KOLIKO PARA... Talijan Giacomo Nizzolo, pobjednik prve etape biciklističke utrke oko Hrvatske, vozi čudo od bicikla, koje je skuplje od mnogih automobila
Po naslov prvaka juri na biciklu vrijednom čak 100.000 kuna
Vrhunski biciklist može trenirati i trenirati, no bez hi-tech bicikla neće se osladiti pobjedom. Oni najbolji stoje i više od osobnih automobila, i do 100.000 kuna.
Pobjednik prve etape Tour of Croatia Giacomo Nizzolo vozi se na biciklu od 85.000 kuna. No uz neke dodatke, taj se iznos penje i iznad 90.000 kuna.
- Vrhunski bicikli izrađuju se od ugljičnih vlakana i imaju sve najbolje komponente koje postoje na tržištu. Troškovi bicikla dijele se ravnomjerno: 33 posto odlazi na okvir, 33 na pogonski sklop, a 33 na ostale komponente - kaže Vladimir Miholjević, osnivač utrke i bivši hrvatski biciklist.
Minimalna masa bicikla za utrku je 6,8 kilograma, dok oni za rekreativce imaju tri kilograma više.
- Tehnologija je ključ. Ove godine su se prvi put pojavili bežični mjenjači brzina. Sve se čini da promjena brzina bude što brža i optimalnija - kaže Vladimir Miholjević.
Vodeći vozači kažu da je bicikl od 100.000 kuna bolji tek pet do deset posto od bicikla od 10.000 kuna. No i tih nekoliko postotaka čini razliku između pobjede i drugog mjesta.
- Kad sam bio aktivan, imao sam četiri bicikla za cestu i dva za kronometar. Na treningu sam godišnje prelazio 22.000 kilometara, a tome treba pridodati i 15.000 kilometara na utrkama - kaže Miholjević.
BEŽIČNI MIJENJAČI novina su ove godine. Brzine se brže mijenjaju te se manje troše lanci na biciklu.
TABULARNA GUMA stoji do 120 eura. Ako se i probuši, na njoj se može voziti i do 50 km/h.
PO RAVNOM dijelu ceste biciklisti mogu juriti i do 65 km/h, dok prilikom sprinta dosežu brzinu i do 74 km/h. Svaki vozač ima na raspolaganju četiri bicikla.
OKVIR je od ugljičnih vlakana, koja se koriste i kod konstrukcije zrakoplova. Masa bicikla je 6,8 kg. Prije 30 godina najbolji trekov bicikl za cestovne utrke imao je masu od gotovo devet kilograma.