Obavijesti

Tech

Komentari 7

Novi Tucson: Radikalan dizajn kakvog baš nitko nije očekivao

Novi Tucson: Radikalan dizajn kakvog baš nitko nije očekivao
10

Novi Tucson je posebno neobičan sprijeda gdje su maska i dnevna svjetla jedna cjelina. Dolazi nam krajem godine, a nudit će se benzinski, dizelaši, mild hybrid, klasični hibrid i plug-in hibridna verzija

Četvrta generacija Tucsona dolazi nam krajem godine, a noćas je auto prvi put prikazan javnosti na digitalnoj svjetskoj premijeri.

Pogledajte video: Predstavili novi Hyundai Tucson

Glavne karakteristike nove izvedbe popularnog SUV-a su vrlo radikalan i neobičan dizajn te elektrifikacija pogona. 

Novi Tucson posebno neobično izgleda sprijeda gdje su maska bez okvira i dnevna svjetla zajedno spojeni u jednu cjelinu.Kad je auto ugašen teško je razaznati gdje zapravo maska završava, a gdje počinju svjetla. Glavna svjetla automobila su smještena odvojeno, ispod maske. I straga automobil ima vrlo karakteristična svjetla. 

Za pogon će biti zadužen čitav niz klasičnih motora i elektrificiranih sustava, od mild hybrida do plug-in hibridne verzije. Za razliku od Kone, Tucson neće imati potpuno električnu verziju. Osnovni motori bit će 1,6-litreni turbobenzinac sa 150 KS te 1,6-litreni dizelaš sa 115 KS. Ovi motori nemaju nikakvu 'električnu pomoć'. U ponudi će biti i tri mild hybrid verzije. To su 1,6 litreni benzinci sa 150 i 180 KS te dizelaš snage 136 KS.  Tu je i jedna klasična hibridna verzija s 1,6-litrenim motorom i 230 KS, dok će vrh ponude predstavljati plug-in hibrid čija se snaga za sad ne zna. Gotovo sve varijante moguće je kombinirati i s pogonom na sve kotače, a većinu i s automatskim mjenjačima. 

Hyundai je objavio i tehničke podatke iz kojih je vidljivo da će najsnažniji hibrid do 100 km/h ubrzavati za osam sekundi i postizati maksimalnih 193 km/h, dok će najsporiji biti osnovni dizel s ubrzanjem do 100 km/h za 12,1 sekundu i maksimalnom brzinom 175 km/h. Podaci o potrošnji još nisu objavljeni. 

Novi Tucson je samo malo veći od prethodnika. U dužinu mjeri 450 cm, što je 2 cm više. Širi je 1,5 centimetara, a viši pet milimetara. Unutrašnjost je, kao i kod prethodnika vrlo prostrana. Štoviše, putnici na stražnjim sjedalima sad imaju još više mjesta, a osjetno je porastao i prtljažnik. Njegova zapremina ovisi o motorizaciji. Kod benzinske verzije ona je 620 litara, kod dizelaša 598 litara, kod mild hybrid benzinaca 577 litara, kod mild hybrid dizela 546 litara, a kod klasične hibridne verzije 616 litara. Teško se sjetiti nekog drugog automobila s tako raznovrsnim volumenima prtljažnika, no sve to ima svoje razloge. Dizel ima manje mjesta zbog spremnika za AdBlue, mild hybrid zbog baterije, a kod klasičnog hibrida je baterija ispod stražnjih sjedala pa se to nije odrazilo na prtljažnik.  


Dizajn unutrašnjosti je također potpuno drugačiji od onog što smo do sada navikli od Hyundaija. Digitalni instrumenti ispred vozača imaju dijagonalu 10,25 inča, isto kao i dodirni zaslon koji je vješto integriran u središnju konzolu i ne viri iznad armatura. Ispod njega su komande novog trozonskog klima uređaja, a na središnjoj konzoli između sjedala verzije s automatikom nemaju ručicu mjenjača već se njime upravlja tipkama. 

Novost su i ambijentalno osvjetljenje s 64 boje, nove funkcije Infotainmenta, nova navigacija i mobilna aplikacija pomoću koje je moguće provjeravati stanje vozila i upravljati nekim funkcijama Tucsona. Tu je i niz novih sustava za pomoć u vožnji među kojima je sustav detekcije vozila u 'mrtvom kutu' koji, osim što upozorava, može i kočiti kad je sudar izgledan. Hibridna verzija može imati i sustav za daljinsko parkiranje kojim se upravlja pametnim ključem automobila. 

Kao i prethodnika, novog Tucsona će Hyundai proizvoditi u češkom mjestu Nošovice. Većina verzija u prodajne salone dolaze do kraja ove godine. Jedino će se na plug-in hibridnu verziju morati čekati do iduće godine. Cijene se još ne znaju. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 7
Stručnjak o padu Facebooka: 'Vjerojatno su puštali novi kod pa je to poremetilo sustav'
NOVI KRAH METE

Stručnjak o padu Facebooka: 'Vjerojatno su puštali novi kod pa je to poremetilo sustav'

Marko Rakar objasnio je kako se radi o tisućama servera te kako se te greške uglavnom događaju kad puste novu verziju koda koja poremeti rad sustava
Kristijan Iličić: Na Maliju sam ležao 50 sati pokriven u jednom čamcu, skrivao se od terorista
EKSKLUZIVAN INTERVJU ZA 24SATA

Kristijan Iličić: Na Maliju sam ležao 50 sati pokriven u jednom čamcu, skrivao se od terorista

Poznati travel influencer prvi je Hrvat koji je proputovao svih 197. država svijeta. Šri Lanka mu je bila posljednja na listi, otkriva nam u koju se zemlju ne bi vraćao, koja mu je najdraža, ali i kako je sve krenulo
Andrijašević za 24sata: Dinamo više priča nego što igra, Rijeka mora kupovati, Hajduk ne...
JADRANSKI DERBI

Andrijašević za 24sata: Dinamo više priča nego što igra, Rijeka mora kupovati, Hajduk ne...

U Kini sam tri i pol godine, Kouassi me nasmijava imitacijama i pričama na hrvatskom jeziku. Ove godine me Dinamo neugodno iznenađuje, tako dobro gura u Ligi prvaka, a ne može spojiti dvije dobre utakmice u HNL-u