Toyota je u Zagrebu predstavila svoj novi mali SUV - Yaris Cross. Iako ime asocira na popularni gradski auto, ovo je potpuno samostalni model. Smatra se da će uskoro biti najbolje prodavana Toyota u Europi i Hrvatskoj...
Najvažnija nova Toyota stigla je u Hrvatsku. Već smo je vozili
Klasa malih SUV-ova ima još jednog predstavnika. Među posljednjima se u nju uključila Toyota sa svojim modelom Yaris Cross. Povodom početka prodaje nova Toyota predstavljena je u Zagrebu, a mi smo je već uspjeli provozati.
Suprotno onome što ime Yaris Cross sugerira nije riječ o nekoj crossover verziji Yarisa već o potpuno novom i samostalnom modelu koji je jedan od najozbiljnijih predstavnika u klasi. Iza vrlo atraktivnog sportskog dizajna krije se mali praktični SUV koji u 418 cm dužine pruža prilično mnogo prostora za vozača i putnike te prtljažnik vrlo dobrog obujma - 397 litara (320 uz 4x4 pogon).
Za razliku od mnogih drugih modela Toyote, Yaris Cross je razvijen i namijenjen prvenstveno za Europu, a i proizvodit se na starom kontinentu, preciznije u tvornici TMMF u Francuskoj. Nastao je na potpuno novoj platformi.
Za pogon Toyota nudi dvije opcije, benzinski motor i hibridni sustav. Oba pogonska sustava su preuzeta iz klasičnog Yarisa. Benzinski motor ima tri cilindra i prilično veliku zapreminu s obzirom na tu činjenicu - 1,5 litara. Motor, suprotno trendovima, nema turbo ali svejedno razvija vrlo dobrih 125 KS. Mi smo isprobali hibridni sustav koji koristi motor istog obujma i broja cilindara ali smanjene snage - 92 KS. Tu je i električni motor s dodatnih 80 KS, a ukupna maksimalna snaga sustava je 116 KS.
S ovim pogonom Yaris Cross je izuzetno ugodan za vožnju, tih i štedljiv. Na kratkoj testnoj vožnji od dvadesetak kilometara smo u gradu imali prosjek od 4,9 l/100 km, a u kombiniranoj vožnji prema tvorničkim podacima auto troši 4,4-5 l/100 km. Ovjes je vrlo udoban ali i neočekivano dobar kada agresivnije vozite zavojitom cestom. Po tome je Yaris Cross, u skladu s drugim novim Toyotama među najboljima u klasi.
Benzinski motor se nudi u kombinaciji s ručnim ili automatskim CVT mjenjačem dok hibridna verzija u seriji ima CVT mjenjač. Također, kod hibridne verzije moguće je nadoplatiti i za pogon an sve kotače što je zaista rijetkost među malim SUV-ovima. Pogon na sve kotače omogućuje Toyotin sustav Intelligent All-Wheel Drive kod kojeg stražnje kotače pokreče dodatni elektromotor.
Od opreme auto nudi brojne sustave za pomoć u vožnji kao i Toyota Smart Connect najnoviju multimedijsku platformu boljih performansi. Yaris Cross je i jedan od prvih automobila u klasi koji nudi bežično povezivanje pametnog telefona s aplikacijama Android Auto i Apple CarPlay. Dodirni zaslon dijagonale 7" već je u seriji od osnovnog modela, a u jačim paketima opreme dobiva se i dodatni 7" zaslon ispred vozača tako da su instrumenti djelomično digitalni.
Toyota nudi pet razina opreme: Luna, Sol, Sport, Elegant i Adventure a povodom početka prodaje tu je i vrhunski opremljen Premiere kao apsolutni vrh ponude. Za benzinski model moguće je dobiti samo četiri prva paketa opreme,a njegove cijene se kreću 139.900 (Luna) do 185.600 kuna (Elegant). Doplata za CVT mjenjač je 9000 kuna. Hibridni model nudi se uz svih šest paketa opreme, a cijene za njega su od 164.900 (Luna) do 240.900 kuna (Premiere).