Obavijesti

Tech

Komentari 33

Alfa Romeo Tonale: Šarmantan kao i svaka druga Alfa. Umjesto sportskog ima praktično 'srce'

Alfa Romeo Tonale: Šarmantan kao i svaka druga Alfa. Umjesto sportskog ima praktično 'srce'
16

Tonale je dobrodošao novitet u klasi koju kupci danas najviše traže. Originalan dizajn, mnogo šarma, praktičnost i prostranost na vrlo visokoj razini i štedljiv napredni blagi hibridni pogon čine ga vrlo poželjnim

Alfa Romeo već desetljećima luta na modernom automobilskom tržištu. Njihova ponuda sve je to vrijeme bila nepotpuna i  svodila se na samo nekoliko modela, a kronično su nedostajali modeli koje je tržište u tome trenutku najviše tražilo. Sve se počelo mijenjati kada je stigao prvi Alfin SUV Stelvio, a dolaskom novog Tonalea čini se da stvari polako sjedaju na svoje mjesto. Alfa je dobila model u klasi koju tržište trenutno naviše traži i to u prilično atraktivnom izdanju. Tonale je zaista vrlo šarmantan kompaktni SUV. 

U vrijeme dok konkurenti u ovoj klasi niču brže nego gljive nakon kiše Tonale je vrlo ugodno osvježenje. Da, to je još jedan kompaktni SUV u nizu, no ne bilo kakav. Alfa se potrudila da njihov novi model ima tipičan talijanski karakter ove marke, a samim time bude i prilično atraktivniji od prosječnog konkurenta. 

Izgledom je ovo tipična Alfa, a to znači agresivna, sportskog dizajna i originalnih dizajnerskih rješenja. Prednja svjetla svojim oblikom i svjetlosnim potpisom izgledaju kao trodijelna (iako to nisu) što je posveta nizu Alfinih modela iz prošlosti. Ona se odlično uklapaju u prednji dio s tipičnom Alfinom trokutastom maskom zbog koje registarska oznaka mora “popustiti” i pomaknuti se u stranu. 

I stražnja elegantna i “tanka” svjetla svojim dizajnom djeluju trodijelno, a tu su i mnogi drugi detalji tipični za Alfu. Tu su talijanske trobojnice na nekoliko mjesta na karoseriji kao zgodan ukras, no najimpresivniji među svim tim originalnim detaljima su 20-inčni naplatci s pet okruglih rupa kao čista suprotnost onome što na gume “obuvaju” tipični konkurenti. Alfa je originalna i “svojeglava”, a Tonale u tome nije iznimka. Zbog svega toga Tonale je jedan od najoriginalnijih, ako ne i najljepših automobila u klasi. 

SUV dužine 453 cm možda izgleda sportski, originalno i pomalo agresivno, no iza te fasade je vrlo praktičan i prostran automobil kakav kupci ove klase vozila traže i očekuju. Ponuda prostora u kabini je vrlo dobra sprijeda i straga te u prtljažniku u koji stane 500 litara.

Dizajn unutrašnjosti je originalan i atraktivan kao i vanjski. Mnogo je tu detalja tipičnih za unutrašnjost drugih Alfi, a samim time i unikatnih u svijetu modernih automobila. Originalan izgled, “sportska elegancija”, kvalitetni materijali, dobra izrada... Besprijekorno. I sve izgleda tradicionalno, ali ne nedostaje ni tehno detalja, poput 12,5-inčne ploče s instrumentima, dodirnog zaslona dijagonale 10,25 inča iza kojeg se krije odličan infotainment sustav ili efektnog ambijentalnog osvjetljenja. Tu je i vrlo mnogo luksuza koji se na testiranom automobilu najbolje vidi kroz sjedala koja su hlađena i grijana te presvučena kožom.

Pogon je za svaku pohvalu. Riječ je o benzincu opremljenom blagim hibridnim sustavom. I dok kod većine konkurenta tu blagu hibridnu tehnologiju ne primijetite, kod Alfe se pogon djelomično ponaša kao pravi hibrid. To znači da ćete uz vrlo blagu nogu na gasu kretati sa semafora ili krstariti na nižim brzinama isključivo na električni pogon. Vozite li se sporo po parkiralištu (do 20, 30 km/h) ili javnoj garaži Alfa će također sve obaviti “na struju” Isto vrijedi i za "puzanje" u velikim gužvama.  Sve to osjetno dodatno štedi gorivo, pa ne iznenađuje vrlo niska potrošnja na našem testu od samo 6,5 l/100 km. U gradu smo trošili i manje, ponekad i ispod šest litara.

Ukupna snaga od 130 KS nije u skladu sa “sportskim srcem” Alfe, no umjerenom vozaču bit će sasvim dovoljna. Ubrzanje od 100 km/h za 9,6 sekundi i maksimalnih 198 km/h nisu nimalo loše vrijednosti. Dodatna električna snaga čini subjektivan osjećaj ubrzanja i međuubrzanja dojmljivijim. Posebne pohvale zaslužuje izuzetno izravan upravljač, dok je ovjes dobar kompromis između udobnosti i sportskih voznih osobina, s naglaskom da je dosta tvrđi od prosjeka klase. Sve u svemu, Tonale nije tipična “sportska” Alfa, no može pružiti dosta zabave svojim vozačima uz visoku razinu komfora.

Tonale je dobrodošao novitet u klasi koju kupci danas najviše traže. Originalan dizajn, mnogo šarma, praktičnost i prostranost na vrlo visokoj razini i štedljiv napredni blagi hibridni pogon čine ga vrlo poželjnim. Naravno tu, je i vrlo visoka razina luksuza u testiranom automobilu. Cijena, u skladu s “premium” konkurencijom, malo spušta na zemlju. 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1600 kg
dimenzije: 453 x 184 x 160 cm
obujam: 1469 ccm
snaga: 96 kW/130 KS  
0-100 km/h: 9,6 s
najveća brzina: 198 km/h
potrošnja: 5,7 l/100 km
cijena: 383.503 kn (testni model),  289.900 kn (osnovni Tonale)


 
Važnija oprema Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid Edizione Speciale

Aluminijski naplatci 20", automatska dvozonska klima, dodirni zaslon 10,25", navigacija, digitalni instrumenti 12,3”, prednji i stražnji parkirni senzori, kamera za vožnju unatrag, sjedala presvučena kožom, grijanje i hlađenje sjedala, grijanje upravljača i vjetrobrana...

POGLEDAJTE VIDEO: TKO JE KRIV S JURAJEM ŠEBALJEM

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 33
Stigao prvi trailer za Witcher 4: Ciri je glavna zvijezda i trebat će nam očito nova grafička kartica
NOVO DOBA WITCHERA

Stigao prvi trailer za Witcher 4: Ciri je glavna zvijezda i trebat će nam očito nova grafička kartica

Witcher 4 je prvi dio nove trilogije u kojoj pratimo Ciri kao novu glavnu junakinju
Google zaustavio testiranje izmjena u traženju hotela
BILJEŽE PAD PROMETA

Google zaustavio testiranje izmjena u traženju hotela

Google je zaustavio probne izmjene u prikazivanju rezultata pretraživanja hotela u skupini europskih zemalja, tvrdeći da su naškodile njihovom internetskom prometu
Kristijan Iličić: Na Maliju sam ležao 50 sati pokriven u jednom čamcu, skrivao se od terorista
EKSKLUZIVAN INTERVJU ZA 24SATA

Kristijan Iličić: Na Maliju sam ležao 50 sati pokriven u jednom čamcu, skrivao se od terorista

Poznati travel influencer prvi je Hrvat koji je proputovao svih 197. država svijeta. Šri Lanka mu je bila posljednja na listi, otkriva nam u koju se zemlju ne bi vraćao, koja mu je najdraža, ali i kako je sve krenulo