Obavijesti

Promo sadržaj

Osnovne razlike između arabike i robuste

Osnovne razlike između arabike i robuste
6

Iako na svijetu postoji više od sto vrsti kave, ljudi uglavnom konzumiraju samo dvije. Arabica i robusta dvije su vrste biljke kavovca čija se zrna koriste za pripremu opojnog tamnog napitka

One se odlično poklapaju u okusu i aromi pa ih je moguće miješati. Tako se na pakiranjima svježe mljevene kave može naći napis „mješavina mljevene kave“ ili pak „100% arabica“ što znači da se u pakiranju nalazi samo kava arabika. Nekoliko je bitnih razlika između arabike i robuste koje imaju značajan utjecaj na to kakav je biti okus, tijelo i aroma kave u šalici, a pravi znalci i ljubitelji kave znat će ih prepoznati. 

Uzgoj

Kava se uzgaja samo u sedamdesetak zemalja svijeta smještenih u ekvatorijalnom području Južne Amerike, Afrike i Azije. Coffea arabica uspijeva samo na visokim predjelima između 900 i 1800 metara nadmorske visine i na optimalnoj temperaturi od 15° do 24° C. Plodovi u tim uvjetima dozrijevaju za sedam do devet mjeseci pri čemu se razvijaju specifični okusi i arome. Biljka kave arabike je mnogo delikatnija, osjetljiva je na bolesti, nametnike i klimatske promjene pa je stoga zahtjevnija za proizvodnju. Na aribiku otpada više od 70% proizvodnje, a plantaže se nalaze u zemljama Afrike i Južne Amerike. Brazil je najveći svjetski proizvođač ove vrste kave.


Coffea canephora ili robusta kako joj samo ime kaže robusnija je i izdržljivija nego arabika. Uspijeva na niskim nadmorskim visinama do 700 metara, može izdržati više sunca i veće temperature. S obzirom na njezinu otpornost i vrlo visoke prinose, robusta je u konačnici jeftinija za proizvodnju. Ovaj tip kave uzgaja se u zemljama Azije i Afrike, a Vijetnam je proizvede najviše na svijetu. 

Zrno i svojstva

Zrno arabike je ovalnog oblika s karakterističnom blago zaobljenom linijom koja se proteže po sredini. Robustino zrno je manje i okruglog oblika, a crta na sredini je ravnija. Obje vrste kave imaju blagodati za zdravlje, no koncentracija dobrih sastojaka ponešto se razlikuje. Tako robusta ima skoro dva puta više kofeina nego arabika, a također sadrži više razine klorogenične kiseline, antioksidansa koji utječe na reguliranje tjelesne težine i pomaže pri mršavljenju. Arabika sadrži dvostruko veću koncentraciju aromatičnih ulja i prirodnog šećera koji utječu na njezin okus.

Okusi i aroma

Najveća razlika između ove dvije vrste kave upravo je u okusu. Zbog visokog udjela kofeina, robusta je teška, gorka i ima zemljast okus. Okus arabike prirodno je slađi i lakši, a aromatična ulja daju cvjetne i voćne note koje kavu čine posebnom i ukusnijom za istančana nepca. Zaokružen i pun okus arabike te bogate arome razlog su zašto se arabika smatra cjenjenijom vrstom kave. 
Zbog navedenih činjenica, arabika se smatra najkvalitetnijom vrstom kave i apsolutni je odabir većine kavopija. Međutim, posebni uvjeti uzgoja čine arabiku težom za proizvesti što se odražava na višu cijenu. Bilo da je u pitanju mješavina ili stopostotna arabika, kava je zasigurno kraljica među toplim napitcima. 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
VIDEO

Samo uz LIDL Plus aplikaciju ostvarite ekskluzivan popust na Oranž digitalnu pretplatu!
24 ORANŽ

Samo uz LIDL Plus aplikaciju ostvarite ekskluzivan popust na Oranž digitalnu pretplatu!

24 Oranž unutar Lidl Plus aplikacije! Skinite aplikaciju, prijavite se i uživajte u popustima i pogodnostima Lidl Plus korisnika. Dodatno, kao Lidl Plus korisnik možete kupiti 24 Oranž po ekskluzivnoj cijeni i dobiti Lidl vaučer od 15 € i brojne druge kupone i popuste.

Jednostavno – dobra stolarija. Zatražite ponudu!
PROMO

Jednostavno – dobra stolarija. Zatražite ponudu!

Najbolja i najkvalitetnija PVC i ALU proizvedena u Hrvatskoj dostupna je svakome. Utoplite svoj dom, osvježite ga novom stolarijom i najvažnije – smanjite režijske troškove.
Heineken® nazdravlja pravim hardcore navijačima – nisu oni koji vam prvo padnu na pamet
PROMO

Heineken® nazdravlja pravim hardcore navijačima – nisu oni koji vam prvo padnu na pamet

Cilj kampanje je potaknuti na razmišljanje o negativnim stereotipima vezanim uz one najstrastvenije navijače i na taj način nogomet učiniti uključivijim sportom za sve