Obavijesti

Promo sadržaj

Komentari 1

Ovo su najvažniji faktori za kvalitetnu zdravstvenu skrb

Ovo su najvažniji faktori za kvalitetnu zdravstvenu skrb

Biti bolestan nikad nije ugodno, a takvo iskustvo može biti vrlo teško te ponekad uključivati gubitak kontrole i neovisnosti. Da bi zdravstvena skrb bila sveobuhvatna, važni su empatija, humanost, dostojanstvo i suosjećanje

VIDEO

Pacijenti već dugo ne žele samo posjetiti svog liječnika kako bi dobili dijagnozu i izliječili se nego vjeruju i smatraju da je 'njihov odnos s liječnikom najvažniji čimbenik kvalitetne zdravstvene skrbi', pokazuje istraživanje Council of Accountable Physician Practices (CAPP) iz 2017. godine. Razlog se vjerojatno krije u tome što pacijenti često ovise o drugima koji za njih nesebično skrbe i pružaju im podršku kad im je to najpotrebnije. U nastavku donosimo najvažnije faktore za kvalitetnu zdravstvenu skrb.

Empatija

Izgradnja pozitivnog odnosa između pacijenta i zdravstvenih djelatnika trebala bi početi i završiti zlatnim pravilom: ponašajte se prema drugima kako želite da se prema vama ponašaju. Kad zdravstveni djelatnici pokažu empatiju, mogu se povezati s pacijentima na važnoj razini zbog koje se pacijent osjeća zbrinutim. Empatija podrazumijeva proces ulaženja u stanje, osjećaje i situaciju druge osobe, odnosno sposobnost stavljanja sebe u položaj drugoga i razumijevanje drugoga. Medicinsko osoblje koje pokaže empatiju razumjet će pacijenta iz njegove perspektive, ali istodobno treba ostati objektivno. Pacijent će tako osjećati veću sigurnost i zaštitu u zdravstvenim ustanovama. 

Medical,Doctor,Holing,Senior,Patient

Dobra komunikacija

Dobre komunikacijske vještine također su ključne za pozitivan odnos pacijenta i medicinskog osoblja. Prilikom razgovara važno je zatražiti od pacijenta da ponovi sve raspravljene informacije kako bi mu pomogli da ih sintetizira i bolje razumije. Loša komunikacija može otežati utvrđivanje uzroka zdravstvenog stanja. Osim toga, kod pacijenta se zbog lošije komunikacije s medicinskim osobljem mogu javiti strah, zabrinutost i neizvjesnost, što može izazvati negativne posljedice za pacijenta i njegovu obitelj.

Happy,Little,Boy,After,Health,Exam,At,Doctor

Zajedničko donošenje odluka

U konačnici, pozitivan odnos pacijenta i medicinskog osoblja rezultirat će timskom skrbi usmjerenom na pacijenta. Zajedničko donošenje odluka praksa je uključivanja glasa pacijenta u zdravstvene odluke. Uključivanje pacijenata u donošenje zdravstvenih odluka ovisi o tri glavna faktora - edukaciji pacijenta, razumijevanju njegovih kulturnih i osobnih sklonosti te angažiranju njegove obitelji. Zajedničko donošenje odluka može rezultirati većim zadovoljstvom pacijenata i vjerojatnije je da će pacijenti koji su pomogli u odabiru liječenja imati pozitivno iskustvo s liječenjem. Bez dobre komunikacije teško je olakšati zajedničko donošenje odluka i izraziti empatiju, pa je ključno da medicinski djelatnici integriraju svaku od ovih ključnih karakteristika u svoju praksu.

Young,Female,Caregiver,Helping,Senior,Woman,Getting,Up

Povodom obilježavanja 100 godina uspješnog farmaceutskog poslovanja, PLIVA, ponosna članica Teve, najveće svjetske generičke kompanije, koja ove godine slavi svoj 120. rođendan, organizira natječaj za dodjelu financijske potpore udrugama i institucijama koje razvijaju aktivnosti usmjerene na pacijente i njihove njegovatelje te tako pružaju podršku koja će im, uz zdravstvenu skrb, olakšati sam proces liječenja.

U PLIVI vjeruju da zdravstvena skrb treba biti sveobuhvatna te da iskustvo pacijenta treba uključivati empatiju, humanost, dostojanstvo i suosjećanje. Kako bi podržali takav pristup, organizirali su nagradni natječaj Zajedno prema zdravlju s ciljem prepoznavanja inicijativa i metoda rada koje poboljšavaju iskustvo pacijenata, tako što naglasak stavljaju upravo na te kvalitete - empatiju, humanost, dostojanstvo i suosjećanje. Sudionici natječaja Zajedno prema zdravlju oni su koji svojim aktivnostima pridonose pružanju bolje skrbi i podrške pacijentima i njihovim obiteljima. Tako, primjerice, stvaraju ugodno okruženje kako bi se pacijenti osjećali kao kod kuće tijekom oporavka, pružaju podršku obiteljima pacijenata ili uz ispunjavanje zdravstvenih potreba pružaju dodatnu holističku podršku. Sve organizacije koje skrbe za pacijente, uključujući bolnice, dobrotvorne udruge i druge organizacije, svoje projekte i inicijative mogu prijaviti na nagradni natječaj Zajedno prema zdravlju.

Za prijavu je potrebno posjetiti službenu web stranicu natječaja, gdje možete saznati više detalja, skinuti i ispuniti obrazac za prijave te ga s ostalim materijalima vezanima za projekt poslati na službenu e-mail adresu natječaja zajednopremazdravlju@pliva.com. Rok za slanje prijava je 28. lipnja 2021., a prijave se primaju isključivo putem navedene mail adrese.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 1
VIDEO

Ana Lokas nova predsjednica uprave Tifona
PROMO

Ana Lokas nova predsjednica uprave Tifona

Ana Lokas imenovana je novom predsjednicom Uprave Tifona. S više od dva desetljeća snažnog iskustva u financijskim i poslovnim sektorima, u svoju novu ulogu na čelu tvrtke donosi bogatu stručnost i dokazano iskustvo u vodstvu.

Nutricionistica otkriva kako pravilnom prehranom unaprijediti mentalno zdravlje
PROMO

Nutricionistica otkriva kako pravilnom prehranom unaprijediti mentalno zdravlje

Očuvanje mentalnog zdravlja istaknuta je tema u današnjem užurbanom i stresnom suvremenom svijetu. Svakodnevno suočavanje sa izazovnim situacijama i zanemarivanje mentalnog i fizičkog zdravlja mogu imati ozbiljne dugoročne posljedice.
Nadzorni odbor potvrdio Godišnje izvješće Grupe Petrol i društva Petrol d.d. Ljubljana
PROMO

Nadzorni odbor potvrdio Godišnje izvješće Grupe Petrol i društva Petrol d.d. Ljubljana

Grupa Petrol u 2024. planira čistu poslovnu dobit u iznosu od 156,5 milijuna eura