom digitalizaciji mišljenja su razmijenili Ana Zovko, direktorica Sektora za digitalni razvoj Croatia osiguranja d.d., Ivan Jonjić, direktor sektora informatike HOK osiguranja d.d. te Dean Klemente Maletić, direktor Market menadžmenta sektora Allianz Hrvatska d.d. Panel raspravi prethodilo je i uvodno izlaganje o DORA-i, odnosno Uredbi Europskog parlamenta i Vijeća o digitalnoj operativnoj otpornosti za financijski sektor. Tom prigodom predsjednik Uprave tvrtke SPAN d.d., Nikola Dujmović istaknuo je sljedeće: „Regulativa EU za jačanje digitalne otpornosti (NIS2 i DORA) očekivani su korak za podizanje razine sigurnosnih zahtjeva i prijave sigurnosnih incidenata. Za mnoge kompanije to će značiti pokretanje i uspostavljanje cijelog niza novih aktivnosti. Taj proces neće biti ni brz ni jednostavan i stoga je presudno da se krene na vrijeme i da upravo čelni ljudi u kompanijama budu pokretači promjena“, dok se Cyber Risk Strategist tvrtke SPAN d.d. Mladen Gavrančić osvrnuo na sve učestaliju pojavu cyber prijetnji, ranjivosti i rizika te na mogućnosti proaktivnog djelovanja u svrhu zaštite resursa i poslovanja.

O značajnim iskoracima u distribuciji osiguranja s fokusom na što kvalitetnije zadovoljenje potreba korisnika osiguranja u budućnosti, svoja zapažanja i promišljanja podijelili su Sabine Usaty, predsjednica Uprave Uniqa osiguranja d.d., Mario Carini, predsjednik Uprave Generali osiguranja d.d., Hrvoje Filipović, savjetnik Uprave Allianz Hrvatska d.d., Vjeko Peretić, direktor agencije za savjetovanje i zastupanje Pro Grupa te Nikša Tomulić, član Uprave Kompare online d.o.o. uz zaključak kako je uloga svih dionika u sektoru osiguranja učiniti društvo što otpornijim na sve buduće izazove zajedničkim radom, dijalogom te razmjenom mišljenja i znanja.

Kroz brojna izlaganja i panel raspravu na području osiguranja od automobilske odgovornosti, rukovodeći ljudi automobilske industrije, prometni i pravni stručnjaci te eksperti za osiguranje od automobilske odgovornosti na posljednjem danu konferencije dotaknut će se tema vezanih uz promjene u sudskoj praksi naknade štete, izmjenama zakonodavnog okvira u području obveznih osiguranja u prometu, izazovima osiguratelja u pogledu osiguranja električnih vozila te brojnim drugim temama vezanim uz likvidacije automobilskih šteta. Više informacija o Hrvatskim danima osiguranja 2023. možete potražiti na mrežnoj stranici: https://dani-osiguranja.huo.hr/

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Vrbovsko zove na doček nove godine u podne - bit će to vrhunska zabava za sve uzraste!
promo

Vrbovsko zove na doček nove godine u podne - bit će to vrhunska zabava za sve uzraste!

Ispraćaj stare godine počinje 31. prosinca u 10 sati, a središnje slavlje je, naravno, odbrojavanje u podne, uz vatromet konfeta, nakon kojeg slijedi ljubavni valcer na otvorenom. Zbog sigurnosti djece, ali i četveronožnih ljubimaca, neće biti pirotehnike
Revolucija u njezi kože: Prirodni proizvodi koje morate isprobati!
PROMO

Revolucija u njezi kože: Prirodni proizvodi koje morate isprobati!

Francuski brend Florihana, poznat po vrhunskim organskim proizvodima za aromaterapiju i njegu kože, poput esencijalnih ulja i hidrolata, dostupan je u Hrvatskoj zahvaljujući tvrtki Bio Terra
Elit Premium kućanski pomoćnici: Savršeni pomoćnici kakve bi i Djed Božićnjak poželio ispod bora
PROMO

Elit Premium kućanski pomoćnici: Savršeni pomoćnici kakve bi i Djed Božićnjak poželio ispod bora

Elit Premium kućanski pomoćnici osvajaju svojom funkcionalnošću, inovacijama i estetikom, čineći svakodnevne zadatke jednostavnijima i ugodnijima