SUV-ovi troše desetak posto više od usporedivih klasičnih auta i zbog njih posljednje dvije godine opet raste ispuštanje CO2. To je jak argument na strani aktivista za zaštitu okoliša
Ekolozi žele što prije potpuno zabraniti SUV automobile
Svijet prolazi kroz klimatske promjene, u posljednjih tridesetak godina prosječna temperatura porasla gotovo jedan stupanj, a kao najveći krivci “optuženi” su automobili, iako oni svjetskoj emisiji stakleničkih plinova doprinose manje nego industrija i proizvodnja električne energije.
Da apsurd bude još veći, najžešći napadi na automobile događaju se u Europi, na kontinentu koji ima uvjerljivo najstrože zakone vezane uz automobile i zaštitu okoliša. A najnoviji zahtjev raznih organizacija za zaštitu okoliša je - zabraniti SUV-ove. A za to imaju prilično dobre argumente.
Prosječna emisija CO2 svih prodanih automobila u Europi je od 2007. godine osjetno pala sa 159,1 grama CO2 po kilometru na 120,5 grama prošle godine.
Ipak, posljednje dvije godine pokazuju kako je prosjek počeo opet rasti. Naime, 2016. godine bio je 117,8 grama CO2 po kilometru, a glavni krivci su, prema svemu sudeći, SUV-ovi. Iako su praktični, atraktivni i popularni SUV-ovi imaju i brojne nedostatke.
Teži su, veći i imaju mnogo lošiju aerodinamiku nego klasični automobili. Zbog svega toga i troše znatno više goriva nego oni.
Ta se razlika vidi i na statistikama. Svi lani prodani benzinski auti imali su prosječnu emisiju 121,5 g CO2/km, a benzinski SUV-ovi 133 grama. Slična je razlika i kod dizelaša. To je veliki problem jer svi žele SUV-ove. Tako je lani prosječno svaki treći prodani auto u Europi bio SUV, a slično će biti i ove godine u Hrvatskoj.
Tako se i kod nas događa isto što i u ostatku Europe, emisija CO2 novih automobila raste. Godine 2017. je iznosila je 112, a lani 114,7 g CO2/km. Ipak, u vezi s konkretnom emisijom CO2 ne stojimo loše. Za razliku od ostalih kategorija po kojima se uspoređujemo s drugim državama u EU-u, ovdje nismo na začelju, nego pri vrhu, deveti od 29 europskih država.