Vanja Bertalan direktor je agencije web.burza. Sigurni smo da dnevno posjetite barem 5 stranica iza kojih stoji upravo ova tvrtka. Povodom Dana komunikacija, Vanja nam je u intervju otkrio koja je to magija.
Šesterostruki nositelji vrijedne nagrade Mixx Best Website
Vanja, imaš kakav savjet? Kako do ove nagrade na Danima komunikacija?
Može, nema problema. Nemoj stati kad klijent kaže da je zadovoljan. Nastavi dalje dok ti ne budeš zadovoljan. I onda još malo. Budi uporna mazga. Pitaj sebe i druge teška pitanja (npr. zašto idemo baš s tim rješenjem, koji su ciljevi, zašto su ti ciljevi dobri ciljevi). Ne boji se braniti stvari u koje vjeruješ. Svađaj se sam sa sobom dok ne pronađeš odgovore koji ti trebaju. Razmišljaj o korisnicima. Ne radi stvari za sebe nego za njih. Pokaži im stvari koje radiš prije nego što su gotove. Gledaj ih što rade (bolje je gledati nego pitati). I onda se udari se po čelu, baci pola u smeće, i napravi ponovo da bude bolje. Mjeri sve što možeš. Prati rezultate, shvati što znače i koristi ih da nadogradiš projekt da bude još bolji. I onda ispočetka.
Reci nam, kao prošlogodišnji predavač na Danima komunikacija na temu Zašto webovi fejlaju, na što se fokusirati pri izradi dobre web stranice?
Mi smo klijentima prvenstveno partneri i savjetnici, produžena ruka. Od prvog susreta upoznajemo se s njima i njihovim poslom. Ako ne znamo koja je meta, ne možemo napraviti super projekt. Kada razumijemo kako za klijenta izgleda uspjeh, onda zajedno s njima krećemo raditi strategiju. I tek onda dolazimo do rješenja, do konkretnog projekta.
Je li dizajn najbitniji kod web stranice?
Dizajn je jako skliska riječ. Ljudi često misle da dizajn znači samo da je nešto lijepo. Dobar dizajn dobro prenosi poruke. Okej, nitko ne želi ružne stvari, ali dizajn je puno više od toga. On je ton glasa koji koristimo, način na koji smo napisali tekstove, organizirali informacije, odabrali što ćemo prikazati ali i što nećemo prikazati. Sve ono što je potrebno da se korisnik dobro osjeća i dobro razumije. Ako tako gledamo na dizajn, onda da - jako je važan.
Iza sebe imaš tim od 40 zaposlenika iz svih sfera, psihologe, matematičare, komunikologe... Koji su najveći izazovi s kojima se suočavate?
Misliš, problemi? Nema problema, baš sve nekako ide dobrim tijekom. Radimo zanimljive projekte, ljudi su izvrsni - pametni, kreativni, sjajni kao osobe, gušt je raditi s njima. Ali ajde, zna biti napeto (i zabavno) kad se dizajner, developer i project manager posvađaju jer pričaju o istoj stvari ali potpuno različitim jezicima.
Može li se na tržištu još uvijek naći kvalitetnog kadra?
Može, ali teško. Sve je više agencija koje trebaju sve više ljudi, a naš obrazovni sustav se nije upgradeao na potrebe 21. stoljeća (i pitanje kada će). Trebalo bi puno više raditi na edukaciji. Već mjesecima tražimo kreativnog direktora koji je okej s digitalom. I dizajnera. Nema ih. Gdje ste, javite se.
Koji je plan za dalje?
Dalje isto kao do sada - samo još više, bolje i jače. Planiramo rasti, ali lagano da ne razmrdamo super energiju koju imamo. Educirati ljude oko specifičnih znanja, ali i u širinu što je jako važno. Raditi na projektima koji su nam zanimljivi, zahtjevni i s kojima ćemo ostaviti neki trag na ljudima koji ih koriste. Dobar trag, ne ožiljke :)