Mnogi svjetski poznati ljudi izabiru Dubrovnik kao mjesto na kojem će izreći svoje sudbonosno 'da'. Kako to izgleda iz perspektive organizatorice vjenčanja, otkriva nam žena koja je zaslužna za event o kojem je brujao cijeli svijet
Tajna uspjeha: Žena koja je Dubrovnik stavila na kartu vjenčanja
Nikolina Farčić, suvlasnica dubrovačke agencije Festa specijalizirane za organizaciju vjenčanja, cijeli je svoj život u poduzetništvu, a zajedno sa svojom partnericom Kristinom Skvrce te mnogim drugim izvrsnim agencijama za vjenčanja u Dubrovniku, radi već više od desetljeća na pozicioniranju Dubrovnika kao hit destinacije za vjenčanje, naročito kad su u pitanju stranci. Svima njima, naime, možemo zahvaliti što tijekom ljetnih mjeseci razonodu tražimo u lakim štivima o ekskluzivnim vjenčanjima bogatih i slavnih koja se odvijaju pred jednom od najljepših kulisa na svijetu.
Vogue vjenčanje
Prije nego što se upustila u posao organizatorice vjenčanja, Nikolina je svoje poduzetničko iskustvo brusila u obiteljskom poslu. Budući da su imali i slastičarsku proizvodnju, Nikolina je često radila torte za vjenčanja dok je njezina prijateljica i suvlasnica Feste, Kristina, vodila cvjećarnicu i radila dekoracije. Shvatile su da su dobro "umrežene" i da u svom gradu mogu sve same organizirati.
- Na početku je bilo izazova, ali danas smo dobro uhodane, prepoznaju nas i često izabiru kao agenciju za organizaciju vjenčanja. S obzirom na to da radimo 'custom made' vjenčanja, organizacija je ponekad duga i zahtjevna budući da uključuje puno detalja. U ponudi nemamo nikakvih paketa nego osluškujemo, propitkujemo, osmišljavamo i dogovaramo. Vjerujte mi, nema više scenarija koji bi nas iznenadio ili situacije koju ne bismo mogle riješiti – simpatično kaže Nikolina.
Najčešći Nikolinini klijenti su stranci, uglavnom Britanci i Irci, nađe se tu i pokoji Amerikanac, a bude i Skandinavaca.
- Medijski najeksponiranije vjenčanje bilo je ono filmske producentice Fabiole Beracase. Vjenčanje je trajalo tri dana, a svaki je događaj ujedno bio mali modni event budući da se okupilo ugledno društvo iz vrlo poznatih modnih krugova. Fotografije su bile zabranjene do izlaska u ultimativnom rujanskom izdanju Voguea. To nije bila organizacija vjenčanja nego ozbiljna i krajnje zahtjevna produkcija. Za potrebe vjenčanja morale smo cvjetnim aranžmanima u potpunosti preobraziti palaču Sponza, i sve to u manje od sat vremena demontirati jer se taj dan na istoj lokaciji održavalo još jedno vjenčanje – kaže nam Nikolina.
Upita ima svakakvih, otkriva naša sugovornica, ali odnedavno se susreće s klijentima koji traže da se u ugovor stavi klauzula kako se u slučaju nuklearnog rata vraća njihov polog.
- Osobito dobro se sjećam situacije kad nam se jedan mladoženja onesvijestio u crkvi prije kraja ceremonije. U onoj gužvi koja je nastala oko njega meni je kroz glavu jedino proletjela misao jesu li oni sad vjenčani ili ne. Sve je, nasreću, dobro završilo, a svećenik mi je na kraju otkrio, ako možda i vas zanima, da ste s izgovorenim zavjetima već vjenčani. Treba samo hrabro izdržati do tog trenutka – smije se Nikolina.
Novo i dragocjeno iskustvo
Iako ima već dovoljno "utakmica u nogama", kaže da je za nju svaki projekt novi izazov. A kao najvažniju poduzetničku osobinu izdvojila je upornost i slušanje sebe uz konstantno ulaganje u vlastito znanje.
- Unutar Algebrine edukacije upoznala sam mladu generaciju entuzijasta i poduzetnika u dvadesetim godinama. Sve su to mladi ljudi koji i prije kraja svog formalnog obrazovanja otvaraju firme i pokreću poslove. To je zaista pohvalno i motivirajuće – smatra Nikolina.
Nikolina je, inače, uz 40-ak drugih poduzetnika, bila pripadnica prve generacije Uplift akademije, poduzetničkog programa usmjerenog primarno na mikro, male i srednje poduzetnike, koji je osmišljen sa stručnjacima iz Algebre.
- U ovu sam priču ušla kao 'digitalna djevica'. Ustvari sam jedva čekala slušati o digitalnim transformacijama i tehnologijama te o njihovim primjenama. Zahvaljujući cjelokupnom projektu, dobila sam dobro uokvirenu sliku potencijala koji omogućuju digitalne tehnologije. Za mene je to bilo odlično edukacijsko, a ponajviše networking iskustvo - opisuje nam Nikolina.
Uplift akademiju pokrenuo je Mastercard u želji da konkretnim aktivnostima pomogne razvoju mikropoduzetništva te malog i srednjeg poduzetništva u Hrvatskoj. Ovo je jedina edukacija takve vrste u Hrvatskoj, koja svoj program temelji na modernom pristupu uzimajući u obzir aktualne tržišne trendove, ali i specifičnosti turističkog sektora.
A naša sugovornica, za kraj, ima poruku i za sve one koji tek kreću u poduzetništvo.
- Vjerujte u sebe, ali znajte da će puno truda i rada povremeno rezultirati umorom, glavoboljom, neizvjesnošću, strahovima i problemima. Kreativnost je pokretač, a na kraju se mnogim izazovima unatoč sve posloži. Dobro obavljen posao najveća je pohvala, a s njim, s vremenom, dolazi i financijska sigurnost, koja generira slobodu. Sloboda je zapravo ta finalna posljedica, nagrada i smisao, ona pokreće svakog poduzetnika. I znaj da u ovome nisi sam, na poduzetničkom nas je putu puno i većina nas je uvijek spremna pomoći savjetom iz prve ruke – zaključno govori Nikolina.