Tech

Komentari 5

Citroën C3 na testu: Udobnost i cijena njegovi su glavni aduti

Citroën C3 na testu: Udobnost i cijena njegovi su glavni aduti

Najbolje strane testiranog C3 su izuzetno udoban ovjes, motor koji daje više nego što se od njega očekuje, okretnost u vožnji i cijena koja je dosta niža od prosjeka klase

U usporedbi s konkurencijom Citroën C3 je relativno jednostavan automobil. Bez pretjerivanja u bilo kojem smislu, i što se tiče dimenzija, motora, opreme, pa i cijene. Ovakav pristup donio mu je mnogo kupaca pa je C3 i danas među najpopularnijim gradskim  automobilima na našem, ali i na europskom tržištu. 

Isprobali smo jednu od jeftinijih varijanti C3 koje se nude. Riječ je o modelu s osnovnim benzinskim motorom i najbogatijim paketom opreme Shine. Cijena od oko 120.000 kuna koliko košta ovaj automobil je upravo ono što je većina kupaca novih automobila u hrvatskoj spremna dati za auto ove klase. 

Citroën C3 je nedavno redizajniran no promjene su bile samo minimalne. Malo je promijenjen prednji dio i "airbump" (plastična zaštita) na boku dok se stražnji dio kao i unutrašnjost praktično nisu dirali. 

Dimenzijama je C3 ostao na par milimetara ispod četiri metra što ga čini jednim od najmanjih automobila u klasi. No u unutrašnjosti se to ne osjeti. Prostranost je na razini prosjeka klase, straga nije skučeno, a u prtljažnik stane solidnih 300 litara što je također dobar rezultat s obzirom na dimenzije. Posebne pohvale zaslužuju vrlo udobna sjedala. 

Dizajn unutrašnjosti je vrlo jednostavan. Izuzmemo li činjenicu da su komande klima uređaja smještene u posebnom izborniku na dodirnom zaslonu, na što se nikako ne možemo naviknuti, ergonomija je vrlo dobra. Nikakvu zamjerku ne možemo uputiti ni kvaliteti materijala i izradi. Sve je vrlo solidno. 

Motor je najbolji dio ovog auta. Iako se radi o najslabijem motoru za C3, 1,2-litrenom stroju s tri cilindra, bez turba i sa samo 83 KS, tih 83 "konja" u ovom motoru djeluju itekako zdravo, kao da ih je osjetno više. Ubrzanje do 100 km/h nije spektakularno, no C3 bolje djeluje kada su u pitanju međuubrzanja. U svakom slučaju, ako niste pristalica jurnjave teško ćete primijetiti da vam nedostaje snage.

Tu je i vrlo dobra potrošnja. Na testu smo u gradu trošili 6,5 l/100 kilometara, a kombinirano oko pola litre goriva manje. Na otvorenoj cesti lako ćete prosjek i spustiti ispod 5 l/100 kilometara. 

U vožnji nam se C3 jako svidio. Ne to nije auto za jurnjavu zavojima, ali se u gradu snalazi savršeno. Male dimenzije omogućuju lakše probijanje kroz promet i parkiranje, a izuzetno udoban ovjes čine vožnju komfornom čak i na našim lošim cestama. teško se sjetiti nekog gradskog auta koji ima tako udoban ovjes, zapravo teško se sjetiti nekoga koji je tako ugodan za vožnju. Osim ako volite jurnjavu zavojima na nekoj otvorenoj cesti. Za to ovjes i ostale komponente ovog auta definitivno nisu. 

C3 je vrlo jednostavan auto u svakom pogledu, pa i onda kada je u pitanju oprema. Iako je ovo najbogatiji paket opreme, u njemu nema ništa tako posebno. Od pomalo luksuznh stvari tu su samo alunaplatci i automatski klima uređaj. 

Zbog jednostavnosti C3 je i razumno jeftin automobil. Izuzmemo li Daciu teško je naći neki auto koji će pružiti ovoliko kvalitete i opreme za tako mali novac. realno C3 nije previše impresivan auto ukupno gledano, no pruža impresivnu udobnost i jednako takav odnos uloženog i dobivenog. 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

 
Važnija oprema Citroën C3 SHINE Puretech 83 

Automatski klima uređaj, 17" alunaplatci, Stražnji senzori za parkiranje, dodirni zaslon 7", dvobojna karoserija, ukrasne naljepnice...