Kampanjom #musthave koja je započela u listopadu, želi se osvijestiti građane o negativnim posljedicama korištenja jednokratne plastike u kupovini
Plastična ili platnena vrećica? Tvoj odabir donosi promjenu
„Ako si u modi, održivost te vodi“, slogan je kampanje #musthave koju provodi Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, a kojom želi osvijestiti građane na štetne posljedice koje donosi svakodnevno korištenje laganih plastičnih vrećica.
Odabirom alternativa, kao što su platnene vrećice ili višekratne plastične vrećice, odabiremo pozitivan doprinos okolišu i utjecaju na klimatske promjene. Upravo zato, kroz aktivaciju na tržnici Dolac, Fond je 'kumicama' i građanima donirao reciklirane #musthave vrećice za voće i povrće, koje se mogu prati, pa su stoga one i idealan 'modni dodatak' koji uvijek možemo imati uz sebe i iskoristiti za svakodnevnu kupovinu.
Osim kumica s Dolca, u kampanji sudjeluju i influenceri koji žele skrenuti pažnju na problem prekomjerne potrošnje plastičnih vrećica koje se nerijetko koriste svega dvadesetak minuta i potom završe u otpadu, ili još gore – u prirodi. Korištenjem platnenih, papirnatih te višekratno upotrebljivih vrećica čuvamo naše resurse i prirodu, a samim time i naše zdravlje.
Svi možemo sudjelovati u promjeni
Kao odgovor na problem uporabe jednokratnih plastičnih vrećica Fond je, u suradnji s dizajnerima poznatog hrvatskog brenda Hippy Garden, izradio višekratne platnene vrećice kako bi naglasio i krovni slogan inicijative „Ako si u modi, održivost te vodi“. Održivost je the tema u kojoj svi možemo sudjelovati, a upravo ova kampanja nam pruža tu mogućnost. Nakon što osvijestimo naše navike u kupovini, vrijeme je za promjenu, a to je da stvorimo naviku da sa sobom u kupovinu uzmemo alternativu jednokratnoj plastičnoj vrećici.
„Ovom inicijativom građane želimo osvijestiti o toj ogromnoj količini plastike, ali im istovremeno i ponuditi održiviju alternativu. Plastika je koristan materijal, no kao i sa svim drugim resursima, trebamo ju upotrebljavati odgovorno i racionalno. Najmanje što možete napraviti je da sa sobom prilikom odlaska u kupnju ponesete svoju vrećicu“, poručila je Anamarija Brstilo iz Službe za odnose s javnošću Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.
Prema istraživanju Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, svaka treća osoba u Hrvatskoj za nošenje kupljenih namirnica koristi jednokratne plastične vrećice iz trgovine, što je velik problem, s obzirom na to da su lagane plastične vrećice zabranjene na stavljanje na tržište od 1. 1. 2022. I podaci za Europsku uniju dosta su poražavajući jer se prema podacima istraživanja Eurostata smatra da se u Europskoj uniji na godišnjoj razini iskoristi oko 100 milijardi plastičnih vrećica dok 8 milijardi završi odbačeno u prirodu.
JESTE LI ZNALI….
- U morima diljem planeta svaki dan završi 14 milijuna tona plastičnog otpada – ta je težina ekvivalent 70 tisuća plavetnih kitova!
- 80 % morskog otpada potječe s kopna, a više od polovice su plastični predmeti za jednokratnu upotrebu.
- Zbog toga će u morima uskoro biti više plastike nego ribe.
- Za razgradnju jedne plastične vrećice potrebno je više od 100 godina, a i tad u okolišu ostaje mikroplastika, koja putem hranidbenih lanaca, završava i na našem tanjuru.
- Svaki tjedan probavimo 5 grama plastike.
Križevci – tvoje blagdansko odredište ove godine
Made in Slavonija: od baroka do cerničkog ćupteta
Izazovi u gospodarenju biootpadom: Konferencija u Šibeniku