Obavijesti

Tech

Komentari 22

FOTO Vozili smo novi Peugeot 308: Velika promjena, ne samo za ovaj auto, već i čitavu marku

FOTO Vozili smo novi Peugeot 308: Velika promjena, ne samo za ovaj auto, već i čitavu marku
19

Novi 308 osim novog izgleda donosi apsolutne novitete za marku Peugeot. Tu je novi znak na maski automobila i novi Infotainment sustav s dva zaslona. U ponudi su benzinci, dizelaš te plug-in hibridni pogoni

VIDEO

Samo jedan dan nakon što je službeno počela prodaja potpuno novog Peugeota 308 u Hrvatskoj dobili smo i priliku prvi ga puta provozati. Prvi susret s novim "lavom" potvrdio je ono što smo vidjeli na slikama, novi Peugeot 308 je zaista lijep automobil, možda i najimpresivniji kompakt kojeg trenutno možemo naći na tržištu. 

Novi 308 djeluje mnogo agresivnije i 'nabildanije' od prethodnika, a osim dizajnerskim linijama to može zahvaliti i manjoj visini (2 cm manja) te većoj širini. Auto je sada širok čak 185 centimetara, a u dužinu mjeri čak 436 centimetara što je 11 više nego kod prethodnika. Dakle i dimenzijama je to sada mnogo impresivniji auto. 

Osim novog dizajna ovaj 308 donosi još jednu dobro vidljivu i prilično važnu novost. Ovo je prvi Peugeot koji nosi novi znak marke, . Nakon što je silueta uspravljenog lava gotovo pola stoljeća krasila prednje krajeve automobila ove marke vraća se glava lava na štitu, znak vrlo sličan onom kojeg je Peugeot već koristio u šezdesetim godinama prošlog stoljeća. 

Iako danas zbog SUV-ova kompakti nisu više najtraženija roba na tržištu još uvijek su jedna od najprodavanijih klasa u Europi, pa tako i u Hrvatskoj. Prošla generacija je primjerice prodana u impresivnih 1,3 milijuna primjeraka, a i nova ima jako dobru šansu da postane podjednako uspješna.

Unutrašnjost je samo evolucija trenda koji je započeo s 3008. U kombinaciji sa, sada već klasičnim, i-Cockpit rješenjem unutrašnjost 308 izgleda odlično i profinjeno. Velika novost u unutrašnjosti je novi, vrlo atraktivni infotainment sustav s dvostrukim zaslonom koji je serija od osnovne opreme . Gornji dodirni zaslon od 10" služi za klasične funkcije, dok manji donji dio zamjenjuje neke tipke i moguće ga je konfigurirati prema vlastitim željama. Zasloni su mnogo bolje rezolucije nego na dosadašnjim modelima Peugeota, a sam infotainment sustav ima potpuno novo sučelje i radi mnogo brže od dosadašnjih.  Novost je i naredba 'OK Peugeot' za glasovno prepoznavanje prirodnog govora.

U unutrašnjosti još dominiraju novi digitalni instrumenti od 10" (koji su također serijski), a sve je to uljepšano mnogim detaljima poput karakterističnih 'klavirskih' tipki, minijaturnom ručicom mjenjača, raznim ukrasima... Unutrašnjost poput vanjštine ovog auta također izgleda vrhunski, a impresionira i kvaliteta materijala i završne obrade. 

Veće dimenzije garancija su i veće prostranosti u unutrašnjosti. U kabini ima osjetno više mjesta, a prtljažnik je među najvećima u klasi te u njega sada stane 412 litara.

Jedino o što se nije puno promijenilo je ponuda motora, barem kad su klasični motori u ponudi. Poznati benzinci imaju obujam 1,2 litara i tri cilindra te 110 i 130 KS. Snažniji model može se dobiti i s automatskim mjenjačem s osam brzina. Dizelaš ej također dobro poznati 1,5-litreni agregat sa 130 KS. I on se nudi s ručnim i automatskim mjenjačem. 

Novost u ponudi su model s plug-in hibridnim pogonskim sustavima. Slabiji kombinira benzinski motor od 150 KS s električnim od 110 KS te ima ukupnu snagu sustava 180 KS. Snažniji model ima benzinca od 180 KS, električni motor od 110 KS i ukupnu snagu sustava 225 KS. Baterija je kapaciteta 12,4 kWh, a doseg pri isključivo električnoj vožnji 60 kilometara za slabiji i 59 km za jači model. 

Mi smo imali priliku isprobati dizelski model, a prve kilometre skupljali uglavnom na autocesti, na putu između Zagreba i Rijeke. Novi 308 je zaista ugodan u vožnji i imate dojam da se radi o autu više klase. Zahvaljujući dobroj izolaciji i debljim staklima buka u vozilu je prilično mala i na većim brzinama, a ovjes je izuzetno komforan. Komforu vožnje doprinose i odlična sjedala s AGR certifikatom što znači da su dobra i za kralježnicu. Ponašanje pri agresivnijoj vožnji je također vrlo dobro i prilično neutralno. 

Novi 308 nudi se u tri razine opreme i sa sedam boja od kojih je simpatična zelena boja bez doplate. Osnovi model s opremom Active Business odlično je opremljen. U seriji su, između ostalog, već spomenuti digitalni instrumenti i dodirni zasloni, automatska dvozonska klima, 16" alunaplatci, LED svjetla... Nude se i bogatije razine opreme Allure i GT. 

Cijena je u skladu s bogatom opremom. Osnovni model s najslabijim benzinskim motorom košta 160.975 kuna, s dizelskim motorom 185.995 kuna, a s plug-in hibridnim pogonom od 265.757 kuna. 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 22
VIDEO

Istraživanje Revoluta: Hrvatska četvrta najpopularnija zemlja za odmor među turistima u Europi
HRVATI NA ODMOR U ŠPICI?

Istraživanje Revoluta: Hrvatska četvrta najpopularnija zemlja za odmor među turistima u Europi

Hrvati većinom ciljaju na srpanj i kolovoz, a Hrvatima su pak, top destinacije bile Slovenija, Italija, Njemačka, Austrija i Bosna i Hercegovina, pokazuje istraživanje financijske aplikacije Revolut

Tko je Ivana Habazin? Izgubila je oca kao beba i prošla pakao, bila u samostanu. Sad je u vrhu
TEŠKA ŽIVOTNA PRIČA

Tko je Ivana Habazin? Izgubila je oca kao beba i prošla pakao, bila u samostanu. Sad je u vrhu

Najbolja hrvatska boksačica Ivana Habazin (34) prošla je trnovit put do svjetskih pojaseva, a 'odustala' je samo jednom u životu...
Petković otkrio: Nikad neću odjenuti dres Hajduka! Mog oca tražili su novac za poguranac
VATRENI AS OTVORENO

Petković otkrio: Nikad neću odjenuti dres Hajduka! Mog oca tražili su novac za poguranac

Nikad nisam stigao zahvaliti Mariju Budimiru za prvi gol u Dinamu, pet puta kaznili su me zbog kašnjenja, a u Dinamu je minuta kašnjenja 100 eura! Stotine Brazilaca prijetile su mi smrću nakon gola na SP-u...