Gaia će snimati našu galaksiju i paziti na nepoznate asteroide

ESA bi u studenom trebala lansirati letjelicu koja će tijekom svoje misije napraviti najprecizniju 3D kartu naše galaksije, ali i pratiti asteroide koje dosad nismo vidjeli

Europska svemirska agencija 20. studenog će lansirati satelit koji će moći vidjeti asteroide koji bi mogli ugroziti Zemlju, a koje zbog njihove blizine Suncu ranije nisu mogli vidjeti.

Astronomi nisu mogli do sada gledati nebeska tijela koja su u orbiti između Zemlje i Sunca, čije snažno zračenje je zaslijepilo naše teleskope. Jedan od takvih je bio i onaj koji je u veljači pao iznad ruskog grada Čeljabinska.

Gaia će među brojnim zadacima pratiti i dosad nepoznate asteroide iz orbite oko Sunca. Gerry Gilmore s Cambridgea za Sunday Times je objasnio kako će Gaia obavljati mjerenja i gledati na sve asteroide koji bi mogli doći iz smjera Sunca. No, njezin primarni cilj je napraviti preciznu trodimenzionalnu kartu naše galaksije.

To će napraviti tako što će fotografirati i promatrati oko 1 posto od 100 milijardi zvijezda. Zahvaljujući snažnim instrumentima, pratit će kretanje zvijezda u orbiti oko središta galaksije, a znanstvenici se nadaju da će letjelica biti sredstvo kojim će moći proučavati formiranje Mliječne staze.

Tijekom petogodišnje misije Gaia bi mogla ostvariti i druga otkrića, poput novih planeta, ledenih tijela u vanjskom dijelu Sunčeva sustava i daleke supernove.

>>> Astronomi otkrili asteroid koji bi mogao Zemlju pogoditi 2032.

Od ovisnika do zvijezde: Evo tko je Grše, slušaju ga brojni Hrvati