Obavijesti

Tech

Komentari 34

Stiže novi BMW serije 5 s mnogo novosti pod karoserijom

Stiže novi BMW serije 5 s mnogo novosti pod karoserijom
11

Jedan od najpopularnijih automobila visoke srednje klase temeljito je redizajniran. Izvana promjene nisu previše velike, no auto je zato dobio nove motore i mnogo druge napredne tehnike

VIDEO

Od uvođenja u prodaju 2017. godine BMW je prodao više od 600.000 primjeraka aktualne serije 5. Nakon tri godine stiglo je vrijeme za temeljiti redizajn, a stručnjaci BMW-a su pritom najviše pažnje posvetili hibridnim pogonima. 



Izgled je samo umjereno promijenjen. Sprijeda je serija 5 dobila nova svjetla i odbojnik, a blago je promijenjena i maska koja sad ima šire karakteristične "bubrege". Straga su promjene još manje, vidljive su jedino na svjetlima i odbojniku. Zbog novih odbojnika serija 5 je sada postala duža 27 milimetara (21 mm rasta za karavansku verziju) te sada obje verzije u dužinu mjere 496 cm. Novost su i BMW Individual Air-Performance kotači koji su lakši i aerodinamičniji te tako smanjuju emisiju CO2 za 3 grama po kilometru. 



Najviše truda BMW si je dao oko motora. Svi motori su sada elektrificirani. Četverocilindrični i šesterocilindrični benzinci i dizelaši imaju 48V mild hibrid sustav što povećava efikasnost pogona i smanjuje potrošnju. Benzinski motori u ponudi razvijaju 184, 252, 333 i 530 KS, dok dizelaši imaju 190, 286 i 340 KS.  Tu su i dvije plug-in hibridne verzije. Osnovna 530e ima 292 KS, a snažnija 545e xDrive 394 KS. Plug-in hibridi mogu na struju prevaliti 53 do 67 km, ovisno o karoserijskoj verziji i pogonu. 



Najimpresivniji model u ponudi je M550i xDrive  s 530 KS koji do 100 km/h ubrza za samo 3,8 sekundi, no odlične su performanse već i osnovnog dizela koji sa 190 KS do 100 ubrza za 7,2 sekunde, juri 235 km/h i po tvorničkim podacima troši 4,1 l/100 km. BMW je blago modificirao upravljačke sustave, kako klasični tako i onaj kod kojeg se zakreću svi kotači, a ovjes je ostao isti. 



Najveća novost u unutrašnjosti je novi zaslon infotainmenta promjera 12,3 inča (dodatna oprema). U seriji "Petica" dolazi uz digitalne instrumente promjera 10,25 inča te centralni zaslon istog promjera. Modificirani su i neki drugi detalji poput središnje konzole i volana, a uz M paket se ubuduće mogu dobiti specijalna sportska sjedala kakva su se do sada ugrađivala samo u M5. 



Poboljšani su i sustavi pomoći u vožnji, infotainment, navigacija, a novost je i Drive Recorder sustav koji snima okolinu auta tijekom vožnje što može pomoći pri prometnim nesrećama. Nova serija 5 na tržište stiže tijekom srpnja, a cijena za Hrvatsku se još ne zna (aktualni model stoji od 406.884). U Njemačkoj cijene nisu mijenjane, ma možda one i u Hrvatskoj ostanu iste. 



Paralelno s novom "Peticom" BMW je predstavio i redizajnirani model serije 6 Gran Turismo (slike iznad i ispod). Novosti na ovom 509 centimetara dugačkom automobilu su vrlo slične kao i kod serije 5. "Šestica GT" je dobila manje dizajnerske promjene te potpuno prerađenu paletu motora s 48V mild hybrid sustavom.

Za razliku od "Petice" ovdje se ne nude plug-in hibridi dok je oprema mnogo bogatija. U seriji je tako BMW Live Cockpit Professional s digitalnim instrumentima i centralnim zaslonom promjera od po 12,3 inča, a  bez nadoplate tu su i električno pokretana sjedala presvučena kožom. 
 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 34
VIDEO

VIDEO Ovaj humanoidni robot kreće se kao ni jedan do sada
NOVA GENERACIJA

VIDEO Ovaj humanoidni robot kreće se kao ni jedan do sada

Boston Dynamics je predstavio svoju sljedeću generaciju humanoidnog robota, potpuno električnog Atlas robota

Netflixov prihod poskočio u prvom tromjesečju, imaju i ogroman porast pretplatnika
UZLAZNI TREND

Netflixov prihod poskočio u prvom tromjesečju, imaju i ogroman porast pretplatnika

Američka digitalna platforma za streaming filmova i televizijskih serija Netflix izvijestila je o skoku prihoda i dobiti u prvom tromjesečju, uz više od devet milijuna novih pretplatnika i podignute cijene
Najstariji restoran u Zagrebu: Na brijegu je sve 'po domaći'
SKENDERICA 1912

Najstariji restoran u Zagrebu: Na brijegu je sve 'po domaći'

Od samog otvaranja, u restoran Skenderica dolaze gosti željni jednostavne, domaće hrane. Sir i vrhnje koje nabavljaju na Kvatriću ide u najfinije štrukle