VOZAČI, OPREZ: Već pri temperaturi zraka nižoj od 7 stupnjeva Celzijusa ljetne gume gube elastičnost, kao i svojstva prianjanja na podlogu, koja imaju u uvjetima za koja su predviđena
Ljetne gume nemaju šanse: Po zimi su pravi rulet na kotačima
Kako je objavio HAK u četvrtak ujutro, kolnici su mjestimice mokri i skliski u Istri, Hrvatskom primorju, Gorskom kotaru, Lici, Slavoniji, središnjoj i sjeverozapadnoj Hrvatskoj. Slab snijeg pada u Gorskom kotaru. Magla smanjuje vidljivost na dionici autoceste A3 Bregana-Lipovac između Nove Gradiške i Slavonskog Broda. Snijega ima i na dionici autoceste: A6 Rijeka-Zagreb između Oštrovice i Bosiljeva 2.
Zbog niskih temperatura u unutrašnjosti je moguća poledica, posebice na mostovima i nadvožnjacima. Vozačima se savjetuje da prilagode brzinu i način vožnje uvjetima na cestama te održavaju sigurnosni razmak između vozila.
HAK-ovci upozoravaju vozače da je vožnja s ljetnim gumama u zimskim uvjetima svojevrsni rulet na kotačima, javlja KA portal.
– Gume su jedan od najvažnijih dijelova vozila, a kako posreduju između automobila i ceste presudne su za sigurnost. Dobro je da u svakom razdoblju godine vozilo ima odgovarajuće gume. Jer, već pri temperaturi zraka nižoj od 7 stupnjeva Celzijusa ljetne gume gube elastičnost, kao i svojstva prianjanja na podlogu, koja imaju u uvjetima za koja su predviđena. Najbolje je, stoga,već od studenoga, na automobil staviti sve četiri zimske gume, istog proizvođača, marke i modela te dimenzija koje propisuje proizvođač automobila, upozorava HAK na svojim stranicama.
Ljetna guma po snijegu gotovo da nema nikakve šanse, Najbitnije, njome se produljuje zaustavni put, što može biti opasno. Kod temperature od minus 10 Celzijevih stupnjeva, automobil s ljetnim gumama, pri brzini od 60 kilometara na sat zaustavit će se nakon 55 metara, dok će se automobil koji na kotačima ima zimske gume zaustaviti nakon 44 metra. Na nižim temperaturama put kočenja još je duži. Ako automobil ima ljetne gume, zaustavit će se nakon 62 metra, a sa zimskim gumama najdalje do 50 metara.
I ne zaboravite na još jednu bitnu stvar.
Ako vozač nema zimsku opremu na dijelu ceste i u vrijeme kada je zimska oprema obvezna, prijeti kazna od 700 kuna.
Koju zimsku gumu odabrati?
No, nisu sve zimske gume jednako dobre. Koliko se može pogriješiti prilikom odabira nove zimske gume pokazuje i ovogodišnji veliki test njemačkog ADAC-a, HAK-a i drugih renomiranih europskih automobilskih klubova.
Dok su u dosadašnjim testovima “padale” uglavnom gume nepoznatih kineskih i istočnoeuropskih proizvođača, ovoga puta vrlo lošima su se pokazala i neka renomirana imena iz svijeta proizvodnje guma, konkretno Bridgestone, Firestone, Hankook i Kleber. S druge strane, anonimna Esa-Tecar koju smo jedva našli u cjenicima portala specijaliziranih za prodaju guma prošla je sasvim solidno, isto kao neke druge marke čija imena ne ulijevaju povjerenje, kao primjerice Viking.