Obavijesti

Tech

Komentari 3

Opelov kombi od sada dostavlja jeftino, na električni pogon

Opelov kombi od sada dostavlja jeftino, na električni pogon
15

Nakon Corse u Hrvatsku nam stiže još jedan električni Opel. No ovaj je potpuno drugačiji. Veliki kombi Vivaro namijenjen je prvenstveno za gradsku dostavu gdje električni pogon štedi i ne zagađuje

Opel je u ozbiljnoj električnoj ofenzivi. DO 2024. svi Opelovi modeli imati će i potpuno električnu verziju. Za sada električne verzije imaju Corsa, Mokka koja uskoro stiže u Hrvatsku i Vivaro koji je ovih dana i službeno uveden u prodaju na hrvatskom tržištu. 

Vivaro je vrlo uspješan i cijenjen kombi. Brat blizanac Peugeota Experta i Citroëna Jumpyja do sada je u tri generacije proizveden u više od milijun primjeraka. Aktualna verzija predstavljena je prije dvije godine, a sada je dobila i električnu verziju nazvanu Vivaro-e. 

Osim pogonom električni Vivaro se gotovo ničim ne razlikuje od dizelskih verzija. Kao i kod njih nude se tri duljine karoserija i sve poznate karoserijske izvedbe. Identična je i ponuda teretnog prostora, kao i maksimalna nosivost koja iznosi  1275 kilograma. Ovo je i prvi električni Opel koji može vući prikolicu, i to maksimalne težine do 1000 kilograma. 

Električni pogon je uglavnom preuzet iz Corse. Motor ima 136 KS i 260 Nm, a nude se dvije baterije koje se razlikuju po kapacitetu. Osnovna verzija, kao i kod Corse, ima kapacitet 50 kWh, dok veća baterija može spremiti 75 kWh električne energije. S manjom baterijom kombinirani doseg Vivara iznosi 230, a s većom 329 kilometara. No, s obzirom na to da je ovaj kombi prvenstveno namijenjen gradskoj dostavi Opel posebno ističe doseg u gradu koji za verziju s većom baterijom iznosi 477 kilometara. 

Korištenjem javne stanice za punjenje od 100 kW istosmjerne struje, punjenje manje baterije do 80 posto  traje oko 30 minuta, a veće oko 45 minuta. Za punjenje izmjeničnom strujom auto ima ugrađen punjač od 11 kW. Opel na bateriju daje osam godina ili 160.000 kilometara garancije. 

U unutrašnjosti se kombi od klasičnog Vivara razlikuje po instrumentima koji su prilagođeni električnom autu. Tu je tipka za odabir načina vožnje između opcija Eco, Normal i Power. U Eco opciji kombi razvija 60 kW snage, u normal 80 kW, a u Power načinu koji je namijenjen za vožnju pod punim opterećenjem 100 kW ili 136 KS.

Novi Opel Vivaro-e za pravne osobe košta od 194.560 kuna plus PDV. Time je auto 67.500 kuna skuplji od dizela, što znaći da se onome koji ga mnogo koristi i vozi relativno brzo isplatiti. 

 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 3
Pao Facebook, milijuni diljem svijeta ne mogu na Instagram i WhatsApp. Ne radi Messenger
SRUŠILO SE SVE

Pao Facebook, milijuni diljem svijeta ne mogu na Instagram i WhatsApp. Ne radi Messenger

Brojni korisnici Facebooka na drugim društvenim mrežama, poput X-a, javljaju kako im se pojavljuje greška, a izgleda da problema imaju i Instagram i WhatsApp
Stručnjak o padu Facebooka: 'Vjerojatno su puštali novi kod pa je to poremetilo sustav'
NOVI KRAH METE

Stručnjak o padu Facebooka: 'Vjerojatno su puštali novi kod pa je to poremetilo sustav'

Marko Rakar objasnio je kako se radi o tisućama servera te kako se te greške uglavnom događaju kad puste novu verziju koda koja poremeti rad sustava
Twitteru pobjeglo skoro 3 mil. ljudi, a novi rival Bluesky dobio je upravo toliko korisnika
EGZODUS

Twitteru pobjeglo skoro 3 mil. ljudi, a novi rival Bluesky dobio je upravo toliko korisnika

Od listopada ove godine broj korisnika X-a je pao s 32,3 milijuna na 29,6 milijuna. Prvi znaci egzodusa pojavili su se nakon što je Musk počeo koristiti X kao platformu za predizbornu kampanju Donalda Trumpa.