Promo sadržaj

Komentari 0

Što banke mogu naučiti od studenata u doba digitalije

Što banke mogu naučiti od studenata u doba digitalije

U doba brzog tehnološkog razvoja predvidjeti potrebe klijenata i stvarati rješenja za njihovo bolje korisničko iskustvo pravi je izazov

Nove digitalne generacije klijenata zahtijevaju sve brža, jednostavnija i sigurnija rješenja koja im omogućuju potpuno online poslovanje jer za njih poslovnica gotovo da i ne postoji.

Financijski je sektor jedan od predvodnika digitalne transformacije poslovanja, no kada govorimo o IT-u vrlo rijetko pomislimo na stručnjake koji karijeru grade unutar banke i razvijaju digitalna rješenja koja omogućuju da svoje financijske obaveze obavljamo iz ugodnosti vlastitog doma.

O specifičnostima rada u IT sektoru u banci i razlikama u odnosu na ostale kompanije u domeni informatičkih tehnologija razgovarali smo sa stručnjacima Sektora informatike u Hrvatskoj poštanskoj banci.

IT-evac mora imati poslovna i informatička znanja

„U današnje vrijeme IT stručnjak je onaj koji objedinjuje poslovna i IT znanja. Poslovna znanja koja dobiva kroz rad sa ekspertima iz drugih domena unutar banke širi poglede, miče nas izvan kutije i daje nove ideje koje na kraju potiču razvoj“, odgovara nam Mirko Talajić, direktor Direkcije podrške analitičkim sustavima u HPB-u.

„Za razliku od čistih IT firmi, u banci programer kreira specifikaciju zajedno s poslovnim korisnikom i na taj način sudjeluje u procesu stvaranja rješenja od samog početka. Ovo mu omogućava da bude kreativan i da poslovno rješenje koje razvija bude na visokoj razini kvalitete. Zaposlenik IT-a u banci je istovremeno i programer i dizajner“, dodaje Mirko.

Kreativnost i inovacije su redovito spominjane kompetencije u poslovnom svijetu, no iako se često možemo susresti s tim pojmovima, manje je informacija o tome kako ih razvijati i poticati na radnom mjestu. Jedan od mogućih odgovora je i uvođenje novih članova u tim. U HPB-u navode kako je upravo razvoj kreativnosti i inovacija, kao i uvođenje svježeg pogleda, jedan od glavnih razloga zbog kojeg zapošljavaju studente u IT odjelu.

Studenti kompanijama daju svjež pogled na posao

„Studenti u banku dolaze neopterećeni operativnim procesima te sa svježim saznanjima o novim tehnologijama. Upravo u tome leži najveća razlika i vrijednost studenata. Iako nemaju iskustva u radu, imaju svjež pogled na postojeće procese koji je uvijek dobrodošao jer nudi mogućnost unapređenja ili pojednostavljivanja i aplikativne podrške i procesa u banci“, govori nam Donald Rumac, direktor Direkcije aplikativne podrške.

“Činjenica da nemaju strah od novih stvari i da nisu 'zaraženi' znanjima iz prošlosti i kulturom firme u koju su došli, daje im priliku da svima nama, koji smo dugo u nekoj temi, pomognu izaći iz naših vlastitih okvira. To je veliki benefit za nas koji radimo s njima“, nadovezuje se Mirko koji dodatno ističe prednosti rada u banci za studente: „U našem odjelu studenti imaju priliku učiti raditi na najmodernijim tehnologijama. Gledano na svjetskoj razini, HPB koristi top tehnologije u svijetu. To su skupe tehnologije koje si ne mogu priuštiti sve kompanije, a studenti toga često nisu svjesni.“

Kako bismo dobili uvid što o radu u IT-u banke misle studenti razgovarali smo s Markom Krajinom koji je angažiran na poslu Java Developera u HPB-u:

„Na posao u banci odlučio sam se jer mi pruža jedinstvenu priliku da povežem svoja dva velika interesa – financije i tehnologiju. Svaki dan je drugačiji, neki zadaci uključuju rješavanje postojećih grešaka i razvijanje novih funkcionalnosti na aplikacijama koje koriste naši zaposlenici i klijenti.“

„Sviđa mi se što je radna atmosfera opuštena, a fleksibilno radno vrijeme omogućuje mi da uz posao normalno obavljam svoje fakultetske obaveze. Kolege se prema meni ponašaju kao prema ravnopravnom članu tima i uvijek su spremni pomoći“, dodaje.