Osnovna Ateca ima i detalje koji se nude kod puno bogatijih oprema drugih proizvođača, kao što su stražnji podizači i limitator brzine. Osnovni motor i više je nego dovoljan za ovakav automobil
Realno, Ateca više ni ne treba: Isprobali smo najslabiji motor
Većina automobila koje testiramo su modeli iz sredine ili s vrha cjenika. Proizvođači nam takve modele ustupaju kako bi njihovi auti na testu bili što atraktivniji i kako bi se vidjelo što sve mogu. No ponekad se dogodi da dobijemo i osnovni model koji je bliža i realnija opcija prosječnom kupcu u Hrvatskoj.
Upravo takva je testirana Ateca, koja je uljepšana jedino dodatnom bijelom bojom, alunaplacima od 16”, retrovizorima i kvakama u boji vozila i krovnim nosačima. Sve to uz dodatne parkirne senzore nije osjetno diglo cijenu, ali zato je neizmjerno poboljšalo izgled. Zamislite ovaj model s crnim retrovizorima i čeličnim naplacima.
U unutrašnjosti je dojam ipak malo skromniji. Dvobojni zaslon osjetljiv na dodir koji služi za upravljanje funkcijama audiouređaja i još nekim postavkama automobila ne izgleda previše atraktivno, kao i ručne komande klime ispod njega. Također nema niti dva detalja koji su uobičajeni na 99% auta koje inače testiramo, kožom presvučenog volana i ručice mjenjača. Ipak, unatoč tome što sve to ne izgleda najbolje, Ateca je potpuno funkcionalna. Štoviše ima i neke detalje koji kod konkurenata dolaze u bogatijim paketima opreme, kao što su električni podizači stražnjih prozora i limitator brzine.
Osnovni motor i više je nego dovoljan, njegove karakteristike su vrhunske. Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11 sekundi je mnogo iznad onog što pružaju osnovni motori većine konkurenata, a i brzini od 183 km/h ništa ne fali. Pohvalno je što motor ne posustaje niti pod punim opterećenjem, odnosno natovarenim autom, i što se po gradu možete voziti uz potrošnju od 7 l/100 kilometara. Uz sve to uglađenost i mirnoća rada za jedan stroj od tri cilindra naprosto oduševljava.
Na kraju, i s osnovnim motorom i skromnom opremom Ateca je i dalje vrhunski auto. Vozne karakteristike i udobnost su bolje nego kod većine konkurenata, prostranost oduševljava, a prtljažnik je s 510 litara pravi obiteljski. A uz sve to i dobro izgleda. Zato se nameće pitanje zašto uopće kupiti nešto skuplje, jer i ovakav automobil je za 90% kupaca - dovoljno dobar.
dimenzije: 436x184x161 cm
obujam: 999 ccm
snaga: 85 kW/115 KS
ubrzanje (0-100km/h): 11 s
najveća brzina: 183 km/h
potrošnja: 5,2 l /100 km
cijena: 165.403 kn (testni model) 151.518 kn (bez doplata)
Testirani Seat Ateca 1.0 TSI Reference u opremi ima alunaplatke 16”, klima-uređaj, stražnje parking senzore, zaslon osjetljiv na dodir 5”, električnu parkirnu kočnicu, krovne nosače, limitator brzine, led dnevna svjetla...