Obavijesti

Promo sadržaj

Plastična ili platnena vrećica? Tvoj odabir donosi promjenu

Plastična ili platnena vrećica? Tvoj odabir donosi promjenu
11

Kampanjom #musthave koja je započela u listopadu, želi se osvijestiti građane o negativnim posljedicama korištenja jednokratne plastike u kupovini

„Ako si u modi, održivost te vodi“, slogan je kampanje #musthave koju provodi Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, a kojom želi osvijestiti građane na štetne posljedice koje donosi svakodnevno korištenje laganih plastičnih vrećica.

Odabirom alternativa, kao što su platnene vrećice ili višekratne plastične vrećice, odabiremo pozitivan doprinos okolišu i utjecaju na klimatske promjene. Upravo zato, kroz aktivaciju na tržnici Dolac, Fond je 'kumicama' i građanima donirao reciklirane #musthave vrećice za voće i povrće, koje se mogu prati, pa su stoga one i idealan 'modni dodatak' koji uvijek možemo imati uz sebe i iskoristiti za svakodnevnu kupovinu.

Osim kumica s Dolca, u kampanji sudjeluju i influenceri koji žele skrenuti pažnju na problem prekomjerne potrošnje plastičnih vrećica koje se nerijetko koriste svega dvadesetak minuta i potom završe u otpadu, ili još gore – u prirodi. Korištenjem platnenih, papirnatih te višekratno upotrebljivih vrećica čuvamo naše resurse i prirodu, a samim time i naše zdravlje.

Svi možemo sudjelovati u promjeni

Kao odgovor na problem uporabe jednokratnih plastičnih vrećica Fond je, u suradnji s dizajnerima poznatog hrvatskog brenda Hippy Garden, izradio višekratne platnene vrećice kako bi naglasio i krovni slogan inicijative „Ako si u modi, održivost te vodi“. Održivost je the tema u kojoj svi možemo sudjelovati, a upravo ova kampanja nam pruža tu mogućnost. Nakon što osvijestimo naše navike u kupovini, vrijeme je za promjenu, a to je da stvorimo naviku da sa sobom u kupovinu uzmemo alternativu jednokratnoj plastičnoj vrećici.  

Ovom inicijativom građane želimo osvijestiti o toj ogromnoj količini plastike, ali im istovremeno i ponuditi održiviju alternativu. Plastika je koristan materijal, no kao i sa svim drugim resursima, trebamo ju upotrebljavati odgovorno i racionalno. Najmanje što možete napraviti je da sa sobom prilikom odlaska u kupnju ponesete svoju vrećicu“, poručila je Anamarija Brstilo iz Službe za odnose s javnošću Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.

11
| Foto: Privatni album/Zeljko Hladika/PIXSELL

Prema istraživanju Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, svaka treća osoba u Hrvatskoj za nošenje kupljenih namirnica koristi jednokratne plastične vrećice iz trgovine, što je velik problem, s obzirom na to da su lagane plastične vrećice zabranjene na stavljanje na tržište od 1. 1. 2022. I podaci za Europsku uniju dosta su poražavajući jer se prema podacima istraživanja Eurostata smatra da se u Europskoj uniji na godišnjoj razini iskoristi oko 100 milijardi plastičnih vrećica dok 8 milijardi završi odbačeno u prirodu.

JESTE LI ZNALI….

  • U morima diljem planeta svaki dan završi 14 milijuna tona plastičnog otpada – ta je težina ekvivalent 70 tisuća plavetnih kitova!
  • 80 % morskog otpada potječe s kopna, a više od polovice su plastični predmeti za jednokratnu upotrebu.
  • Zbog toga će u morima uskoro biti više plastike nego ribe. 
  • Za razgradnju jedne plastične vrećice potrebno je više od 100 godina, a i tad u okolišu ostaje mikroplastika, koja putem hranidbenih lanaca, završava i na našem tanjuru. 
  • Svaki tjedan probavimo 5 grama plastike.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
VIDEO

Samo uz LIDL Plus aplikaciju ostvarite ekskluzivan popust na Oranž digitalnu pretplatu!
24 ORANŽ

Samo uz LIDL Plus aplikaciju ostvarite ekskluzivan popust na Oranž digitalnu pretplatu!

24 Oranž unutar Lidl Plus aplikacije! Skinite aplikaciju, prijavite se i uživajte u popustima i pogodnostima Lidl Plus korisnika. Dodatno, kao Lidl Plus korisnik možete kupiti 24 Oranž po ekskluzivnoj cijeni i dobiti Lidl vaučer od 15 € i brojne druge kupone i popuste.

Jednostavno – dobra stolarija. Zatražite ponudu!
PROMO

Jednostavno – dobra stolarija. Zatražite ponudu!

Najbolja i najkvalitetnija PVC i ALU proizvedena u Hrvatskoj dostupna je svakome. Utoplite svoj dom, osvježite ga novom stolarijom i najvažnije – smanjite režijske troškove.
Heineken® nazdravlja pravim hardcore navijačima – nisu oni koji vam prvo padnu na pamet
PROMO

Heineken® nazdravlja pravim hardcore navijačima – nisu oni koji vam prvo padnu na pamet

Cilj kampanje je potaknuti na razmišljanje o negativnim stereotipima vezanim uz one najstrastvenije navijače i na taj način nogomet učiniti uključivijim sportom za sve