Obavijesti

Tech

Komentari 56

Ekolozi žele što prije potpuno zabraniti SUV automobile

Ekolozi žele što prije potpuno zabraniti SUV automobile
4

SUV-ovi troše desetak posto više od usporedivih klasičnih auta i zbog njih posljednje dvije godine opet raste ispuštanje CO2. To je jak argument na strani aktivista za zaštitu okoliša

Svijet prolazi kroz klimatske promjene, u posljednjih tridesetak godina prosječna temperatura porasla gotovo jedan stupanj, a kao najveći krivci “optuženi” su automobili, iako oni svjetskoj emisiji stakleničkih plinova doprinose manje nego industrija i proizvodnja električne energije.

Da apsurd bude još veći, najžešći napadi na automobile događaju se u Europi, na kontinentu koji ima uvjerljivo najstrože zakone vezane uz automobile i zaštitu okoliša. A najnoviji zahtjev raznih organizacija za zaštitu okoliša je - zabraniti SUV-ove. A za to imaju prilično dobre argumente. 


Prosječna emisija CO2 svih prodanih automobila u Europi je od 2007. godine osjetno pala sa 159,1 grama CO2 po kilometru na 120,5 grama prošle godine.

Ipak, posljednje dvije godine pokazuju kako je prosjek počeo opet rasti. Naime, 2016. godine bio je 117,8 grama CO2 po kilometru, a glavni krivci su, prema svemu sudeći, SUV-ovi. Iako su praktični, atraktivni i popularni SUV-ovi imaju i brojne nedostatke.

Teži su, veći i imaju mnogo lošiju aerodinamiku nego klasični automobili. Zbog svega toga i troše znatno više goriva nego oni.


Ta se razlika vidi i na statistikama.  Svi lani prodani benzinski auti imali su prosječnu emisiju 121,5 g CO2/km, a benzinski SUV-ovi 133 grama. Slična je razlika i kod dizelaša. To je veliki problem jer svi žele SUV-ove. Tako je lani prosječno svaki treći prodani auto u Europi bio SUV, a slično će biti i ove godine u Hrvatskoj.

Tako se i kod nas događa isto što i u ostatku Europe, emisija CO2 novih automobila raste. Godine 2017. je iznosila je 112, a lani 114,7 g CO2/km. Ipak, u vezi s konkretnom emisijom  CO2 ne stojimo loše. Za razliku od ostalih kategorija po kojima se uspoređujemo s drugim državama u EU-u, ovdje nismo na začelju, nego pri vrhu, deveti od 29 europskih država. 

Toyota je najuspješnija
Prema podacima s kraja 2018. najmanje CO2 u atmosferu ispuštaju Toyote (prosjek 99,9 g/km). Drugi je Peugeot sa 107,7, a Citroën ima prosjek za sve prodane nove aute 107,9 g. Među pet najboljih su Renault i Nissan. Na dnu ljestvice su Volvo sa 130 grama, Mazda sa 135,2  i Mercedes sa 139,6 grama CO2 po kilometru. Ovakve brojke proizvođačima mogu predstavljati velik problem jer od 2021. godine će za svaki automobil koji ima emisiju CO2 veću od 95 grama CO2 po kilometru Europskoj uniji plaćati 95 eura kazne po gramu. To znači da će mnogi auti osjetno poskupjeti.

 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 56
Pao Facebook, milijuni diljem svijeta ne mogu na Instagram i WhatsApp. Ne radi Messenger
SRUŠILO SE SVE

Pao Facebook, milijuni diljem svijeta ne mogu na Instagram i WhatsApp. Ne radi Messenger

Brojni korisnici Facebooka na drugim društvenim mrežama, poput X-a, javljaju kako im se pojavljuje greška, a izgleda da problema imaju i Instagram i WhatsApp
Stručnjak o padu Facebooka: 'Vjerojatno su puštali novi kod pa je to poremetilo sustav'
NOVI KRAH METE

Stručnjak o padu Facebooka: 'Vjerojatno su puštali novi kod pa je to poremetilo sustav'

Marko Rakar objasnio je kako se radi o tisućama servera te kako se te greške uglavnom događaju kad puste novu verziju koda koja poremeti rad sustava
Twitteru pobjeglo skoro 3 mil. ljudi, a novi rival Bluesky dobio je upravo toliko korisnika
EGZODUS

Twitteru pobjeglo skoro 3 mil. ljudi, a novi rival Bluesky dobio je upravo toliko korisnika

Od listopada ove godine broj korisnika X-a je pao s 32,3 milijuna na 29,6 milijuna. Prvi znaci egzodusa pojavili su se nakon što je Musk počeo koristiti X kao platformu za predizbornu kampanju Donalda Trumpa.