Obavijesti

Promo sadržaj

Moderni gradovi: Sve više ih implementira platformu za interakciju s građanima

Moderni gradovi: Sve više ih implementira platformu za interakciju s građanima

Kako se troši novac iz proračuna? Hoće li se ove godine sagraditi nova škola? Kako će se razvijati županija, grad ili općina? Ova pitanja zanimaju mnoge građane, a od sada bi odgovore mogli dobiti u nekoliko klikova

Odgovor na pitanje što čini uzornoga građanina je kompleksan, ali neka osnovna načela mogu se izdvojiti. Biti građanin danas prije svega znači osjećati pripadnost grupi, ali i imati razna prava i dužnosti. No dužnosti su uzajamne, pa ostaje pitanje što čini dobroga građanina, a što dobar grad.

Građani imaju pravo na informacije

Prije svega, uzoran građanin poznaje kulturu svoga grada, poštuje zakone i propise, podržava društvena događanja te obavlja svoje građanske dužnosti. Među njegovim osobinama pronaći će se odgovornost, iskrenost, suosjećanje i tolerancija. S druge strane, građanin će očekivati transparentnost od strane grada.

Transparentnost podrazumijeva dostupnost informacija, koje su važan čimbenik jednakosti, ravnopravnosti i sigurnosti građana. Temeljem Zakona o pravu na pristup informacijama, fizičke i pravne osobe mogu od tijela javne vlasti zatražiti informaciju, što u prijevodu znači da građani mogu zatražiti bilo koju informaciju koju tijelo javne vlasti posjeduje. Primjerice, proračun općine, cijenu gradnje sportske dvorane, izvješće o radu, prostorne planove, popis poslovnih prostora u vlasništvu grada, listu donacija udrugama u protekloj godini i sl.

Searching,Browsing,Internet,Data,Information,Networking,Concept,business,Man,Clicking,Internet

Građani žele znati na što se troši novac

U stvarnosti građani vrlo često ne znaju što sve njihova županija, grad ili općina čini za njih u nasto­janju da osigura napredak i podigne životni standard. Itekako im je važno kako se troši njihov novac, što se planira gradi­ti, hoće li za svoju djecu imati perspektivne mogućnosti, kako će se razvijati i rasti sredina u kojoj žive... 

Međutim, stvari se mijenjaju nabolje, a neki od brojnih primjera su gradovi Kutina, Split, Kastav, Sv. Nedelja, Pregrada i Pazin, koji su u svoje poslovanje implementirali Platformu Otvoreno kako bi uspostavili komunikaciju s građanima i postali transparentni. Riječ je o web plat­formi koja građanima pruža elektroničke usluge za informiranje ili komunikaciju s gradskim službama te uvid u funkcioniranje županije, grada ili općine.

Platforma štedi vrijeme jer više nema fizičkih obrazaca i potrebe za odlaskom u urede po potvrde i sl., a transparentnim poslovanjem smanjuje se mogućnost korupcije. Platformi se može pristupiti putem računala, tableta i pametnog telefona te pomoću standardne prijave putem korisničkog imena ili putem vjerodajnice koja se koristi za pristup sustavu eGrađani.

Primjer Kutine i Kastva

Kutina je jedan od gradova koji se mogu pohvaliti zavidnom razinom digitalizacije gradske uprave, a na tome rade još od 2005. godine. U sklopu Otvorenog grada već sada su dostupne mnoge funkcionalnosti, kao što su Sustav informiranja građana, iProračun, Financijske kartice, Otvoreni podaci, mojProračun, iTransparentnost, a u najavi je uvođenje i Digitalnih obrazaca.

- Među prvima smo svoje poslovanje postavili u jedinstvenu riznicu Grada i proračunskih korisnika, uz pomoć dugogodišnjeg partnera Libusoft Cicom-a. Otvoreno poslovanje rasteretilo je naše službenike, ali i omogućilo našim sugrađanima puno lakši pristup informacijama. S ciljem da se nastavi taj trend uskoro uvodimo servis za slanje digitalnih obrazaca, gdje se građani digitalnim putem povezuju s Gradom. Sve se rješava u samo par klikova, bez dodatnih troškova i gubljenja vremena koje bi imali uz papirnate obrasce - komentirao je gradonačelnik Kutine Zlatko Babić.

 Zlatko Babić, gradonačelnik Kutine

I Grad Kastav može se pohvaliti uvođenjem platforme Kastav-Otvoreni Grad, putem koje su građanima vidljive sve informacije iz proračuna, kao i pregled financija Grada, uvid u osobne račune građana te njihove obveze prema Gradu. Također je dostupan i sustav za praćenje procesa obrade predmeta koje građani imaju u gradu.

- Cijeli proračun pojednostavljen je do detalja te je moguće pratiti tijek svakog predmeta koji stigne u Grad i u bilo kojem trenutku provjeriti obveze koje građanin ima, a sve je moguće pratiti čak i putem mobitela - komentirao je Matej Mostarac, gradonačelnik Grada Kastva.

Što je više informacija, digitalnih usluga i servisa na raspolaganju građanima, to su građani aktivniji, grade veće povjerenje prema gradskoj upravi i veća je razina njihova zadovoljstva, a prema najavi Ministarstva pravosuđa i uprave, transparentnost će uskoro biti zakonska obveza za svaku jedinicu lokalne područne i regionalne samouprave.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
VIDEO

Plodine stigle i u Korenicu
PROMO

Plodine stigle i u Korenicu

Otvorenjem supermarketa u Korenici, Plodine su dosegle broj od ukupno 134 supermarketa diljem Hrvatske, te najavljuju nastavak širenja maloprodajne mreže.

Otkriveno tko stoji iza slogana "Dobar izbor Zlatnog vrijedi!"
PROMO

Otkriveno tko stoji iza slogana "Dobar izbor Zlatnog vrijedi!"

U jeku izborne kampanje i brojnih poruka koje nas okružuju svaki dan, nismo mogli ne primijetiti jednu koja će se svidjeti svima
Akademija prirodnog graditeljstva u Vukomeriću
PROMO

Akademija prirodnog graditeljstva u Vukomeriću

Matko Šišak u Vukomeriću vodi akademiju prirodnog graditeljstva, gdje se polaznici kroz 12 dana uče graditi kuće od prirodnih materijala poput drva, slame i gline