Obavijesti

Tech

Komentari 1

Raste prihod od interneta, ali i broj širokopojasnih priključaka

Raste prihod od interneta, ali i  broj širokopojasnih priključaka

Telefonskih fiksnih priključaka bilo je 2 posto manje ili 1,26 milijuna, a korisnika 1,2 milijuna ili oko 15 tisuća manje nego u prvom kvartalu 2021. godine

Na tržištu elektroničkih komunikacija u prvom tromjesečju nastavljeni su većinom pozitivni trendovi s porastom ukupnih ulaganja od 18,5 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, ukupnih prihoda za 2,1 posto i porastom broja korisnika interneta, ali i padom prihoda u fiksnoj i mobilnoj mreži, pokazuju podaci HAKOM-a.

Ne navodeći iznose ukupnih ulaganja na tom tržištu, kao ni ukupnih prihoda (nego samo postotke rasta), podaci HAKOM-a (Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti) pojedinačno za podsegmente tržišta pokazuju da je u ukupan prihod od telefonske usluge u nepokretnoj (fiksnoj) mreži od 257 milijuna kuna za 4,6 posto bio manji nego u prvom tromjesečju prošle godine.

Telefonskih fiksnih priključaka bilo je 2 posto manje ili 1,26 milijuna, a korisnika 1,2 milijuna ili oko 15 tisuća manje nego u prvom kvartalu 2021. godine.

Prema tržišnom udjelu HT je i dalje vodeći s gotovo 51 posto, a ostalima ide 49 posto.

U pokretnoj (mobilnoj) mreži ukupan prihod od telefonskih usluga u prvom tromjesečju ove godine također je pao, za 1,3 posto, na 877,5 milijuna kuna, dok se ukupan broj korisnika u toj mreži povećao za 1 posto, na 4,4 milijuna.

Velik rast prometa u roamingu i po svim širokopojasnim tehnologijama

Zanimljivost je da je ove godine, nakon dvije pandemijske, opet i to znatno, poraslo trajanje poziva stranaca u nacionalnim mobilnim mrežama (roaming), za 26 posto u odnosu na prvo tromjesečje 2021., sa 72,4 milijuna minuta.

Udjel operatora u mobilnim mrežama tek se sitno promijenio u odnosu na lani, te u prvom tromjesečju ove godine HT ima i dalje vodeći udjel od 45,3 posto, drugi je A1 Hrvatska sa 35,2 posto, a treći Telemach Hrvatska sa 19,5 posto.

Za 6 posto, na 1,3 milijarde kuna na tom je tržištu porastao ukupni prihod od usluga pristupa internetu, od čega se većina prihoda ili 841,4 milijuna kuna odnosu na pristup putem mobilne mreže, što je i 11 posto više nego je taj prihod bio u lanjskom prvom tromjesečju, dok je prihod od pristupa internetu putem fiksne mreže smanjen 3 posto, na 449,5 milijuna kuna.

Ukupno je u Hrvatskoj u prvom tromjesečju 2022. bilo 5,8 milijuna ili 2,7 posto više nego lani širokopojasnih priključaka internetu, dok je ukupan promet po svim širokopojasnim tehnologijama iznosio 805,6 milijuna GB ili 29,4 posto više nego u isto doba 2021. Od toga je u nepokretnim mrežama ostvareno 571,3 milijuna GB ili 33 posto više, a u mobilnim 19 posto više ili 234,2 milijuna GB.

U prvim mjesecima ove godine nastavio se i rast priključaka naplatne televizije za 0,3 posto, te se broj kućanstava koji imaju neku vrstu naplatne televizije sa lanjskih 59 posto u prvom tromjesečju ove godine povećao na 62,5 posto.

 

(Hina) xtam yduk

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 1
Evo koliko biste ostarili da 50 godina provedete na Marsu!
ZNANSTVENI RAD

Evo koliko biste ostarili da 50 godina provedete na Marsu!

Fizičari s američkog Nacionalnog instituta za standarde i tehnologiju (NIST) po prvi su put izračunali koliko brže teče vrijeme na Marsu u odnosu na Zemlju
Lažni AI profili pop zvijezda od fanova izvukli milijarde dolara
VELIKA KRAĐA POMOĆU AI

Lažni AI profili pop zvijezda od fanova izvukli milijarde dolara

Prevaranti sve češće koriste AI da bi izgledali kao poznati glazbenici na društvenim mrežama. Novo izvješće tvrdi da su takve prevare u 2025. godini fanove koštale 5,3 milijarde dolara, a najčešće mete bili su fanovi Taylor Swift i Sabrine Carpenter
WhatsApp je počeo ubacivati oglase u Status i Kanale: Evo kako ih sakriti i kontrolirati
NOVI UPDATE NA WHATSAPPU

WhatsApp je počeo ubacivati oglase u Status i Kanale: Evo kako ih sakriti i kontrolirati

Oglasi su stigli na WhatsApp, ali samo u karticu Ažuriranja, među Status i Kanale. Prikazuju se kao sponzorirani sadržaj, a korisnici ih mogu sakriti i prijaviti te podesiti što im se prikazuje.