Promo sadržaj

Komentari 1

Christmas creep ili božićna jeza: Znate li o kakvom je fenomenu riječ i jeste li ga doživjeli?

Christmas creep ili božićna jeza: Znate li o kakvom je fenomenu riječ i jeste li ga doživjeli?

Budući da nam predstoji blagdansko razdoblje, koje će ove godine biti posebnije nego ikad, donosimo vam tri razloga zbog kojih je već sad dobro imati jasno utvrđen i dobro pripremljen plan za Božić

Iako bit Božića nisu darovi, mnogi im pridaju veliku pažnju u želji da razvesele svoje voljene. I to je sasvim u redu, ali nemojte dopustiti da zbog toga u ovo najčarobnije doba godine propustite provesti vrijeme s bližnjima. Uz to, zar nije ljepše u adventsko vrijeme zaboraviti na sve brige i probleme te se u potpunosti prepustiti zimskim radostima i čarima božićnih sajmova?

1. Bye, bye nepotrebnim troškovima

Iako smo zbog pandemije i društvenih restrikcija posljednja dva Božića morali provesti malo skromnije, čini se da će mnogi i ove godine nastaviti u istom duhu. Naime, prema Reutersu, Europljani zbog visoke inflacije namjeravaju ovog Božića štedjeti i na darovima i na druženjima. Mnogi trgovci iz većih europskih država već sad osjećaju znatan pad kupnje u odnosu na isto vrijeme prošle godine. 

Senior,Woman,Shopping,Christmas,Ornaments,At,Store,With,Man,Holding

Ako i vi želite uštedjeti ovih blagdana, morate dobro planirati. Najprije napravite popis ljudi i okvirni budžet koji ste spremni potrošiti na svakoga, a bilo bi dobro i da sve što ste zamislili počnete kupovati što prije. Prema nekim statistikama, nekad je najveća gužva za obavljanje božićnog shoppinga bila na Crni petak, ali danas je to subota prije Božića. A takvo obavljanje shoppinga, u posljednji čas i u velikoj gužvi, može dovesti do brzoplete i neoprezne kupnje, u kojoj ćete sigurno potrošiti više nego što ste namjeravali.

Iako možete pokušati hvatati popuste, globalni trendovi pokazuju da ovih blagdana neće biti značajnijih popusta budući da su troškovi održavanja i nabavke u porastu, a kupovna moć potrošača pada. Prema Reutersu, europski trgovci na malo strahuju da bi im ovaj Božić, što se tiče profita, mogao biti najlošiji u posljednjem desetljeću.

Woman,Wrapping,Christmas,Eco,Natural,Gift,Boxes,At,Home.,Preparing

2. Izbjegnite blagdanski stres i paniku

Božić je možda "najljepše doba godine", ali zbog pojave Christmas creepa, odnosno "božićne jeze", sve više ljudi počinje percipirati ovaj blagdan kao gubitak vremena, novca i razuma. Riječ je o globalnom fenomenu u kojem trgovine svake godine sve ranije i ranije počinju puštati božićne hitove, ukrašavati izloge i promovirati božićni shopping. 

Pokušavajući proširiti sezonu božićne kupnje i nagovoriti potrošače na što veće trošenje, Christmas creep može imati vrlo negativan utjecaj na mentalno zdravlje. Mnogi se počnu osjećati kao da je za savršen Božić potrebno konstantno trošiti, iako si možda to ne mogu priuštiti, i da moraju pronaći savršene darove kako ne bi razočarali bližnje. Pritisci poput navedenih stvaraju nepotreban stres, koji na kraju krajeva djeluje kontraproduktivno - smanjuje želju za kupnjom, ali i proslavom Božića.

Kako bi sačuvali svoje zdravlje, ali i novčanik, obavite božićni shopping malo ranije, razmislite o svemu dva puta prije nego što to kupite te se pokušajte usredotočiti na to da što više uživate u pravom duhu blagdana, a to uključuje provođenje vremena s dragim ljudima. Smanjite i pregledavanje društvenih mreža, koje vrve oglasima za kupnju te blagdanskim fotografijama i videoradovima drugih korisnika, s kojima će se mnogi, htjeli - ne htjeli, uspoređivati.

Having,Fun,Together,At,A,Christmas,Fairy.,Young,Cheerful,Couple

3. Spriječite neugodna iznenađenja

Ako ove godine darove nabavljate on-line, zapamtite da su u to vrijeme web shopovi u pravilu pretrpani narudžbama, zbog čega se slanje paketa može oduljiti. Nemojte dopustiti da doživite situaciju u kojoj će vaša narudžba stići poslije Božića ili da je naručeni proizvod potrebno promijeniti ili reklamirati - što oduzima još više dragocjenog vremena. Također, ako plaćate pouzećem, imajte na umu da će se tijekom prosinca na bankomatima vršiti prilagodba za prelazak na novu valutu, zbog čega neki bankomati u neće biti u funkciji u svakom trenutku. Zato je važno pravodobno se opskrbiti kunskom gotovinom.

Iz Zagrebačke banke najavljuju da će krajem prosinca 2022. i početkom siječnja 2023. godine, osim bankomata u kratkom prekidu biti i neke druge usluge banke, poput on-line bankarstva te korištenje karticama. Više informacija o tome, kao i vrijeme nedostupnosti, bit će pravodobno objavljeno na internetskoj stranici banke.

Women,Wearing,Red,Sweater,Shopping,Online,And,Using,Credit,Card

U cilju povećanja dostupnosti gotovog novca za potrošače tijekom prilagodbe bankomatske mreže za isplatu eura, od 15. prosinca 2022. do 15. siječnja 2023. privremeno će se obustaviti naplata naknada za podizanje gotovog novca debitnim karticama potrošača na bankomatima drugih banaka unutar Republike Hrvatske. Iz Zagrebačke banke podsjećaju da će isplata i uplata kuna na bankomatima biti moguća do 31. prosinca 2022., a od 1. siječnja 2023. na bankomatima će se isplaćivati i uplaćivati isključivo euri. Iznosi na ekranima bankomata nastavit će se prikazivati i u kunama i u eurima uz primjenu fiksnog tečaja konverzije do kraja sljedeće godine.

Cijela 2022. godina bila je obilježena pripremama za uvođenje eura te je u tom razdoblju Zagrebačka banka intenzivno radila na pripremama i dogradnji sustava kako bi prelazak na euro učinila što lakšim i jednostavnijim za građane i vlastite klijente.

Više informacija u vezi s uvođenjem eura i poslovanjem s bankom pronađite ovdje ili na besplatnom infotelefonu 0800 00 24.