Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Imate priču? Zovite i šaljite! 099/224-2424 za WhatsApp, Viber, MMS, SMS email: reporter@24sata.hr telefon za čitatelje: 01/24-24-242
16 komentara

Hrvatsko tržište automobila u travnju palo za čak 87,5 posto

Kako su saloni automobila gotovo cijeli travanj bili zatvoreni, ne iznenađuje podatak da je prodaja automobila u odnosu na isti mjesec prošle godine pala čak 87,5 posto

GNK Dinamo - NK Lokomotiva
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
16 komentara

Travanj 2020. godine će prodavatelji automobila i zastupnici automobilskih marki vjerojatno zapamtiti kao najgori mjesec u povijesti hrvatskog tržišta automobila. Zbog korona krize dogodio se najveći pad prodaje u povijesti u mjesecu koji je obično jedan od najboljih po prodaji automobila u godini. Prema podacima Promocije Plus prošle godine je tako u travnju registrirano 8633 automobila, a ove godine taj broj iznosi mizernih 1084 automobila. 

No takav pad nije nikakvo iznenađenje. Nakon što je u ožujku tržište palo gotovo 46 posto, u travnju su se očekivali još mnogo gori rezultati, a to je sada i službeno potvrđeno. Razlozi za tako velik pad jasni su svima. Auto saloni su bili zatvoreni gotovo tijekom cijelog travnja, bila je moguća samo online ili telefonska kupnja automobila. Jasno da su se rijetki odlučili na takav potez. Također, zbog straha od virusa i neizvjesne ekonomske budućnosti kupnja novog automobila većini je trenutno zadnja stvar na koju misle. Ipak, pad registracija u Hrvatskoj još i nije tako katastrofalan pogledamo li stanje u drugim europskim državama. U većini njih zabilježen je pad veći od 90 posto, a u Velikoj Britaniji čak 97 posto. 

Foto: Goran Jakus/PIXSELL

Jedan od razloga velikog pada u Hrvatskoj je i činjenica da u travnju rent a car tvrtke počinju masovno nabavljati automobile, a ove su godine zbog jako loše turističke sezone koja nas čeka, takve nabavke odgođene ili pak potpuno otkazane. Ipak, po svemu sudeći najgore je prošlo. Popuštanje mjera, otvaranje salona i polagani prolazak straha od virusa znači da će svibanj ipak biti bolji za hrvatsko tržište automobila. No jasno je da prodani rezultati neće biti ni blizu prošlogodišnjima kad je registrirano više od 9000 automobila.

TEK POČETAK KRIZE Prodaja automobila u ožujku u Hrvatskoj potonula za 46 posto

Što se tržišnih lidera i najpopularnijih automobila tiče tu je sve ostalo gotovo isto kao i prije krize. U travnju je registrirano najviše Volkswagena (204), druga je Škoda (193), treći Renault (82), a četvrta Dacia (69). Jednaki poredak ovih marki je i kad pogledamo ukupan broj prodanih auta tijekom 2020. godine. Što se tiče modela, u travnju je registrirano najviše Octavia (84), a slijede Golf (55), Volkswagen T-Cross i Dacia Duster (po 32). Ukupno je ove godine registrirano 11.113 automobila, što je gotovo upola manje nego prošle godine kada smo do kraja travnja imali 20.772 registracije. Pad automobilskog tržišta samo je jedan od primjera kakve katastrofalne štete gospodarstvo trpi zbog korona krize. 

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message