Tech

Komentari 70

Svjetla su izvanzemaljska, ali čitav auto čvrsto 'stoji na zemlji'

Svjetla su izvanzemaljska, ali čitav auto čvrsto 'stoji na zemlji'

Vozili smo SUV za kojeg već sada možemo reći da će biti jedna od najvećih zvijezda godine. Gdje god krenuli, znatiželjne poglede i glave koje se okreću za našim Tucsonom nismo mogli izbjeći

Hyundai je proizveo još jedan model za kojim se okreću glave. Uvjerili smo se u to tijekom testnih vožnji u sklopu hrvatske premijere ovog auta.Tijekom tih vožnji smo se osjećali kao je naš auto stalno u centru pažnje.

Nova generacija Tucsona vrlo je originalan SUV kojem nije teško biti u centru pažnje. Dizajn je izuzetno atraktivan, originalan, drugačiji i pomalo 'svemirski". Za to su zaslužna svjetla, odnosno prednji dio koji nema klasična svjetla.

Naime, kod njega svjetla i maska čine jednu cjelinu. Hyundai ovakvo rješenje, koje Tucson čini različitim od bilo kojeg drugog automobila na tržištu, naziva 'parametrijskim skrivenim  svjetlima'.

Takav razbacani' tip svjetala je i straga i sve to u kombinaciji s 'epskim dizajnerskim nadahnućem' koje su u Hyundaiju imali dok su stvarali ovaj auto rezultira SUV-om kojeg je jednostavno užitak gledati.

Koliko je atraktivan najbolje ilustrira naš video kojeg možete pogledati ovdje:

No nije sve samo u vizualnom užitku. Tucson je u svojoj srži vrlo udoban prostran i nadasve praktičan automobil kojeg je užitak voziti.  Dugačak je 450 cm, što je 2 cm više od prethodnika.

Širi je 1,5 centimetara, a viši pet milimetara. Unutrašnjost je iznimno prostrana. Na stražnjim sjedalima ima obilje mjesta, a ogroman je i prtljažnik. Njegova zapremina ovisi o motorizaciji. Kod benzinske verzije ona je 620 litara, kod dizelaša 598 litara, kod mild hybrid benzinaca 577 litara, kod mild hybrid dizela 546 litara, a kod klasične hibridne verzije 616 litara. Razlike se mogu objasniti dodatnim spremnikom za Ad blue kod dizelaša ili dodatnom baterijom mild hybrid sustava u prtljažniku. 

Dizajn unutrašnjosti je također je izrazito atraktivan i moderan. Digitalni instrumenti ispred vozača čiji se izgled i boje mogu mijenjati imaju dijagonalu 10,25 inča, isto kao i dodirni zaslon koji je vješto i elegantno integriran u središnju konzolu i ne viri iznad armatura poput nekakvog tableta što mnogima inače smeta. Sam dodirni zaslon obiluje funkcijama i potrebno je malo proučavanja kako biste sve 'pohvatali'. Ispod dodirnog zaslona su 'soft touch tipke' i LCD zaslon klima uređaja.

Ponuda motora

Izbor motora i pogona koji se za ovaj auto nude na našem tržištu je vrlo opsežan. Osnovni motori su 1,6-litreni turbobenzinac sa 150 KS te 1,6-litreni dizelaš sa 115 KS. U ponudi su i tri mild hybrid verzije.

To su 1,6 litreni benzinci sa 150 i 180 KS te dizelaš snage 136 KS. Kod mild hibridnih verzija nećete primijetiti da je ispod karoserije 'nekakva struja' osim po tome da auto nešto manje troši. 

Benzinska izvedba sa 180 KS i dizelaš sa 136 KS nude se i u kombinaciji s pogonom na sve kotače dok je automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i sedam brzina moguće dobiti uz mild hybrid varijante.

Kao vrh ponude tu je trenutno klasična hibridna verzija s 1,6-litrenim motorom i čak 230 KS, a kasnije tijekom ove godine dolazi i vrlo snažna plug-in hibridna verzija koja će predstavljati apsolutni vrh ponude ta Tucsona. Električnog modela neće biti. 


U vožnji se Tucson pokazuje vrlo udobnim automobilom. Ovjes dobro reagira i na većim neravninama poput 'ležećih policajaca' koje auto savladava bez previše drame.

Također, zvučna izolacija je vrhunska. Tucson je iznenađujuće dobar i pri dinamičnijoj vožnji. Ovdje valja pohvaliti ovjes zbog kojeg se auto u zavojima jedva primjetno naginje i izravan upravljač koji pruža dosta povratnih informacija. 


Iako je ovaj model ogroman korak naprijed cijenom je Tucson i dalje među povoljnijim automobilima svoje klase. Osnovni benzinski model košta od 174.990 kuna, a dizelaš od 193.990 kuna.

Ni hibrid nije mnogo skuplji. Njegova cijena iznosi od 229.990 kuna. Osnovna oprema je već prilično bogata no poželite li nešto ekskluzivnije morat ćete malo dublje posegnuti u novčanik.

Naime, nudi se čak pet razina opreme, pogon na sve kotače, automatski mjenjač pa tako vrhunski opremljen najskuplji Tucson može koštati  gotovo 120.000 kuna više od osnovnih modela.

Bez obzira na opremu, najbogatije ili najosnovnije opremljen Tucson je i dalje prva pojava, originalan 'do bola', vrlo atraktivan, a 'u duši' iznimno praktičan. Zato smo sigurni smo kako je ovaj auto već sada izbor broj jedan mnogih hrvatskih kupaca.