Obavijesti

Promo sadržaj

Komentari 1

Saznali smo čije svjetiljke obasjavaju Predsjedničke dvore

Saznali smo čije svjetiljke obasjavaju Predsjedničke dvore

Za pokretanje studija Grupa bili su potrebni inovativan, funkcionalan i minimalistički dizajn te poduzetnički duh Filipa Despota, Ivane Pavić i Tihane Taraba. Danas ovaj trojac ima ugledan biznis. Evo kako su uspjeli

VIDEO

Osim što su dijelili isti osjećaj za dizajn i spremnost da zakorače u svijet poduzetništva, osnivači studija Grupa prije deset godina iskoristili su priliku koja im je omogućila realizaciju njihove poslovne ideje. Riječ je o natječaju koji im je pružio prijeko potreban novac. A kad se poslovna kugla pokrenula, nastavila se okretati uz rad i trud mladih hrvatskih dizajnera Filipa, Ivane i Tihane. 

Grupa je danas prepoznata kao proizvođač kvalitetnih ručno rađenih proizvoda, od kojih se najviše izdvajaju oni iz područja rasvjete. U razgovoru su nam otkrili sve o svojim počecima i projektima te o značenju malih proizvodnih obrta za hrvatsko gospodarstvo.

Dizajn i obrt dva su lica iste medalje 

- Nas troje smo se upoznali i počeli družiti još na studiju. Ubrzo smo shvatili da gajimo iste afinitete prema dizajnu, ali i da smo spremni zakoračiti u svijet poduzetništva. Ubrzo nakon diplome otvorili smo Grupu i počeli prihvaćati poslove u struci, sve da bismo što prije naučili kako poslovni procesi izgledaju, ali i da možemo samostalno voditi studio za dizajn i od njega živjeti - pričaju nam Filip, Ivana i Tihana kako je sve počelo

U početku je njihov dizajn studio imao samo nacrte i eventualno koji prototip te je zbog nedostatka novca nedostajao finalni proizvod. To se uskoro promijenilo zbog donacije od 150.000 kuna koju su osvojili na natječaju "Moj motiv".

U tom natječaju dobili su priznanje za najbolji proizvod izrađen u suradnji obrtnika i dizajnera, za čiju je provedbu bila zaslužna Hrvatska obrtnička komora i njezin partner Zagrebačka banka. Upravo je ta prilika omogućila Grupi da uloži novac u izradu alata i konačno pokrene vlastitu proizvodnju.

- Natječaji poput tog odlična su prilika za dizajnere i obrtnike da se na temelju procjene stručnjaka iz raznih područja (dizajn, marketing, financije) adekvatnim financijskim sredstvima podrže projekti koji doista imaju tržišni potencijal i vjerojatnost za uspjeh - smatra Tihana. 

Filip se nadovezuje govoreći da, osim što im je HOK-ov natječaj poslužio kao svojevrsna financijska injekcija poslovanju, isto tako im je pomogao u povezivanju s obrtnicima. 

- Šteta je, zapravo, što se na obrtničku proizvodnju više gleda u smislu tipičnih obrtničkih proizvoda (primjerice licitara), a manje se vrednuju obrtničke tehnike – u obradi drva, keramike, metala i slično. Upravo su te tehnike u kombinaciji s modernim dizajnom prava vrijednost i ono što izdvaja suvremenu obrtničku i malu proizvodnju - kažu naši sugovornici.

Proizvodi koji traju

Svoje poslovanje počeli su u sektoru rasvjete te su na svojoj prvoj dizajniranoj svjetiljci naučili kako razviti proizvod. Primjerice, brzo su shvatili da im treba ambalaža s prepoznatljivim dizajnom u kojoj će proizvod doći do svojega kupca, a da im je za plasiranje proizvoda na tržište potreban dobar marketinški plan. Također, ništa nije bilo moguće bez stvaranja lanca distributera koji tu istu svjetiljku mogu prodati na više mjesta.

Proizvodi s potpisom dizajnerskog studija Grupa proizvedeni su i ručno sklopljeni u Hrvatskoj, izuzev komponenti struje. Neke od karakteristika koje ih na tržištu izdvajaju od konkurencije su ručni rad i kontrola kvalitete. Osim toga, Grupini proizvodi su bezvremenski i napravljeni su da traju, pa je tako, primjerice, njihov prvi proizvod Model još dostupan i popularan među kupcima.

- Kolekcija od tri različite metalne konstrukcije s grlom, žaruljom i kabelom - minimalni broj komponenti koje su potrebne da bi lampa radila, a njezinu konstrukciju oblikovali smo tako da izgleda skulpturalno i dok lampa ne radi. Svjesno smo projektirali proizvod koji bismo htjeli imati kod kuće - objašnjava nam Tihana sve o njihovu prvom dizajniranom proizvodu.

- Izuzetno su nam važni detalji, kvaliteta izvedbe, funkcionalnost i primjenjivost. Svjetlost jako utječe na ljude, na njihovo raspoloženje, pa prilikom oblikovanja vodimo računa o tome kako se ona raspršuje i kakvog je intenziteta - složni su Filip, Tihana i Ivana u svojoj viziji dizajna. 

Na njihovu poduzetničkom putu prate ih stalni partneri Dekor i Prostoria, s kojom surađuju već deset godina, i mnogi dugogodišnji distributeri. Kroz godine rada shvatili su da je važno graditi dobre partnerske odnose, kako s proizvođačima tako i s institucijama kao što su Hrvatska obrtnička komora i svi ostali dionici koji produkt dizajn čine vidljivim široj javnosti.

Svjetiljke Grupe i u dvorima predsjednika RH

Njihov inovativan hrvatski dizajn prepoznali su mnogi domaći, ali i međunarodni hoteli i uredi. Jedan od posljednjih projekata uključivao je opremanje Južnog salona Predsjedničkih dvora svjetiljkama iz kolekcija Baluna i Arigato. 

- S nama je na projektu sudjelovala Prostoria, i to s namještajem od kojeg su neki i naš dizajn. Ono zbog čega je taj projekt vrijedan je to što se kroz Ured predsjednika Republike Hrvatske komunicira što je suvremeni hrvatski produkt dizajn i koliko je on u kontekstu industrije potreban, bitan i relevantan - zaključuje Ivana. 

Još neki značajni projekti kojih se Grupa rado prisjeća su hotel Amarin u Rovinju, hotel Palace u Dubrovniku, blok Bužanova, Adria Media Group offices u Beogradu, hotel Acasa Suites u Zürichu, hotel Nobu Shoreditch u Londonu i tako dalje. 

Kažu da se vesele novim projektima, ali i otkrivanju načina na koje mogu dodatno unaprijediti svoje poslovanje. Pa će tako uskoro lansirati novu web stranicu i nova dizajnerska rješenja.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 1

VIDEO

10 godina borbe – Svjetski dan multiple skleroze
PROMO

10 godina borbe – Svjetski dan multiple skleroze

Izgubili su zdravlje, zbog dijagnoze mnogi i posao, a sada se boje kako će im uzeti i vozačke dozvole

Svježa hrana koja će vam uljepšati dan
PROMO

Svježa hrana koja će vam uljepšati dan

Kupnja novog hladnjaka može biti vrlo složen proces. Kako pronaći pravog? Novi Gorenje samostojeći hladnjaci zasigurno će vam ubrzati rad srca.
Kampanja “Juicy brine” predstavlja omiljeni voćni sok u inovativnom pakiranju
PROMO

Kampanja “Juicy brine” predstavlja omiljeni voćni sok u inovativnom pakiranju

Juicy stručnjaci već 25 godina brinu o kvaliteti sokova proizvedenih od najboljeg voća, a ususret rođendanu predstavljena je nova kampanja "Juicy brine" koja donosi omiljeni Juicy sok u modernom re-dizajnu i održivom pakiranju.