NASA stigla do asteroida, a s njega žele uzorak vratiti kući

Sljedećih godinu dana, OSIRIS-REx će u orbiti oko Bennua koristiti svoje znanstvene instrumente kako bi pronašli najbolju lokaciju za slijetanje, a plan je da za dvije godine prikupe uzorke s asteroida

Nakon dvije godine putovanja kroz duboki svemir, NASA-ina letjelica OSIRIS-REx večeras je napokon stigla na svoj susret s asteroidom Bennu.

Ovo će biti prva misija na kojoj će NASA pokušati s nekog asteroida vratiti uzorke nazad na Zemlju, a prijenos susreta mogao se pratiti uživo.

Kako se letjelica približavala asteroidu, NASA je dobivala i fotografije koje su otkrile njegove detalje.

Letjelica će provesti dvije godine u okruženju Bennua. Sljedećih godinu dana, OSIRIS-REx će u orbiti oko Bennua koristiti svoje znanstvene instrumente kako bi pronašli najbolju lokaciju za slijetanje, a plan je da za dvije godine sleti na njega kako bi prikupili uzorke.

Na Zemlju bi se trebao vratiti u rujnu 2023. godine.

Asteroid, čiji je promjer stotinjak metara veći od visine Empire State Buildinga, otkriven je 1999. i utvrđeno je da postoji mogućnost da će proći opasno blizu Zemlje u 22. stoljeću. Iako je rizik za Zemlju vrlo mali, NASA ga i dalje smatra jednim od najopasnijih poznatih asteroida.

Inače, kako mu je promjer oko 480 metara, to će biti i najmanji objekt u čijoj orbiti će biti neka letjelica.

Znanstvenici se nadaju da će uzorci s Bennua pomoći da otkriju nove spoznaje o asteroidima koji bi mogli pogoditi Zemlju, ali i da više nauče o formiranju planeta i razvoju života.

VIDEO Ovaj humanoidni robot kreće se kao ni jedan do sada