Obavijesti

Promo sadržaj

Komentari 10

Online u 60 sekundi: 69 mil. poruka i 695.000 priča, evo što donose gigabitne brzine

Online u 60 sekundi: 69 mil. poruka i 695.000 priča, evo što donose gigabitne brzine

Vrijeme provedeno online dosegnulo je 6 sati i 55 minuta dnevno, a prosječan korisnik pametnog telefona pritom mjesečno potroši 11,58 gigabajta mobilnog prometa. Potrošaći žele da im sve što rade online bude brzo, pouzdano i sigurno

VIDEO

Pojam 60 sekundi mnoge će podsjetiti na film "Nestali za 60 sekundi". U tom je filmu iz 2000. snalažljiva ekipa lopova, s Nicholasom Cageom i Angelinom Jolie u glavnim ulogama, u samo 60 sekundi uspjela ukrasti 50 automobila. A 21 godinu poslije u 60 sekundi događa se mnogo više. Svake minute provedene online korisnici pošalju 197,6 milijuna e-mail poruka, podijele 695.000 priča na Instagramu, pošalju 69 milijuna poruka putem WhatsAppa i Facebook Messengera te postave 500 sati sadržaja na YouTube. U toj istoj minuti 28.000 pretplatnika gleda Netflix, a kupci globalno potroše 1,6 milijuna dolara na kupnju online. Vrijeme provedeno na video pozivima putem Zooma, Microsoft Teamsa i Cisco Webexa poraslo je čak četiri do osam puta, ovisno o platformi, u posljednje 3 godine.

Samo u odnosu na 2020. godinu, aplikacija TikTok skinuta je tri i pol puta više. Upravo je TikTok i najprofitabilnija non-gaming aplikacija, kojoj je lani prihod rastao čak 600 posto. Korisnici su u 2021. već do sada poslali 10 milijuna poruka više putem WhatsAppa i Facebook Messengera te kupili tri puta više digitalnih asistenata. Pritom, 2021. još nije niti završila, a uz rast dostupnosti 5G mreža u sve više zemalja u svijetu korisnicima će sve što rade online biti još brže, dostupnije, pouzdanije i sigurnije.

Shopping,And,Communication,Network,Concept.

Šest društvenih mreža po korisniku

Na sve više vremena koje provodimo online, uz razvoj tehnologije, najviše je utjecala pandemija. Prema srpanjskom izvješću "Digital 2021.", koje redovito objavljuju platforma Hootsuite i agencija We Are Social, u svijetu je 4,8 milijardi aktivnih korisnika interneta, odnosno 61 posto svjetske populacije. Samo u posljednjih 12 mjeseci stiglo je 257 milijuna novih online korisnika. Sredinom ove godine 5G mreža već je dostupna u 58 zemalja. Više od 57 posto ljudi na svijetu, odnosno njih 4,48 milijardi, koristi društvene mreže. Pritom devet od deset korisnika interneta svaki mjesec koristi društvene mreže, u prosjeku njih šest. Više od dvije trećine ljudi na svijetu upotrebljava mobitel. Pametni telefon imaju četiri od pet korisnika mobitela.

Vrijeme provedeno online dosegnulo je šest sati i 55 minuta dnevno, a prosječan korisnik pametnog telefona pritom mjesečno potroši 11,58 gigabajta mobilnog prometa. Korisnici tehnologije žele da im sve što rade online bude brzo, pouzdano i sigurno, sve su zahtjevniji i očekuju inovativne usluge i proizvode. Danas će korisnici prilikom kupnje kuće pitati je li pametna, pri odabiru banke uzet će u obzir i razinu funkcionalnosti i jednostavnosti mobilne aplikacije, a više od 50 posto posjetitelja napustit će web stranice koje se učitavaju dulje od tri sekunde prije otvaranja. Važnost korisnički intuitivnog digitalnog kanala ne utječe samo na zadovoljstvo korisnika nego se direktno odražava i na uspješnost i poslovne rezultate. Online trgovina Shopzilla je skraćivanjem vremena za učitavanje stranice sa sedam na dvije sekunde, zabilježila porast prihoda od 12 posto, a broj posjetitelja stranice povećao se 25 posto.

I do sedam sati uštede na downloadu

Činjenica je da konzumiramo sve više sadržaja putem mobitela. Korisnici žele da sve bude brzo, ali i stalno dostupno, bilo da su kod kuće, na cesti ili na godišnjem odmoru na drugom kraju svijeta. Više od 60 posto korisnika želi brz mobilni internet, a 40 posto naglašava važnost stabilnosti mreže. Na to iskustvo najviše utječe rasprostranjenost 5G mreže, koja omogućava gigabitne brzine prijenosa i drastično smanjenu latenciju. Niska latencija, odnosno brži odziv mreže, jedna je od glavnih prednosti 5G-a jer omogućava da se komunikacija odvija gotovo u realnom vremenu. Tek uz 5G, online život doista se može mjeriti u (mili)sekundama. Skidanje HD filma od 8G uz 3G mrežu trajalo je 70 minuta, uz 4G sedam minuta, a uz 5G mrežu korisnicima je za to potrebno šest sekundi. Korisnici će uz 5G prosječno uštedjeti dvije i pol minute dnevno koristeći omiljene društvene mreže. To je mjesečno 69 minuta više koje mogu iskoristiti za ono što im je važno. Skidajući HD film uz 5G, štedimo do sedam minuta po filmu. Gejmeri će na skidanju velike igre prosječno uštedjeti i do sedam sati.

Osim uštede vremena na postojećim servisima, 5G mreža, koja omogućava stabilnu komunikaciju gotovo u realnom vremenu, omogućit će razvoj inovacija u području umjetne inteligencije i virtualne stvarnosti. Kao što je tehnologija utjecala na promjenu navika poput fizičkog odlaska u banku ili trgovinu, tako će mnoge aktivnosti ubuduće zamijeniti virtualna stvarnost uz 5G. Sve više korisnika upravljat će grijanjem i rasvjetom putem mobitela u pametnom domu, posjećivat će virtualne muzeje ili isprobavati odjeću online. S rastom primjene 5G infrastrukture, procjenjuje se da će svjetsko tržište vezano uz proširenu stvarnost (AR) i virtualnu stvarnost (VR) narasti gotovo 35 puta u razdoblju od 2019. do 2030. Upravo s 5G mrežom, koja je već prisutna u više od 30 posto zemalja, a prva je lansirana prije samo tri godine, ove će se promjene dogoditi još brže, pa će se kroz koju godinu u analizi online života u 60 sekundi naći i korištenje podataka iz autonomnih vozila ili vrijeme provedeno u nekoj od aktivnosti povezanoj s virtualnom stvarnošću.

Speech,Recognition,Concept.,Hands-free,Communication.,Machine,Translation.

A1 Hrvatska počeo je 12. kolovoza pružati usluge na pravoj, gigabitnoj 5G mreži. To za korisnike znači visoku propusnost i gigabitne brzine, mogućnost istovremenog spajanja do milijun uređaja na jednom četvornom kilometru, smanjivanje kašnjenja signala do gotovo neprimjetne razine i stabilnu vezu bez pucanja mreže. 5G povezat će strojno učenje i umjetnu inteligenciju te će povećati sigurnost u prometu.

Na temelju odluke Vijeća Hakoma o dodjeli radiofrekvencijskog spektra za 5G na javnoj aukciji, A1 Hrvatska aktivirao je 5G mrežu u frekvencijskim pojasevima na 700 MHz i 3600 MHz. Zahvaljujući novim frekvencijama, napokon su u Hrvatskoj stvoreni uvjeti za implementaciju pravog 5G-a koji omogućava gigabitne brzine i nisku latenciju. A1 Hrvatska se posljednje dvije godine značajnim investicijama, prilagodbom čitave arhitekture mreže i implementacijom najnovijih radijskih tehnologija pripremao za uvođenje mreže nove generacije koja će biti jedan od pokretača gospodarskog oporavka i razvoja. Pravom, gigabitnom 5G mrežom A1 pokrit će se sva županijska središta, njih 20, i grad Zagreb. Domaći i turisti mogu surfati na 5G mreži A1 u nekima od turističkih središta kao što su Dubrovnik, Šibenik, Split, Pula, Zadar, Rijeka, Biograd na Moru, Trogir, Kaštela i Vodice. Također, kompanija je preuzela obveze pokrivanja određenih ruralnih ili teže dostupnih lokacija koje danas nemaju adekvatan pristup internetu, čime se stvaraju preduvjeti za gospodarski razvoj i veću kvalitetu života.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 10
VIDEO

PPS Galeković – kružnim poslovanjem do prirodnih proizvoda za eko grijanje
PROMO

PPS Galeković – kružnim poslovanjem do prirodnih proizvoda za eko grijanje

Gala peleti i briketi ekološka su rješenja za grijanje koja objedinjuju visoku učinkovitost, financijsku dostupnost te praktičnost za svakodnevnu uporabu. Cijeli proces proizvodnje Gala peleta je automatiziran

Pobjedničke strategije i izazovi za tvrtke: Kako zadržati kvalitetne radnike?
sadržaj donosi petrol

Pobjedničke strategije i izazovi za tvrtke: Kako zadržati kvalitetne radnike?

Suočeni s intenzivnom konkurencijom na tržištu rada, poslodavci se nalaze pred jednim od najvećih izazova: kako privući i zadržati kvalitetne radnike?
King Cross kreće u sveobuhvatnu rekonstrukciju
PROMO

King Cross kreće u sveobuhvatnu rekonstrukciju

Zagrebački shopping centar ostat će otvoren tijekom izvođenja radova čiji je završetak planiran za jesen 2025.