Govoreći o divovima koji su izgradili milijarde dolara vrijedne tvrtke na poslovanju koje se temelji na mobilnim uređajima, David Skerrett rekao je da se mijenjamo i mi
Mobilno mijenja sve: Uz tvrtke, mobiteli su promijenili i ljude
Mobilne tehnologije danas mijenjaju sve, poručio je na MAD konferenciji u Zagrebu David Skerret iz britanskog Nimbletanka. Govoreći o usporedbi novog i starog spomenuo je i neke divovske tvrtke koje su danas zamijenile mlade i brze koje se rapidno razvijaju poput Spotifyja, Instagrama ili Netflixa i pritom iskorištavaju gomilu mobilnih tehnologija koje se otvaraju.
Koliko su mobilni uređaji važni u životima ljudi govori podatak da se u SAD-u na njima obavi 19 posto ukupne prodaje u trgovini, ali i kako bi se prema istraživanjima ljudi prije odrekli alkohola ili cipela nego mobitela. Njihove ekrane koristimo i kako bi gledali video, i to čak 8 milijardi videa svakog dana na Facebooku ili 6 milijardi na Snapchatu te oko 7 na YouTubeu.
Mobilni uređaji doveli su i do toga da na njima konzumiramo toliko informacija da se naš dan od 24 sata pretvorio u dan koji traje 31 sat. No, skratilo nam se i vrijeme pažnje pa je danas ono kraće nego kod zlatnih ribica, a prognoze budućnosti mogle bi dovesti do toga da bude kraće nego vinskim mušicama.
Današnji novi divovi izgradili su milijarde dolara vrijedne tvrtke, a ne posjeduju ništa, poput Ubera koji nema vlastite automobile ili Airbnb-a koji nema hotele, pa tako danas među 50 najinovativnijih kompanija, njih 40 nije postojalo prije 10 godina.
S druge strane imamo i tvrtke koje pokušavaju unijeti promjene u ustaljene načine poslovanja koristeći mobilne tehnologije. Tako je lanac pizzerija Domino's uveo mogućnost naručivanja emojijima, a startup What3words želi svijet podijeliti u kockice dimenzije 3x3 metra koje bi se mogle označiti s tri jednostavne riječi. To bi trebalo po njima olakšati komunikaciju, snalaženje i poslovanje, ali i modernizirati sustav koordinata.
Oglašivačima na konferenciji poručio je i kako bi trebali raditi na tome da korisniku uštede vrijeme, navodeći primjere naručivanja kave aplikacijom na putu prema kafiću ili personaliziranih notifikacija u vijestima.
No da bi većinu ovog ostvarili potrebni su podaci, a kao najbolji primjer naveo je Uber koji posluje u 330 gradova i 60 zemalja. Dnevno imaju milijun vožnji iza kojih stoji gomila podataka koji omogućuju da iskustvo korisniku bude što jednostavnije, a da Uber može pametnije organizirati svoje resurse ili planirati za situacije kada će moći ostvariti najveći promet. Amazon je još jedan primjer kojeg je naveo, dodajući kako oni testiraju baš sve.