Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
29 komentara

Asteroid je izbrisao dinosaure, ali i pretvorio oceane u kiselinu

Studija koja je objavljena u ponedjeljak analizirala je brojna područja diljem svijeta i ona ukazuje da je ogromni sudar asteroida s našim planetom izazvao rast razine kiselosti u oceanima

Foto: Pixabay
29 komentara

Divovski asteroid koji je prije 65 milijuna godina udario u Zemlju pomeo je dinosaure u povijest, ali i izazvao masovno izumiranje gotovo svih živih vrsta. No među znanstvenicima se dugo vodi debata oko toga kako je to točno izgledalo i uglavnom su mnoge teorije bile fokusirane na velike promjene u klimi.

Pogledajte video

Prema novim dokazima to je i dalje točno, ali djelomično. Naime, studija koja je objavljena u ponedjeljak analizirala je brojna područja diljem svijeta i ona ukazuje da je taj ogromni sudar s našim planetom izazvao rast razine kiselosti u oceanima, što je izazvalo i pravu biološku katastrofu.

REUTERS/PXL 'OVO NISU FILMSKE PRIČE' Što bi mogli napraviti kad bi otkrili asteroid koji juri na nas?

Naime, podaci koje su prikupili znanstvenici pokazuju da prije udara asteroida nije bilo rasta pH razine u oceanima, dok je kasnije došlo do rapidnog rasta.

Od velike pomoći bilo im je nalazište u špilji Geulhemmerberg u Nizozemskoj gdje se odjednom nataložila velika količina sedimenta i mogli su izvući dovoljne količine fosila za analizu. Tu su otkrili i da planktoni nisu mogli graditi svoje ljušture, što bi dovelo do njihova izumiranja, ali i katastrofe za vrste koje ovise o njima.

Prošli su milijuni godina dok se život u morima nije oporavio, prenosi New Atlas.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu