Tech

Komentari 79

Uz Rolls-Royce smo bili kao pravi kraljevi na tek jedan dan

Uz Rolls-Royce smo bili kao pravi kraljevi na tek jedan dan

Kao u Monte Carlu Opatijom je prošlog tjedna krstarilo osam blještavih modela Rolls-Roycea vrijednih oko 40 milijuna kuna. Prizor kakav nije viđen u povijesti kvarnerskog bisera

Teži savršenstvu u svemu što radiš. Uzmi najbolje što postoji i učini ga boljim. Ako ne postoji, napravi ga. To je bila filozofija Sir Henryja Roycea.

Da danas vidi u što se pretvorila marka koju je osnovao s partnerom Charlesom Stewartom Rollsom bez sumnje bi bio zadovoljan. Rolls-Royce danas ima najbogatiju ponudu u povijesti. Veliki Phantom nudi se kao limuzina, produžena limuzina, kupe i kabriolet, a tu je i čitava gama manjih modela - limuzina Ghost u klasičnoj i produženoj izvedbi, kupe Wraith i najsvježiji model, kabriolet Dawn. Pritom se ovo "manjih modela" treba uzeti kao uvjetno, jer najmanji Wraith je sa svojih 527 cm još uvijek za broj veći od S-klase.

Unatoč cijenama koje su više nego ikada u povijesti Rolls-Roycea, marka bilježi rekordne prodajne rezultate. Od otprilike 1000 prodanih automobila 2009. godine dogurali su do više od 4000 primjeraka godišnje. Fascinantno s obzirom na to da najjeftiniji model u Njemačkoj stoji oko 250.000 eura, što je kod nas sa svim davanjima oko 3 milijuna kuna. Naravno, tipičan kupac Rolls-Roycea neće se zadovoljiti s "osnovnim modelom" već će ga detaljno personalizirati i u njega u pravilu uložiti još najmanje 50.000 eura za dodatnu opremu. Svi Rolls Royce automobili se i dalje rade ručno, u Goodwoodu u Velikoj Britaniji, a Hrvatsku je impresivna karavana od osam automobila posjetila posredstvom tvrtke Thomas Exclusive Cars iz njemačkog Dresdena.

Pretpostavljali smo kako će nam dozvoliti da sjednemo na suvozačko mjesto, no ugodno smo se iznenadili kada smo dobili ključ Ghosta u ruke i testnu rutu po Istri i Kvarneru dužu od 100 kilometara u navigacijskom uređaju. Sasvim dovoljno kako bismo nekoliko sati uživali u fascinantnom zvuku V12 motora te pored Ghosta isprobali još i svježi Dawn te najskuplji Rolls Royce u ponudi - fascinantni Phantom Drophead Coupe. Potonji u Hrvatskoj uz sva davanja stoji oko 6,5 milijuna kuna, no i ostali modeli koje smo vozili su sa cijenama od 3 do 4,5 milijuna kuna skuplji od bilo čega što smo do sada vozili. Stoga nam nije bilo nimalo svejedno kada smo se na početku testne vožnje probijali uskim opatijskim ulicama. Isti osjećaj je bio i kasnije otvorenoj cesti kada bi malo snažnije stisnuli gas i pustili da se 570 KS poigra s tri tone teškim i 540 cm dugim Ghostom.

Osjećaj vožnje je jednostavno fascinantan, neusporediv s bilo čim drugim. Udobnost ovjesa, tišina u unutrašnjosti i čitav luksuz koji vas pritom okružuje su zaista nestvarni. Primjerice samo tepih izgleda tako da smo se ozbiljno zapitali, moramo li izuti cipele prije ulaska u auto? Iako su Ghost, Wraith i Dawn (limuzina, kupe i kabrio) zamišljeni kao vozački modeli Rolls Roycea, ono što kod njih dominira je udobnost i opuštenost. Želja za jurnjavom je unatoč strelovitih 4,9 s do 100 km/h potpuno potisnuta, a to je još više izraženo kod Phantoma koji ima nešto umjerenijih 460 KS, a može biti dugačak čak 609 cm. Phantom je tipična šoferska limuzina stvorena kako biste uživali straga dok vas netko vozi. Bez sumnje Rolls-Royce je jedini automobil na svijetu koji s punim pravom zaslužuje epitet - kraljevski.