S početka vremena: Astronomi otkrili 'najudaljeniju galaksiju'

Galaksiju sa samog početka svemira uočili su teleskopima Hubble i Keck, a uz to što je najudaljenija, u njoj se nove zvijezde formiraju neobično velikom brzinom

Astronomi su otkrili galaksiju koja je od Zemlje udaljena čak 13,1 milijardu svjetlosnih godina te je najudaljenije tijelo u svemiru koje smo ikad vidjeli. Ovo otkriće pomoći će znanstvenicima kako bi dobili novi uvid u svemir na njegovim samim počecima.

Slabu točku koja se vidi u infracrvenom spektru uočili su uz pomoć teleskopa Hubble, ali i teleskopa Keck na Havajima, koji je najveći na Zemlji. Nazvali su je z8_GND_5296, u studiji objavljenoj u časopisu Nature.

Kako je svemir star oko 13,8 milijardi godina, ovih 700 milijuna godina stara galaksija može se smatrati prilično mladom. Uz rekordnu udaljenost, astronomi su uočili i da galaksija proizvodi zvijezde neobičnom brzinom, rekao je autor studije Steven Finkelstein sa Sveučilišta u Teksasu. Formiranje zvijezda mjeri se količinom vodika koja se pretvori u zvijezde svake godine. U slučaju galaksije z8_GND_5296, 300 puta više vodika od mase našeg Sunca se preradi u nove zvijezde. Usporedbe radi, u našoj galaksiji to je 1 ili 2 puta više od mase Sunca.

Znanstvenici su ranijim istraživanjima utvrdili da je u prvih milijardu godina nastanka svemira formiranje zvijezda skočilo, a ta je brzina počela opadati prije 10 milijardi godina, prenosi CNN.

"Vremeplov": Na Havajima će graditi najveći optički teleskop

Petković otkrio: Nikad neću odjenuti dres Hajduka! Mog oca tražili su novac za poguranac
VATRENI AS OTVORENO

Nikad nisam stigao zahvaliti Mariju Budimiru za prvi gol u Dinamu, pet puta kaznili su me zbog kašnjenja, a u Dinamu je minuta kašnjenja 100 eura! Stotine Brazilaca prijetile su mi smrću nakon gola na SP-u...

U Južnoj Koreji rijetko ćete sresti osobe s dioptrijskim naočalama: Znate li zašto?
'RENTATE' LI SVOJ VID?

Iako je to na našim prostorima možda nepojmljivo, u južnokorejskoj kulturi smatraju da, ako osobe starije od 20 godina nose naočale za vid, imaju 'loše roditelje' koji na vrijeme nisu ispravili dioptriju djetetu kad je to bilo potrebno
Gdje su Hajdukovi juniori točno godinu dana nakon finala LP-a?
OBLJETNICA VELIKOG USPJEHA

Gdje su Hajdukovi juniori točno godinu dana nakon finala LP-a?

Finale Lige prvaka mladih najveći je uspjeh Hajdukove akademije, ali malo je igrača dobilo priliku u seniorima. Dijelom zbog odluke čelnika kluba da jure naslov prvaka, dijelom jer se sami nisu izborili za minutažu