Obavijesti

Promo sadržaj

Komentari 3

Vlak je uvijek brži: Pažnja i oprez u željezničko-cestovnom prometu

Vlak je uvijek brži: Pažnja i oprez u željezničko-cestovnom prometu

Kampanja HŽ Infrastrukture "Vlak je uvijek brži" podsjeća nas da smo svi ponekad sudionici željezničko-cestovnog prometa kojem moramo pristupiti s pažnjom i pritom obavezno poštovati prometna pravila i signalizaciju

VIDEO

Posljednjih 200 godina ovo je prometno sredstvo drastično utjecalo na civilizaciju i oblikovalo moderni život čovjeka, dalo temelje industrijalizaciji i povezalo do tada nezamislive udaljenosti. Od druge polovice 18. stoljeća, kada je usavršen parni stroj, razmišljalo se o njegovom korištenju za vuču željezničkih vozila. Prvi je tu zamisao realizirao britanski izumitelj Richard Trevithick 1804. godine sa svojom parnom lokomotivom u velškom rudniku i tako olakšao poslovično težak život rudara.

Nakon toga vlak i željeznica otvaraju bezbrojne mogućnosti, kako za olakšavanje posla, tako i života. Prvi je vlak zafučkao Europom nešto malo kasnije, a već sredinom 19. stoljeća vlak je stigao i u Hrvatsku. Tako se u Hrvatskoj u bajkovitom pogledu iz vlaka uživa od 1860. godine, kada je u prvi hrvatski kolodvor Kotoribu stigao i prvi vlak.

Vlak je uvijek brži - VJUB!

Vlak postaje i ostaje omiljeno sredstvo putovanja mnogima koji žele bezbrižno i sigurno stići na odredište, bilo da se radi o manjim udaljenostima, poput putovanja od posla do kuće ili onih turističkih putovanja na dalje destinacije.

Kako bi se povećala pažnja svih sudionika u željezničko-cestovnom prometu, HŽ Infrastruktura već 22 godine provodi edukativno-preventivnu akciju "Vlak je uvijek brži" kako bi sve sudionike u prometu educirala o potrebi poštovanja prometnih pravila i prometne signalizacije te samim time utjecala na smanjenje nesreća u željezničko-cestovnom prometu.

Pokretanje videa...

Vlak je uvijek brži! 00:30

Bez mobitela i slušalica - sigurnost započinje s tobom

S obzirom na to da svjetski podaci ukazuju na to da su u 98% slučajeva uzroci nesreća na željezničko-cestovnim prijelazima nesmotrenost i nepoštivanje prometnih pravila i prometne signalizacije od strane sudionika u cestovnom prometu (vozača osobnih vozila, motociklista, biciklista, pješaka) namjera je promijeniti pogrešnu percepciju da su nesreće na željezničko-cestovnim prijelazima problem samo željeznice. Odgovornost je na svima koji sudjeluju u željezničko-cestovnom prometu, jer je potrebno s oprezom i pažnjom pratiti prometne znakove i signalizaciju.

Pokretanje videa...

Vlak je uvijek brži 00:22

Posljednjih nekoliko godina bilježi se, nažalost, i sve veći broj nesreća do kojih dolazi zbog korištenja mobitela i/ili slušalica prilikom prelaženja preko pruge. Korištenje mobitela i slušalica znatno utječe na koncentraciju, ali i na sposobnost praćenja zvukova iz okoline. Zaustavni put vlaka iznosi i do 1500 metara, zbog čega ga strojovođa, nakon što na pruzi uoči čovjeka ili automobil, ne stigne zaustaviti na vrijeme.

Osim toga, unatoč stalnim upozorenjima svjedoci smo i svakodnevnog prelaženja željezničkih pruga preko tzv. divljih prijelaza koji su česta pojava na prugama kroz naseljena mjesta. Postavljanje zapreka na takvim prijelazima u prošlosti, nažalost, nije dalo nikakvih rezultata, jer su ih osobe uklanjale ili stvarale nove pristupe željezničkim prugama u blizini zapriječenih.

Pokretanje videa...

Vlak je uvijek brži 00:30

U Godišnjem izvješću o sigurnosti za 2021. godinu HŽ Infrastruktura navodi da je usporedbom podataka za 2021. i prosjeka za razdoblje od 2016. do 2020., primjetno smanjenje broja izvanrednih događaja (ozbiljnih nesreća, nesreća i incidenata) za gotovo 10 posto. No isto izvješće ističe kako nesmotrenost sudionika u željezničkom prometu i neopreznih građana i dalje čini znatan udio uzroka izvanrednih događaja.

Više pažnje, manje nesreća

U prvih 11 mjeseci 2022. dogodilo se 14 ozbiljnih nesreća, što je manje u odnosu na petogodišnji prosjek (2017.-2021.). Pet ozbiljnih nesreća posljedica su naleta željezničkih vozila u pokretu na osobe koje su nesmotreno prelazile preko pruge odnosno koje su se kretale po pruzi na mjestima koja nisu predviđena za to, dok se na željezničko-cestovnim prijelazima dogodilo šest ozbiljnih nesreća. Jedna ozbiljna nesreća posljedica je sudara vlakova.

Dosadašnja međunarodna praksa pokazala je to da je najučinkovitiji način promjene ponašanja sudionika u prometu edukacija, isticanje rizika i upozoravanje na kobne opasnosti neopreznoga kretanja uz prugu ili prelaženja pruge na mjestima koja za to nisu predviđena.

Više informacija o HŽ Infrastrukturi možete pogledati na shopaj.hr.

SHOPAJ24 središnje je mjesto sa svime što vam treba i što će vam ikad trebati - od igle do lokomotive. Proizvodi s najboljim cijenama lako se pretražuju po kategorijama i lokacijama, a registracija nije potrebna. Ne gubite dragocjeno vrijeme, posjetite portal s najboljim ponudama!
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 3
VIDEO

Mister Dzirlo Čang Šlang – najprodavaniji čaj za reduciranje tjelesne težine
PROMO

Mister Dzirlo Čang Šlang – najprodavaniji čaj za reduciranje tjelesne težine

Hit Mister Dzirla Čang Šlang, najprodavaniji čaj za reduciranje težine na svijetu (89 milijuna kupaca, od toga milijun I dvjesto tisuća u hrvatskoj I sa tradicijom 42 godine prisustva), na zahtjev mnogobrojnih kupaca ponovno je dostupan na hrvatskom tržIštu!

Za ovaj praznik rada budi spremniji no ikad: Uz the meat grill kutije
PROMO

Za ovaj praznik rada budi spremniji no ikad: Uz the meat grill kutije

Upalite svoje roštilje i pripremite se za najukusniju grill sezonu ikada! Prvi maj je tu, a sve je spremno da ga proslavite s najfinijim mesom iz neodoljivih mix&grill kutija by the Meat.
Ostalo je još nekoliko dana da podržite inicijativu 'Genijalce potakni, svijet pomakni'
PROMO

Ostalo je još nekoliko dana da podržite inicijativu 'Genijalce potakni, svijet pomakni'

Tvrtka Intersnack Adria time osnažuje potencijale darovite djece i potiče njihov doprinos stvaranju boljeg društva u cjelini