Ovacije i gromoglasni pljesak deset pa i 15 minuta prolamali su se krcatom dvoranom koju su dupkom ispunili ljubitelji plesa među kojima su se našle i obožavateljice od tek devet, deset godina
Ludilo u Lisabonu: Anđeo smrti bacio je Portugalce u delirij...
Ovo je spektakularno! Nitko nije očekivao baš ovakvo ludilo, komentiralo se neposredno nakon jučerašnje junačke izvedbe baleta “Smrt u Veneciji” u lisabonskom kazalištu Camões u kojem je ekipa Hrvatskog narodnog kazališta Zagreb rasturila.
Ovacije i gromoglasni pljesak deset pa i 15 minuta prolamali su se krcatom dvoranom koju su dupkom ispunili ljubitelji plesa među kojima su se našle i obožavateljice od tek devet, deset godina. Simpatične djevojčice su uzbuđeno po završetku izvedbe strpljivo čekale da se njihovi idoli s bine pojave, potom mjerkale baletne prvakinje i prvake od kojih su poželjele autograme pa nakon što su se ohrabrile i odvažile prići im, energično su se namještale za zajedničke fotografije.
Iste večeri, Zagrepčani su pohrlili na predstavu 'Sopro' u Državnom arhivu cijenjenog portugalskog umjetnika Tiga Rodriguesa koji je otvorio Festival svjetskog kazališta 2020. I tako je, uz puno truda i muke, u prvom redu intendantice Dubravke Vrgoč koja je cijelu priču o suradnji s portugalskim umjetnicima “zakuhala” prije nekoliko mjeseci, a onda i ravnatelja baleta zagrebačkog HNK Leonarda Jakovine koji se pobrinuo da na lisabonskoj avanturi baš niti jedan detalj ne pođe naopako, druga subota u veljači 2020., neplanirano i gotovo slučajno, najednom postala povijesna za suradnju i buduće odnose hrvatskih i portugalskih kulturnjaka.
Za lisabonsku publiku glavnu ulogu Gustava von Aschenbacha herojski je otplesao prvak Takuya Sumitomo. Od premijerne izvedbe 2018., 30-godišnjak prima isključivo pohvale za upečatljive izvedbe uloge krhkog književnika koji odlazi na, pokazat će se, svoje posljednje putovanje u Veneciju.
Ukorak ga prati Anđeo smrti kojeg je maestralno odigrao Guilherme Gamerio Alves. Markantnom baletnom prvaku ovo je bio i premijerni nastup pred domaćom publikom budući je ovaj 30-godišnjak izrastao u vrsnog plesnog umjetnika baš u Lisabonu gdje je rođen, odrastao i školovan. Stoga je bilo teško ostati ravnodušan na njegovu igru i plesne pokrete u kojima je pokazao punu raskoš svoje karizme, ali i emocija. Na bini i izvan nje nije Alves nije krio uzbuđenje koje ga je obuzelo nakon što ga je srčana i temperamentna publika nagradila gromoglasnim ovacijama za izvedbu.
Energiju i strastvenost izvedbe djela “Smrt u Veneciji” uz glazbu Gustava Mahlera i koreografiju Valentine Turcue Portugalci su doživjeli niti dva tjedna nezaboravnog gostovanja u Budimpešti pred mađarskom publikom gdje se zagrebački HNK osim baletom predstavio i Gotovčevom čuvenom operom “Ero s onoga svijeta”. I ondje je publika naše umjetnike ispratila zasluženim ovacijama baš kao i u Portugalu, dok je aplauz zasluženo pripao i vrijednoj ekipi iza pozornice, članovima kreativnog tima i tehničkoj ekipi “Smrti u Veneciji” koja se pokazala nepogrešivo uigranom na drugom dijelu Europe, baš kao i kod kuće, na Trgu Republike Hrvatske.