Originalan i izuzetno atraktivan izvana, udoban, prostran i praktičan iznutra. Novi Tucson ima sve što je potrebno da nastavi jednu od najuspješnijih SUV priča u Hrvatskoj
Novi Tucson ima sve što je potrebno da bi postao zvijezda
Hyundai je proizveo još jedan model za kojim će se okretati glave. Novi generacija Tucsona vrlo je originalan SUV s vrlo radikalnim, drugačijim i izrazito atraktivnim dizajnom. Tucson je upravo stigao na hrvatsko tržište, a mi smo ga već vozili i uvjerili se u to da se radi o posebnom autu. Izvana izuzetno upadljivom i sportski dizajniranom, a „u duši“ vrlo komfornom, prostranom i ekonomičnom automobilu.
Prednji dio nema klasična svjetla već svjetla i maska čine jednu cjelinu. Hyundai ovakvo rješenje, koje Tucson čini različitim od bilo kojeg drugog automobila na tržištu, naziva „parametrijskim skrivenim svjetlima“. Da ne bi bilo zabune, ovdje se ne radi o nekom ukrasnom svjetlosnom potpisu, već su u masku integrirana glavna, dakle duga i kratka svjetla. Tehnološki napredno, inteligentno i atraktivno rješenje koje daje poseban karakter ovom autu.
Parametrijska svjetla koriste se i na stražnjem dijelu koji također izgleda odlično. Zapravo, iz kojeg ga god kuta pogledali, Tucson je poseban. Atraktivni dizajnerski „izbrušeni dijamant“. Auto koji već na prvi pogled izgleda mnogo upečatljivije od konkurenata u klasi kompaktnih SUV-ova. Zapravo, izgleda kao da pripada u klasu mnogo većih i luksuznijih SUV-ova.
No pogledamo li dimenzije jasno je da je Tucson ostao prilično kompaktan auto. Dugačak je 450 cm, što je 2 cm više od prethodnika. Širi je 1,5 centimetara, a viši pet milimetara. Unutrašnjost je iznimno prostrana. Putnici na stražnjim sjedalima sad imaju još više mjesta, a osjetno je porastao i prtljažnik koji je među najprostranijima u klasi. Njegova zapremina ovisi o motorizaciji. Kod benzinske verzije ona je 620 litara, kod dizelaša 598 litara, kod mild hybrid benzinaca 577 litara, kod mild hybrid dizela 546 litara, a kod klasične hibridne verzije 616 litara.
Dizajn unutrašnjosti je također je izrazito atraktivan i potpuno drugačiji od onog što smo do sada navikli od Hyundaija. Digitalni instrumenti ispred vozača imaju dijagonalu 10,25 inča, isto kao i dodirni zaslon koji je vješto i elegantno integriran u središnju konzolu i ne viri iznad armatura. Ispod njega su komande novog trozonskog klima uređaja.
Tucson nudi i najopsežniji sigurnosni paket u klasi. Auto je opremljen poboljšanim sustavom sa sedam zračnih jastuka, koji ima novi središnji bočni zračni jastuk u prednjem redu, značajku jedinstvenu za ovaj segment. Taj jastuk sprječava da se vozač i suvozač međusobno sudare u slučaju nesreće, tako umanjujući rizik od ozbiljnih ozljeda. Tu je i niz novih sustava za pomoć u vožnji među kojima je sustav detekcije vozila u 'mrtvom kutu' koji, osim što upozorava, može i kočiti kad je sudar izgledan. Tu je i čitav niz drugih sustava koji olakšavaju vožnju i povećavaju sigurnost.
Izbor motora i pogona koji se za ovaj auto nude na hrvatskom tržištu je vrlo opsežan. Osnovni motori su 1,6-litreni turbobenzinac sa 150 KS te 1,6-litreni dizelaš sa 115 KS. U ponudi su i tri mild hybrid verzije. To su 1,6 litreni benzinci sa 150 i 180 KS te dizelaš snage 136 KS. Tu je i jedna klasična hibridna verzija s 1,6-litrenim motorom i čak 230 KS. Benzinska izvedba sa 180 KS i dizelaš sa 136 KS nude se i u kombinaciji s pogonom na sve kotače dok je automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i sedam brzina moguće dobiti uz benzinske motore snage 150 i 180 KS te dizelski motor od 136 KS.
U vožnji se Tucson pokazuje izuzetno udobnim automobilom. Ovjes nevjerojatno dobro reagira i na većim neravninama. Također, zvučna izolacija je savršena, gotovo nikakvu značajniju buku nije moguće čuti sve do 150 km/h. Poželite li se voziti dinamičnije, juriti kroz zavoje iznenadit ćete se kako se auto malo naginje, kako je upravljač izravan, a mjenjač brz i dinamičan. Sve u svemu Tucsonu je teško naći neku lošu stranu.
Iako se svime ističe iznad konkurencije cijenom je Tucson i dalje među najpovoljnijim automobilima svoje klase. Odlično opremljeni osnovni benzinski model košta od 174.990 kuna, a dizelaš od 193.990 kuna. Kao posebna poslastica se doima hibrid. Ova štedljiva varijanata s čak 230 KS košta od vrlo prihvatljivih 229.990 kuna.
Križevci – tvoje blagdansko odredište ove godine
Made in Slavonija: od baroka do cerničkog ćupteta
Izazovi u gospodarenju biootpadom: Konferencija u Šibeniku