Bateriju je moguće skinuti s bicikla i puniti na struju, poput mobitela, a s punom se može prijeći do 60 km. Svatko tko želi bicikl, slaže ponudu s inženjerom u tvrtki
Karlovački električni bicikli prodaju se već od 8000 kuna
Kada su početkom ljeta javnosti predstavili svoj prvi električni bicikl, inženjeri karlovačke tvrtke ENA nisu ni slutili da će njihov narančasti bicikl izazvati veliku pozornost građana.
Naime, prvi su električni bicikl napravili po narudžbi udruge Carpe Diem koja je trebala bicikl za projekt – na biciklu bi se do informativnih točaka po gradu prevozili leci s podacima o događanjima u gradu.
Od tada smo imali dosta upita, posebno tvrtki koje su zainteresirane za nabavku električnih bicikala za svoje djelatnike kojima bi to bila zamjena za automobile. Do sada smo napravili tri prototipa bicikla koji su na korištenju u Karlovcu i Jastrebarskom, a podatke o njima imamo i na internetskim stranicama. Ispitujemo tržište i vjerujem da ćemo za veće narudžbe biti spremni na proljeće. Naši električni bicikli izdvajaju se od ostalih koje proizvode tvrtke u Hrvatskoj retrodizajnom i pristupačnom cijenom. Bicikli su od kvalitetnih materijala, ali s malo opreme pa mogu imati i nižu cijenu.
Primjerice, cijena je narančastog bicikla 15.000 kuna, s manje opreme i cijena bi mogla biti do 8000 kuna – objašnjava Josip Bišćan, jedan od inženjera u tvrtki, koji se bavi dizajnom bicikla. Naime, svatko tko želi električni bicikl s inženjerom u tvrtki složit će ponudu, kao kada kupuje automobil, i odabrati opremu koju želi i može platiti.
Retroizgled rame, koja je napravljena od posebne čelične legure po standardima automobilske i avioindustrije, zatim detalji poput proširenog volana i šireg, udobnog sjedala, glavni su aduti karlovačkog električnog bicikla. Ima snagu motora od 250 W, prijenos sa šest brzina, bateriju koju je moguće skinuti s bicikla i puniti na struju, poput mobitela. Kada je puna, moguće je prijeći od 30 do 60 kilometara i voziti do 25 kilometra na sat. U ponudi imaju i moped, koji nalikuje mopedima iz 50-ih godina prošlog stoljeća, sa snagom motora od 1000 W.
Osim muškog, imamo projekt i za ženski bicikl. Naime, suprotno mišljenju, elektrobicikli ne mogu zamijeniti klasične bicikle, već automobile. Obitelji uglavnom trebaju dva vozila ako supružnici rade u raznim smjenama, a ako im je preskupo održavati dva automobila, električnim biciklom može se na posao jer je vožnja udobna i nema velikog zamaranja. U Hrvatskoj odlazak biciklima na posao još nije 'in' kao u drugim zemljama, no vjerujem da će se to promijeniti kazao je Bišćan.