Novi genetski pristup može razlikovati i sličnu boju kose

Predviđanje boje kose na temelju DNA predstavlja veliki pomak za forenziku, jer se do sada mogla otkriti samo crvena kosa koja je bila vrlo rijetka, tvrde istraživači

Procjenjivanje boje kose pomoću markera iz DNA uskoro bi moglo omogućiti forenzičarima da se lakše sastavi opis nepoznatih, ali i traženih ljudi s mjesta zločina, tvrdi studija nizozemsko-poljskog tima objavljena u časopisu Human Genetics. DNA se može uzeti iz krvi, sperme, sline ili drugih uzoraka koje će osumnjičenik ostaviti na mjestu zločina, a otkriveno je da 90-postotnom točnošću može odrediti da li je boja njegove kosa bila crvena ili crna te sa 80-postotnom točnošću je li kosa plava ili smeđa. Novi genetski pristup također može razlikovati slične nijanse, kao što su npr. crvena i riđokosa.

- Predviđanje boje kose na temelju DNA predstavlja veliki pomak za forenziku jer se do sada mogla otkriti samo crvena kosa koja je bila vrlo rijetka - rekao je vodeći istraživač sa Sveučilišta u Rotterdamu Manfred Kayser.

Nekoliko fenotipskih osobina trenutno se može identificirati na temelju DNA, a u rujnu prošle godine je razvijen test otkrivanja na temelju boje očiju, koji su razvili upravo Kayser i njegovi kolege. Ova metoda iskorištava karakteristične imunološke stanice, poznatije kao T-stanice koje prelaze u krv. Pristup omogućuje da se procjeni starost, uz mogućnost greške od devet godina manje ili više.

Što će biti s TikTokom ako ih netko kupi u SAD-u i što to znači za njihove korisnike u Europi?
PRIJETI IM ZABRANA