Obavijesti

Promo sadržaj

Većina izvještava o stabilnoj situaciji; potrošnja, zaposlenost i optimizam u porastu

Većina izvještava o stabilnoj situaciji; potrošnja, zaposlenost i optimizam u porastu
4

Istraživanje MasterIndex pokazalo da su inflacija i pad životnog standarda i dalje glavne brige građana Hrvatske

Inflacija i potencijalni pad životnog standarda vodeći su izazovi za građane Hrvatske, pokazali su rezultati istraživanja MasterIndex koje je za Mastercard u travnju ove godine provela agencija Improve. Ipak, većina ispitanika izvještava o stabilnoj ili poboljšanoj financijskoj situaciji u usporedbi s prošlom godinom. Povećanje potrošnje zabilježeno je u skoro svim kategorijama, dok su građani pronašli načine za uštedu kroz kupnju na akcijama, usporedbu cijena i češće pripremanje obroka kod kuće.  

Građani zabrinuti zbog rasta cijena 

Istraživanje otkriva da inflacija, odnosno rast cijena, predstavlja najveću brigu za 64% ispitanika. Smanjenje životnog standarda također je značajan izvor zabrinutosti koji utječe na gotovo trećinu ispitanika. 

Kriminal i korupcija su visoko na listi briga građana (22% građana izražava veliku zabrinutost), a na popisu su se našli i privikavanje na euro (12%), zagađenje i ekološke katastrofe, povećanje broja izbjeglica (po 10%) te pad kvalitete obrazovanja (8%). Građane više ne brine pandemija niti neka druga zdravstvena prijetnja.  

Mlade osobe u dobi od 18 do 29 godina najviše brinu nemogućnosti plaćanja vlastitih troškova i povećanja stope nezaposlenosti ili gubitka posla, dok osobe srednje i starije dobi više od prosjeka zabrinjavaju poremećaji u opskrbi energijom, smanjenje životnog standarda te kriminal i korupcija.

Pozitivna financijska perspektiva 

Utjecaj makroekonomskih događanja na zaposlenost ukazuje na značajne promjene u odnosu na prethodnu godinu. Više je zaposlenih - onih koji rade za nekog drugog (73%, rast za 5%), dok je udio samozaposlenih 9%. Upravo u tom segmentu veći je udio onih koji nisu osjetili nikakve ekonomske posljedice niti se boje loših ishoda po njihovo poslovanje. 

Kada se osvrnemo na financijsku situaciju kućanstava, 34% ispitanika smatra da im je financijska situacija lošija nego prije godinu dana, s naglaskom na starije osobe s nižim obrazovanjem. No, postoji i optimizam - 27% ispitanika vidi poboljšanje u svojoj financijskoj situaciji. 

U usporedbi s prošlom godinom, rezultati su znatno optimističniji. Više je onih koji očekuju da će im financijsko stanje kućanstva biti bolje (31%, rast za 5%). S druge strane, iako 23% očekuje lošije financijsko stanje svog kućanstva, to je značajno manje nego godinu dana ranije (pad za 17 postotnih bodova). 

Woman,Using,Tablet,At,Store,With,Grocery,On,Foreground.

Više trošimo na namirnice i skloniji smo uštedama 

Rezultati istraživanja pokazuju da su trenutni poremećaji na tržištu, energetska kriza i inflacija doveli do povećanja mjesečne potrošnje u 87% kućanstava ispitanika. Od tog broja, 43% navodi da je njihova potrošnja znatno veća, dok 44% navodi da je malo veća. 10% ispitanika navodi da im je potrošnja kućanstva na jednakoj razini kao i prije, a 3% je smanjilo troškove. 

Primijećen je i porast potrošnje u gotovo svim kategorijama u usporedbi s rezultatima iz 2022. Tako primjerice čak dvije trećine ispitanika navodi da troši više na namirnice za pripremu kod kuće u odnosu na godinu dana ranije. Na putovanja manje nego prije troši čak 37% ispitanika, a na restorane 42% ispitanika. U padu je i dostava hrane (39% ispitanika na ovu uslugu troši manje nego prije), a slijede izložbe, kazališta, kino i koncerti (38%). Osim na namirnice, više se troši samo na internetske i zdravstvene usluge.  

Porast potrošnje u gotovo svim kategorijama svjedoči o dinamici tržišta. Kako bi uspješno odgovorili na raznolike potrebe potrošača, trgovci su suočeni s imperativom integracije različitih kanala poslovanja“, naglasila je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj. „Kombiniranje tradicionalnog poslovanja s digitalnim, uz pružanje širokog spektra metoda plaćanja, pomaže u uspostavljanju snažnijih veza s kupcima, širenju svijesti o brendu, diversifikaciji asortimana i prilagodbi cijena specifičnim zahtjevima tržišta. Naš cilj u Mastercardu je da naši partneri - bilo da su to banke, fintech tvrtke, telekomunikacijske kompanije ili trgovci - imaju sredstva i podršku za uspješnu prilagodbu ovom dinamičnom okruženju.“ 

Young,Woman,With,Shopping,Bags,Walking,And,Shopping,In,The

Kupnja na akcijama i usporedba cijena su glavni načini za uštedu 

Kako bi prevladali negativne efekte inflacije, ljudi se angažiraju na različite načine s ciljem ušteda. Najčešće se radi o kupnji na akcijama i rasprodajama (63%), uspoređivanju cijena u različitim trgovinama (55%) i češćoj pripremi obroka kod kuće (47%). Nešto više od trećine ispitanika smatra da nije vrijeme za veća ulaganja (37%), štede korištenjem uređaja u vrijeme jeftinije struje (36%) ili su općenito usmjereniji na uštedu energije više nego prije (33%). 

Istraživanje je također otkrilo da su žene sklonije različitim načinima uštede u usporedbi s muškarcima – kupnji na akcijama ili rasprodajama, odricanju od kupnje kućanskih aparata, usmjerene su na uštedu energije i prodaju stvari koje ne koriste. 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Vrbovsko zove na doček nove godine u podne - bit će to vrhunska zabava za sve uzraste!
promo

Vrbovsko zove na doček nove godine u podne - bit će to vrhunska zabava za sve uzraste!

Ispraćaj stare godine počinje 31. prosinca u 10 sati, a središnje slavlje je, naravno, odbrojavanje u podne, uz vatromet konfeta, nakon kojeg slijedi ljubavni valcer na otvorenom. Zbog sigurnosti djece, ali i četveronožnih ljubimaca, neće biti pirotehnike
Revolucija u njezi kože: Prirodni proizvodi koje morate isprobati!
PROMO

Revolucija u njezi kože: Prirodni proizvodi koje morate isprobati!

Francuski brend Florihana, poznat po vrhunskim organskim proizvodima za aromaterapiju i njegu kože, poput esencijalnih ulja i hidrolata, dostupan je u Hrvatskoj zahvaljujući tvrtki Bio Terra
Elit Premium kućanski pomoćnici: Savršeni pomoćnici kakve bi i Djed Božićnjak poželio ispod bora
PROMO

Elit Premium kućanski pomoćnici: Savršeni pomoćnici kakve bi i Djed Božićnjak poželio ispod bora

Elit Premium kućanski pomoćnici osvajaju svojom funkcionalnošću, inovacijama i estetikom, čineći svakodnevne zadatke jednostavnijima i ugodnijima