Autobusi bez vozača pojavit će se 2022. godine na ulicama Singapura u sklopu planova poboljšanja mobilnosti u tom prenapučenom azijskom gradu-državi, koji bi mogao postati ključni globalni igrač u toj tehnologiji.
Singapur želi manje auta na cesti i uvodi buseve bez vozača
Singapur je do sada uspješno sprečavao gužve kakve guše druge azijske gradove, poput Manile i Jakarte, koristeći se naknadama za korištenje cesta i golemim subvencijama javnog prijevoza, pa se zbog toga svrstao među najskuplje gradove u svijetu za vlasnike automobila.
Sada grad namjerava usvojiti tehnologiju samovoznih autobusa kako bi još više odvratili građane od korištenja automobila i poboljšali mobilnost.
Autobusi bez vozača uključivat će se u promet u satima u kojima se bilježe najveće prometne gužve. Prometovat će u tri nova prigradska naselja u sklopu pilot projekta, izjavio je u srijedu ministar prometa Khaw Boon Wan.
"Autonomna vozila znatno će poboljšati dostupnost i povezanost našeg sustava javnog prijevoza, osobito za starije obitelji s malom djecom i manje mobilne stanovnike", rekao je ministar prilikom predstavljanja centra za testiranje samovoznih vozila.
Ministar je kazao i da će ta tehnologija pomoći Singapuru da "ublaži manjak prostora i radne snage koji trenutačno ograničavaju sustav kopnenog prijevoza" i izrazio nadu se da će grad-država postati ključni globalni igrač u tom sektoru.
Singapur traži sugestije industrijskih i istraživačkih institucija o potrebama za provedbu projekta. Njihovi prijedlozi bit će uključeni u raspravu nakon svibnja 2018. godine, kazao je ministar.
Oko 10 lokalnih i stranih tvrtki u Singapuru trenutačno testira tehnologiju autonomnih vozila. Neki vodeći igrači u tom sektoru smatraju da će u Singapuru za 10 godina autonomna vozila "bez ikakvog oblika ljudske intervencije" voziti autocestama i prometnim gradskim ulicama, kazao je Khaw.