Isprobali smo atraktivni C-HR, auto za koji ne bismo pomislili da će izaći iz pogona konzervativne Toyote
C-HR na velikom testu: Hrabro i nešto potpuno novo za Toyotu
Hrabar svemirski dizajn, s mnogo sportskog duha i nevjerojatne originalnosti. I sve to na kraju izgleda izuzetno atraktivno.
Iza ovog opisa teško bismo prepoznali Toyotu, čiji je dizajn sve samo ne ovo opisano.
Ipak, novi C-HR je originalan i najhrabriji auto koji je ova tvrtka izbacila desetljećima i jedan od najboljih dizajna u klasi SUV modela uopće. C-HR je Toyotin ulazak u klasu kompaktnih SUV-crossovera na spektakularan način. Unutrašnjost je malo umjerenija od vanjskog dizajna, no kad prijeđemo na tehnologije, C-HR ponovno postaje spektakularan i potpuno svojeglav.
Naime, dizelaša, pogona koji biste najviše očekivali u ovoj klasi, jednostavno nema, a neće ga ni biti u budućnosti. C-HR se nudi isključivo u kombinaciji s benzinskim ili s hibridnim pogonom, kakav je imao naš testirani model. Poznati Toyotin hibridni sklop sastoji se od 1,8-litrenog benzinskog motora i elektromotora te razvija 122 KS. Struju generira prilikom kočenja ili radom benzinskog motora i iskorištava je kako bi štedio u gradu ili bolje ubrzavao kad je to potrebno. Hibrid ima i varijabilni automatski mjenjač, a vozač za vožnju ne treba znati ili pratiti ništa posebno. Kao da vozi benzinca ili dizelaša s automatikom. Čitav sustav funkcionira besprijekorno i troši vrlo malo, konkretno 5,7 l/100 km u mješovitoj vožnji na testu. Iako s 11 sekundi do 100 km/h i 170 km/h maksimalne brzine nije brz koliko bismo poželjeli od automobila ovako dinamičnog izgleda, C-HR se solidno vozi.
Najviše će se ipak svidjeti onima koji traže komfor. Ovjes je uspio kompromis između komfora i dobrog držanja zavoja, no sportski orijentiranim vozačima smetat će rad CVT mjenjača i posljedično glasno “deranje” motora na visokim okretajima pri agresivnijoj vožnji. Niti upravljač nije oličenje preciznosti i povratnih informacija. Iako se kod spomena hibrida mnogi naježe od očekivane cijene, C-HR uopće nije pretjerano skup. Izuzetno bogato opremljeni testni model stoji manje od 250.000 kuna, što je usporedivo s konkurentnim modelima s dizelskim pogonom. A hrvatski kupci su hibrid očito vrlo dobro prihvatili. Naime, više od tri četvrtine prodanih C-HR-a u Hrvatskoj upravo su hibridi.
TVORNIČKI PODACI:
masa: 1450 kg
dimenzije: 436x180x156 cm
obujam: 1798 ccm + električni
snaga: 90 kW/122 KS
ubrzanje (0-100km/h): 11,0 s
najveća brzina: 170 km/h
potrošnja: 3,9 l /100 km
cijena: 248.600 kn (testni model) 223.900 kn (bez doplata)
Testirana Toyota C-HR 1.8 HSD C-ULT u opremi ima alunaplatke od 18”, grijana sjedala i upRAVLJAČ, sustav za pokretanje bez ključa, navigaciju, dvozonsku klimu, LED prednja, JBL audiosustav s devet zvučnika