Obavijesti

Promo sadržaj

Komentari 5

Oni žele postati globalni lider u pametnim rješenjima i na pravom su putu da to ostvare

Oni žele postati globalni lider u pametnim rješenjima i na pravom su putu da to ostvare

Samo nebo im je granica. Smart Sense iz Zagreba pozitivan je primjer tvrtke koja je globalne (ne)prilike preokrenula u vlastitu korist i svijetu ponudila rješenja koja grade pametniju, čišću i održivu budućnost za sve nas i buduće naraštaje

VIDEO

Malo je reći da je prošla godina bila izazovna za poduzetnike. Pod pritiskom pandemije mnoge su se tvrtke morale transformirati i promijeniti model poslovanja da bi preživjele. Brzina reakcije i prilagođavanje novonastaloj situaciji bili su ključni kako bi se osigurao kontinuitet poslovanja. Većina se svjesno ili nesvjesno bodrila riječima kako na krizu treba gledati kao na izazov i šansu za restrukturiranje i prepoznavanje novih prilika. Tako su "poklonjeno" vrijeme koristili za edukaciju, kreiranje novih digitalnih rješenja, unapređivanje internetskih stranica i otvaranje alternativnih prodajnih kanala.

Koliko su u tome uspjeli, kako su se snašli u krizi i na koje su prepreke nailazili otkrila nam je direktorica brzorastuće tvrtke Smart Sense iz Zagreba Hana Matanović.

Kako izvući najbolje iz poslovanja?

Pandemija je potaknula mnoge promjene, jedna od njih je i digitalna transformacija. Upravo su se vještine internetske prodaje i digitalnog marketinga pokazale ključnima za bolje pozicioniranje na tržištu što je cilj svakog uspješnog poduzetnika – i malog i velikog.

- Osim što smo se fokusirali na razvoj naših proizvoda, vrijeme pandemije iskoristili smo za jačanje marketinških aktivnosti, konkretno rebranding i izradu nove web stranice. Oba smo 'projekta' već dugo odgađali s obzirom na to da su vremenski bili poprilično zahtjevni, ali nas je pandemija natjerala da se uhvatimo u koštac s njima. Smanjenje fizičkoga kontakta, tj. ukidanje sastanaka uživo, nemogućnost putovanja i neodržavanje konferencija sveli su poslovanje isključivo na online sastanke i društvene mreže. Prodaja se preko noći svela na telefonske pozive te sastanke putem Teamsa i Zooma. Logično smo zaključili da će se dojam o nama stjecati na osnovi našeg brenda, web stranice i objava na društvenim mrežama. Iz tog razloga uložili smo vrijeme u njihov razvoj – objašnjava Matanović.

Pametni projekti za budućnost

Tvrtka Smart Sense radi na razvoju rješenja za pametne gradove, odnosno na "pametnim projektima". U praksi to znači da imaju pravu informaciju u pravo vrijeme i da na osnovi nje mogu poduzeti odgovarajuće korake kojima će unaprijediti kvalitetu života. Jedan takav projekt opisala je naša sugovornica. 

- Smart Home (Pametni dom) jedan je od naših prvih razvojnih projekata, koji smo provodili u suradnji s Iskonom. Kombinacijom našeg tehničkog znanja i iskustva u razvoju hardvera i softvera te poznavanja korisnika s Iskonove strane, razvili smo proizvod koji je bio namijenjen 'običnom' korisniku koji naprednim tehnologijama želi unaprijediti vlastitu svakodnevicu. Iskon je tada definitivno napravio iskorak kao prvi telekom u regiji koji je ponudio takvo rješenje svojim korisnicima, a Smart Sense tim je projektom potvrdio da za nas ne postoje zadaci i izazovi koje timskim radom, znanjem i upornošću ne možemo svladati. Ovim projektom otvaraju nam se mnoga druga vrata, pa tako i suradnja s partnerima na globalnom tržištu, od kojih bih izdvojila Nokiju i Deutsche Telekom - kaže Matanović. 

Paralelno s rješenjem Smart Home razvijaju sustav AirQ za indikativno praćenje kvalitete vanjskog zraka, koji se, osim od mjerne stanice, sastoji od IoT platforme te pripadajuće web i mobilne aplikacije. Danas je to ujedno njihov najuspješniji komercijalni proizvod, a iako nam nove tehnologije i digitalizacija omogućuju nastavak aktivnosti kao što je obrazovanje i u specifičnim okolnostima pandemije, svi će se složiti, i djeca i roditelji, da je obrazovanje u školskim klupama nužno kako bi se djeca dalje obrazovno, ali i socijalno razvijala. Vjerovali ili ne, tehnologija može pomoći i u tome. 

- Smart Sense je razvio sustav AirQ Indoor, koji omogućuje real-time praćenje kvalitete zraka u zatvorenim prostorima. Uz to, u slučaju povišenih vrijednosti, posebice CO2, zvučnim i vizualnim signalom upozorava prisutne da je potrebno prozračiti prostoriju. Time se izravno prevenira širenje virusnih oboljenja, uključujući COVID-19, posebice u većim kolektivima kao što su škole i vrtići - objašnjava Matanović.

Preduvjet za uspješno poslovanje

"Novo normalno" značajno je ubrzalo digitalnu transformaciju tražeći od poduzeća optimizaciju poslovnih procesa i prilagodbu poslovanja novim navikama digitalnih potrošača. Osim nedostatka kvalitetnih ljudi, zabrinutost za troškove i financije jedna je od najvećih prepreka za uvođenje digitalizacije. Zato je Addiko Banka svim poduzetnicima odlučila postati partner i na web stranicama ponuditi konstruktivne savjete kako bi unaprijedili vlastito poslovanje te se brže i lakše digitalizirali.

Upravo je ta važna poslovna odluka otvorila mnoga vrata tvrtki Smart Sense.

- Digitalizacija je oduvijek bila dio našeg poslovanja i unapređenjem određenih segmenata smatramo da sebi stvaramo nužne preduvjete za poslovanje u ovim okolnostima pandemije. Ponovno pokretanje ekonomije i pokušaj vraćanja u normalni život daje nam priliku da se potencijalnim korisnicima i partnerima predstavimo i uživo. Tako smo prošli tjedan prvi put samostalno izlagali na Smart City Expou, svjetskom kongresu u Barceloni, gdje smo uspostavili kontakte s mnogim tehnološkim i komercijalnim potencijalnim partnerima iz cijelog svijeta. Nadamo se i vjerujemo da ćemo u nadolazećem razdoblju imati sve više prilika na takav način širiti svoje poslovanje na nova tržišta jer, u konačnici, unatoč svoj digitalizaciji, susret uživo i dalje je nezamjenjiv – kaže Matanović te dodaje kako je vizija njihove tvrtke postati globalni lider u rješenjima za praćenje kvalitete zraka i općenito parametara iz naše okoline koji će omogućiti prikupljanje podataka u stvarnom vremenu na osnovi kojih možemo inicirati potrebne korake i graditi pametniju, čišću i održivu budućnost.

Financijska pismenost za male i srednje poduzetnike projekt je u pet ciklusa. Addiko Banka donosi praktičan edukativni sadržaj za poduzetnike, pisan jednostavnim i razumljivim jezikom, a uz svaki ciklus dolazi i kviz putem kojeg možete provjeriti znanje potrebno za donošenje učinkovitih poslovnih odluka.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 5
VIDEO

Bujanje tržišta nekretnina na Kvarneru: Opatija u fokusu
PROMO

Bujanje tržišta nekretnina na Kvarneru: Opatija u fokusu

Opatija i Kvarner postaju nekretninska oaza. Blizina mora, bogata kultura i rastuća ponuda privlače pažnju investitora i ljubitelja mediteranskog načina života

Trijumfalno deseto izdanje Dana komunikacija
PROMO

Trijumfalno deseto izdanje Dana komunikacija

Deseto izdanje ovog festivala obilježeno je punim festivalskim dvoranama i fantastičnom energijom, a racionalna iracionalnost, predvidiva nepredvidivost i zapečatili su dojmove s ovog tipično-netipičnog festivala.
Imate masnoću u krvi? Ovo je hrana koja smanjuje kolesterol
ZA ZDRAVO SRCE I ŽILE

Imate masnoću u krvi? Ovo je hrana koja smanjuje kolesterol

Povišene masnoće glavni su uzročnik bolesti srca. Često je dovoljno dva do tri mjeseca da se uz zdrave navike regulira razina kolesterola pa jedite skušu, srdele i povrće, a uživajte i u čokoladi...