Povijesna misija: Spustili se na asteroid Bennu i ulovili šaku tla

Letjelica velika poput kombija spustila se do površine asteroida Bennu i u manevru koji je trajao nekoliko sekundi cilj je bio ugrabiti oko 60 grama njegova tla kako bi ga vratili na Zemlju

Daleko u svemiru letjelica Osiris-Rex već dvije godine kruži oko asteroida Bennu, a danas je NASA u povijesnoj misiji po prvi put dotaknula površinu ove stijene velike poput Empire State Buildinga.

Letjelica velika poput kombija spustila se do površine asteroida u manevru koji je trajao nekoliko a cilj je bio ugrabiti oko 60 grama tla.

PRATITE PRIJENOS NASA-e:

Spuštanje Osirisa trajalo je nekoliko sati, a potom je krenuo brzi manevar u kojem su ispružili robotsku ruku kako bi obavili prikupljanje materijala. Pritom su izbacili dušik pod pritiskom da bi uzburkali njegovu površinu te usisali uzorke.

Preliminarni podaci pokazuju da je prikupljanje uzoraka bilo uspješno, a u sljedećim satima NASA će dobiti prve podatke te fotografije koje je Osiris snimio tijekom približavanja ovom asteroidu.

Iako je osnovni cilj bio prikupiti barem 60 grama materijala, spremnik može primiti do 2 kilograma čestica.

Letjelica bi se trebala vratiti na Zemlju 2023. godine s uzorcima. U NASA-i se nadaju da će misija vrijedna milijardu dolara otkriti i tajnu porijekla našega Sunčevog sustava, kao i o izvoru vode i organskih molekula pronađenih na Zemlji.

Bennu je od Zemlje udaljen 290 milijuna kilometara i mogao bi se opasno približiti našem planetu u sljedećem stoljeću, premda su šanse za udar malene.

Prije 19 godina objavili su prvi video ikad na YouTubeu. Znate li koji je video najgledaniji?
A DANAS BERU MILIJARDE

Nakon 19 godina postojanja, YouTube broji 2.7 milijardu mjesečno aktivnih korisnika diljem svijeta. Tada vjerojatno nitko nije mogao ni predvidjeti kakvu će popularnost ova platforma steći

Srušio se Twitter: Muskov 'X'  ne radi za milijune ljudi globalno
NIŠTA NE RADI

Srušio se Twitter: Muskov 'X' ne radi za milijune ljudi globalno

Problemi su počeli nešto prije 16 sati, a najviše su pogodili SAD, Veliku Britaniju i dijelove Europe te Azije.
Kina očekuje veliki cjenovni rat proizvođača električnih vozila