Obavijesti

Tech

Komentari 5

Električni auti su pouzdaniji od onih s klasičnim motorima

Električni auti su pouzdaniji od onih s klasičnim motorima
1

Prema rezultatima istraživanja, Chevrolet Bolt koji je izradio General Motors najpouzdanije je vozilo, iako je njegov proizvođač poznat po relativnoj krhkosti modela.

Električna vozila pouzdanija su od onih s unutarnjim izgaranjem, po rezultatima ankete provedene među vlasnicima obiju vrsta vozila, što ih je objavio Consumer Reports, neprofitna organizacija koja izdaje istoimeni časopis s recenzijama proizvoda i s vodičem za kupnju. 

"Električna vozila puno su pouzdanija", rekao je Jake Fisher, odgovoran za pokusne vožnje za Consumer Reports na konferenciji za novinare održanoj u Detroitu, središtu američke automobilske industrije. 

"Prije svega, električna vozila su po koncepciji manje komplicirana od hibridnih vozila ili motora s unutarnjim izgaranjem", kazao je Fisher, objasnivši da je razlog tomu izostanak sustava opskrbe gorivom, sustava hlađenja i dijelova poput svjećica i filtara. 

Prema rezultatima istraživanja, Chevrolet Bolt koji je izradio General Motors najpouzdanije je vozilo, iako je njegov proizvođač poznat po relativnoj krhkosti modela. 

"Posrijedi je jedno od najpozdanijih vozila iz asortimana General Motorsa", rekao je Jake Fisher, dodavši da su među jednako sigurnim i pouzdanim električnim vozilima i Tesla automobili. 

Do tog su zaključka došli nakon što je za Consumer Reports obavljena provjera mehanike automobila Tesla. 

Anketa provedena među 640.000 vlasnika automobila pokazala je da su problemi na novim električnim automobilima odnedavno češći nego ranije, osobito zbog sve raznovrsnije elektroničke opreme, dodao je Fisher. 

Otprije nekoliko godina proizvodi se puno električnih vozila, prije svega zbog njihova doprinosa borbi protiv zagađenja i globalnog zagrijavanja. Više zemalja svijeta potiče njihovu kupnju te se trudi osigurati poticaje za prevladavanje postojećih prepreka i financiranje isplativijih izvedbi akumulatora i njihovih komponenti. 

Najveća prepreka većoj prodaji električnih automobila je nedostatak odgovarajuće infrastrukture za punjenje te bojazan vozača od nestanka energije prije dolaska na odredište zbog ograničenog dosega postojećih električnih automobila. Po podacima instituta za istraživanje ON World, svaki drugi vlasnik električnog vozila brine o tomu gdje će ga napuniti tijekom putovanja. 

U Sjedinjenim Državama trenutačno od 120.000 benzinskih postaja njih 16.000 ima zajamčeno i punjenje za električna vozila. 

Usto su električni automobili znatno skuplji od konvencionalnih vozila s unutarnjim izgaranjem i hibridnih električnih vozila zbog dodatnog trošška litij-ionskih akumulatora. No Fisher kaže da bi cijena akumulatora s masovnom proizvodnjom trebala nastaviti padati. 

Neke su države donijele porezne olakšice, suzbvencije i ostale poticaje da bi se smanjila neto nabavna cijena električnih automobila i njihovih dodataka.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 5
Pao Facebook, milijuni diljem svijeta ne mogu na Instagram i WhatsApp. Ne radi Messenger
SRUŠILO SE SVE

Pao Facebook, milijuni diljem svijeta ne mogu na Instagram i WhatsApp. Ne radi Messenger

Brojni korisnici Facebooka na drugim društvenim mrežama, poput X-a, javljaju kako im se pojavljuje greška, a izgleda da problema imaju i Instagram i WhatsApp
Stručnjak o padu Facebooka: 'Vjerojatno su puštali novi kod pa je to poremetilo sustav'
NOVI KRAH METE

Stručnjak o padu Facebooka: 'Vjerojatno su puštali novi kod pa je to poremetilo sustav'

Marko Rakar objasnio je kako se radi o tisućama servera te kako se te greške uglavnom događaju kad puste novu verziju koda koja poremeti rad sustava
Twitteru pobjeglo skoro 3 mil. ljudi, a novi rival Bluesky dobio je upravo toliko korisnika
EGZODUS

Twitteru pobjeglo skoro 3 mil. ljudi, a novi rival Bluesky dobio je upravo toliko korisnika

Od listopada ove godine broj korisnika X-a je pao s 32,3 milijuna na 29,6 milijuna. Prvi znaci egzodusa pojavili su se nakon što je Musk počeo koristiti X kao platformu za predizbornu kampanju Donalda Trumpa.