Tech

Komentari 7

Testirali smo Compass: Prvi je to Jeep koji može voziti na struju

Testirali smo Compass: Prvi  je to Jeep koji može voziti na struju

Kada se Jeep Compas 4xe napuni strujom ima doseg oko 40 do 50 kilometara što je većini vozača dovoljno za svakodnevnu gradsku vožnju. Kad se baterija isprazni auto vozi kao klasični hibird i troši prilično malo

I Jeep je zakoračio u doba električnih automobila. Njegovi prvi modeli koji mogu voziti i na struju su Compass i Renegade. Testirali smo Compass 4xe u najsnažnijoj varijanti koja s 240 KS pruža vrlo dinamične performanse, no može biti i vrlo štedljiva.

Compass ima pogon koji se sastoji od benzinskog 2,3-litrenog turbomotora koji razvija 180 KS te električnog motora sa 60 KS. Baterija je kapaciteta 11,4 kWh što je prema tvorničkim podacima dovoljno za električni doseg 50 kilometara. To nije daleko od realnih vrijednosti. naš se doseg ovisno o stilu vožnje kretao između 35 i 45 kilometara, a s obzirom da je test obavljen po hladnom vremenu za očekivati je još veći doseg kad temperature nisu zimske.

Baterija se na brzoj punionici napuni za samo sat i pol, po čemu je ovaj auto bolji od mnogih konkurenata, a kod kuće, na običnoj utičnici punjenje traje oko pet sati. 

Kada se baterija isprazni Compass 4xe vozi kao klasičan hibrid i pritom je vrlo štedljiv. S praznom baterijom smo na testu u prosjeku trošili 6,3 l/100 km uz umjerenu vožnju i 7,5 l/100 km uz žustru vožnju što je itekako dobar rezultat za teški SUV koji ima 240 KS. S toliko snažnim dizelskim motorom Compass bi sigurno više trošio.

Kao pravi Jeep  i 4xe verzija ima pogon na sve kotače, no kod njega stražnje kotače pokreće električni motor. U praksi se to ne primijeti te ovaj auto ima vrhunske terenske sposobnosti. 

Pri dinamičnoj vožnji po cesti Jeep se ponaša odlično. Ubrzanja su na razini sportskih automobila, ovjes je dobro izbalansiran, a jedino što se dosta osjeti je vrlo velika masa kad jurite zavojima.

I u pogledu komfora autu se nema što prigovoriti. Izuzetno je udoban i na lošim podlogama. No ono što najviše impresionira kad je u pitanju udobnost je uglađen rad hibridnog sustava zbog kojeg i kad se baterija isprazni gotovo 50 posto vremena vozite u električnom načinu te nečujno "klizite" cestom. Na struju automobil može voziti do maksimalne brzine 130 km/h. Pohvale zaslužuje i vrlo dobar mjenjač s osam brzina koji radi vrlo komforno. 

Testirani Jeep u S verziji opreme pravi je luksuzni auto. Ima kožom presvučena sjedala i obilje opreme. Unutrašnjost je prilično prostrana,a u prtljažnik stane dobrih 420 litara. Cijenom se auto uklapa u prosjek za slične plug-in hibridne SUV-ove.